AndroidHealthClinic

Oefening voor binnenkant borst

Bezoekers in dit topic

Mr.BakBier

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
19 aug 2003
Berichten
511
Waardering
1
de zijkanten van mijn borst gaan goed vind ik maar de binnenkant gaat niet zo flink, is Incline Bench Press goede oef voor binnenkant? Wat vinden jullie de beste oef voor binnenkant borst..
 
Laatst bewerkt:
de binnenkant van je borst kun je niet direct trainen. je kan een spier niet in stukjes delen en dan zeggen vandaag train ik de binnenkant.
 
Zucht ......... Daar gaan we weer. :(
 
Close-grip incline bench presses
 
Ik denk dat ik de rollen maar eens omdraai.

Waarom zou een close grip oefening de binnenkant accentueren ? ? ?
 
the duke zei:
de binnenkant van je borst kun je niet direct trainen. je kan een spier niet in stukjes delen en dan zeggen vandaag train ik de binnenkant.

je kan je wel meer concentreren op een deel van een spier dacht ik? heb ik toch gelezen...?
 
het is gewoon onmogelijk, het is genetisch bepaald. je hebt een goed ontwikkelde binnenkant of je hebt het niet.
 
ja steve hoe kom je daaaaaar nou weer bij?
close grip=triceps en juist mínder borst!
@mr bakbier:
je kunt niet de binnenkant van je borst trainen. De vorm van je borst is genetich bepaald. Zorg gewoon dat je heel je borst flink laat groeien, wanneer je droogstaat is de definitie goed te zien. (dmv een 'geultje' tussen je beide borstspieren).
dus gewoon hárd trainen jij.
 
denk dat het tijd wordt voor een sticky met very frequently asked questions
 
haha zoals je ziet zijn de meningen verschillend hierover. Ik vind dat je het zelf maar moet ondervinden in de praktijk want iedereen roept iets anders. Ik zelf vind een heerlijke oefening is cable cross en dan ook helemaal over elkaar heen zodat je je borst zowat fijn knijpt. Bij mij lijkt me borst dan altijd stuk voller. Probeer het maar eens. Nee heb je en ja kan je krijgen :D

Probeer gewoon wat theorieen uit en kijk wat lekker werkt voor jouw.
 
Is niet mogelijk.
 
Ik heb geen zin om het hele verhaal weeeeer opnieuw uit te leggen dus even een stukje gepikt van iemand die het elders heel mooi onder worden bracht.

"Je kan je "binnenkant borst" inderdaad niet apart trainen. Je zou een onderscheidje kunnen maken in bovenkant, midden, en onderkant borst, ik vergelijk het altijd maar zo:
stel je neemt een auto, en maakt daar aan de trekhaak 3 kettingen, eentje recht, eentje schuin naar links, en eentje schuin naar rechts. Dan kan je, als je aan die kettingen trekt, wel bepalen aan welke ketting je meer trekt, maar je kan IN DIE KETTING NIET BEPALEN AAN WELKE SCHAKEL JE MEER TREKT snap je?
Zo is het dus ook met je borstpier. (heb geen tijd om een langere mogelijk duidelijker uitleg te geven of mooie plaatjes in te voegen zoals andere dat hier wel kunnen ) dus hoop dat je bovenstaande snapt.

Greetzzz

Tim
_________________
Gambatte Kudasai "Do Your Utmost"



Deze Tim heeft trouwens een beroep waarbij hij heel de dag met de werking van spieren te maken heeft
 
Laatst bewerkt:
o ja??
werkt hij soms bij de wegenwacht dan?
(flauw)
maar oke, dan zijn we het erover eens dat het NIET kan.
voor de 23478956239e keer!
 
D. zei:
o ja??
werkt hij soms bij de wegenwacht dan?
(flauw)
maar oke, dan zijn we het erover eens dat het NIET kan.
voor de 23478956239e keer!

:-)

Bij bankdrukken met een smallere grip voel je het meer in binnenkant borst. Idem met diepe flyes (buitenkant borst bij neerkomen, binnenkant bij squeezen)

De meesten zullen zeggen dat dit gevoel niets te maken heeft met stimulatie van de spier, maar van de pees waarop druk komt.

Ik spreek alleen uit eigen ervaring:
Mijn borstschema was altijd gebaseerd op zeer diepe flyes, maximale rom met squeezing op top rom en niet op zwaar bench pressen. Mijn borst komt tegen mijn biceps + strepen vertrekkende van binnenkant borst.

Ik denk da het meer te maken heeft met full/proper rom & vooral tijd.

Incline bench press
low incline flyes
cross overs
proper form

mvg.
 
Hey Duif, trek je maar niks aan van die boze mannetjes hier :P

Je traint nog niet zo lang, dus gewoon zorgen dat je veel massa pakt en dan zul je zien dat je binnekant heel goed is, en anders niet, dan spuit je em toch gewoon vol met siliconen?

Problem solved!
 
3XL zei:
Ik heb geen zin om het hele verhaal weeeeer opnieuw uit te leggen dus even een stukje gepikt van iemand die het elders heel mooi onder worden bracht.

"Je kan je "binnenkant borst" inderdaad niet apart trainen. Je zou een onderscheidje kunnen maken in bovenkant, midden, en onderkant borst, ik vergelijk het altijd maar zo:
stel je neemt een auto, en maakt daar aan de trekhaak 3 kettingen, eentje recht, eentje schuin naar links, en eentje schuin naar rechts. Dan kan je, als je aan die kettingen trekt, wel bepalen aan welke ketting je meer trekt, maar je kan IN DIE KETTING NIET BEPALEN AAN WELKE SCHAKEL JE MEER TREKT snap je?
Zo is het dus ook met je borstpier. (heb geen tijd om een langere mogelijk duidelijker uitleg te geven of mooie plaatjes in te voegen zoals andere dat hier wel kunnen ) dus hoop dat je bovenstaande snapt.

Greetzzz

Tim
_________________
Gambatte Kudasai "Do Your Utmost"



Deze Tim heeft trouwens een beroep waarbij hij heel de dag met de werking van spieren te maken heeft

Dit is nou een perfect voorbeeld 3XL!!
Maar deze vraag blijft altijd terugkomen.
 
boogie zei:
Hey Duif, trek je maar niks aan van die boze mannetjes hier :P

Je traint nog niet zo lang, dus gewoon zorgen dat je veel massa pakt en dan zul je zien dat je binnekant heel goed is, en anders niet, dan spuit je em toch gewoon vol met siliconen?

Problem solved!
Ik zal even naar de silicone spuit vragen aan papa :)
thx for the advice
 
Mijn bicepsbal verbaast nog altijd velen, men rekent mij welhaast tot de bicepsuelen

HAHAHAHAHAHA briljante quote :)

Ennuh voor de rest heb ik eigelijk niets te melden.
 
Back
Naar boven