AndroidHealthClinic

Inner Pecs.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
KAN NIET!!!!!!!!!!!

Leer de anatomie, het kan niet niet niet niet niet ... zucht :(
 
Precies zoals Moen ut zegt, je kan niet de binnenkant/buitenkant trainen, alleen de bovenkant en onderkant omdat het 2 aparte spieren zijn.

Je binnenkant zie je vanzelf beter naarmate je borst boller gaat staan.
 
Vinny zei:
Precies zoals Moen ut zegt, je kan niet de binnenkant/buitenkant trainen, alleen de bovenkant en onderkant omdat het 2 aparte spieren zijn.
Aparte spieren zijn het niet, alleen hecht de bovenborst aan aan het sleutelbeen, de rest aan het borstbeen en de ribben.
 
Zit hier al lang genoeg om te weten dat je je binnenborst niet kan trainen, of wel? :D

Je rectus abdominis is dus 1 spier, dus je kan ook geen nadruk leggen op het onderste of het bovenste gedeelte, want de verhouding/vorm is toch genetisch bepaald. Dus de zogenaamde oefeningen voor de onderste buikspieren, trainen heel de spier?

Ik haat echt die crunch, zelfs als ik gewicht toevoeg (db, we hebben geen machine ervoor). Ik doe dus nu deze oefeningen:

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtVerticalHipRaise.html
+ liggen en je benen van de grond afhouden (kleine afstand tss voeten en grond). Dus met deze oefeningen train je dan heel de spier?
 
@hardcase:

wat dacht je van hanging legraises ..
 
Is er een verschil tussen hanging en in zo'n ding dat aan de muur hangt en waar je je armen moet in leggen? De naam weet ik ook niet juist :D
 
Tim.aka.LOCO zei:
Ik zeg het altijd maar zo:
Als je een auto hebt, en je maakt aan de trekhaak 3 kettingen, een rechtuit, een schuin naar links, een schuin naar rechts. Dan kan je WEL bepalen op welke ketting je de meeste kracht zet, maar NIET op welke schakel binnen die ketting je de meeste kracht zet.
Dit omgezet naar spieren: Zie je arm als die auto, en je borstspier als de drie kettingen (bovenkant, mid, onderkant) dan kan je wel (door hoekverandering etc) bepalen op welk deel van de borstspier je het meest teogrijpt (wat niet betekend dat die andere delen niet meedoen), maar NIET binnen die borstspier op welke "schakel" van die baan je meer of minder aanspreekt.

Osu

Tim

Dit is de perfecte uitleg. Was hier al eens gepost door 3XL.

Laten we deze maar sticky maken.
 
hehe, altijd leuk, zon feest van herkenning

maarre Tim, wat voor beroep doe jij dan?
fysio?
 
warrie zei:
:rolleyes:

Binnenkant borst kan je niet appart trainen. Bovenkant en onderkant borst zijn verschillende delen waar je wel appart de nadruk op kan leggen, maar dit is bij binnenkant of buitenkant borst niet het geval.

En gebruik gerust de search want dit onderwerp is al zeer vaak aan bod gekomen.

Warrie

Idd, als je de anatomie van de borstspier eens goed bekijkt, kan je zien
dan je je borst niet speciaal aan de binnezijde of buitezijde kan aanpakken.
 
Ik denk dat we het zo kunnen samenvatten: bij elke borstoefening train je je gehele borst, maar het onderscheid in oefeningen is gewoon gericht op het leggen van accenten. Binnenkant borst kun je niet apart trainen. Waarom blijft dit onderwerp in godsnaam nog steeds verschijnen?
 
rockyfellow zei:
Ik denk dat we het zo kunnen samenvatten: bij elke borstoefening train je je gehele borst, maar het onderscheid in oefeningen is gewoon gericht op het leggen van accenten. Binnenkant borst kun je niet apart trainen. Waarom blijft dit onderwerp in godsnaam nog steeds verschijnen?
omdat sommige het gewoon niet geloven , dat het niet kan.
 
Yes, contrary to popular belief ( on this site, anyway)....WE ( the pro BB's) believe you can target the inner chest with a variety of exercises.

Being that every muscle group works in opposites....the wide movements will more directly place an emphasis on the muscle closest to the center of your chest.

Ex. Flys, pec deck, DB incline press, wide grip bench/ incline/ press

While I do agree that your WHOLE muscle fiber is in "play" while performing any chest exercise...I believe that you can place MORE emphasis on the INNER fibers by training accordingly....there is NO CONCLUSIVE PROOF to refute this.

My proof lies in the physique I've built as well as countless other pro BB's.

Prove it too yourself....take a chest workout and do nothing but WIDE GRIP movements, or pick one exercise like pec-deck and just use that piece for a workout.....see where your chest is the most sore the next few days to a week!!


Guaranteed it's your inner chest, or your money back!!!!




__________________
Bob Cicherillo - IFBB Pro Bodybuilder
 
Tjah, het is gewoon simpele fysica dat het niet kan. Waarom moeten er in godsnaam studies zijn om iets te weerleggen dat niet KAN ? En die tip om je barbell zo breed mogelijk te nemen, altijd goed als je je schouders beu bent :D .
 
Hee Kay zei:
[/size][/font]

Ja en ? ? ?

Of denk je nu echt dat pro BB het meeste verstand van training hebben??

Lamenielache ! !

Ik zie soms uitspraken van pro BB staan daar zou een brugklasser nog van in de lach schieten. Wat dat aangaat vind ik niet dat je de beste bron aanhaalt

En trouwens het is toch wel algemeen bekend dat de plaats die je het meest voelt niet rechtstreeks in verband hoeft te staan met de spier die je het meest getraind heb. Hij geeft zelf al aan WIDE GRIP movements. Nus is 1 van de gevolgen van dit soort bewegingen dat ze veeeeeel meer rek oproepen, wat je voelt in de aanhechtingen.

Als ik bv m'n borst oprekt met gewicht lijkt het ook of de spier van m'n borst af scheurt. Bewijs van lokale groei? Als dat zo zou zijn zou stevig rekken dus al voldoende zijn om de "inner pec's" te doen groeien.


Pro of niet, stierenstront = stierenstront. :mad:
 
3XL zei:
Ja en ? ? ?

Of denk je nu echt dat pro BB het meeste verstand van training hebben??

Lamenielache ! !

Ik zie soms uitspraken van pro BB staan daar zou een brugklasser nog van in de lach schieten. Wat dat aangaat vind ik niet dat je de beste bron aanhaalt

En trouwens het is toch wel algemeen bekend dat de plaats die je het meest voelt niet rechtstreeks in verband hoeft te staan met de spier die je het meest getraind heb. Hij geeft zelf al aan WIDE GRIP movements. Nus is 1 van de gevolgen van dit soort bewegingen dat ze veeeeeel meer rek oproepen, wat je voelt in de aanhechtingen.

Als ik bv m'n borst oprekt met gewicht lijkt het ook of de spier van m'n borst af scheurt. Bewijs van lokale groei? Als dat zo zou zijn zou stevig rekken dus al voldoende zijn om de "inner pec's" te doen groeien.


Pro of niet, stierenstront = stierenstront. :mad:
Ik wou geen mening innemen. Wou het gewoon mededelen.
 
@ 3XL: TNX mate,. zelfs mijn sig staat er bij in je copie :D :D :D

@ Dandyman: Ja,.. Ben werkzaam als Fysiotherapeut, ben wat het beroep betreft (en wat BB en MA betreft) nog LANG niet uitgeleerd. (heb wel het voordeel dat ik regalmatig dingen vrij simpel moet uitleggen opdat een ander het begrijpt, waarvan acte hierboven ;) )

Osu

Tim
 
Hmm ... als ik dat zo lees van die theoriën dat het 1 grote spier is klopt er bij mij iets niet lijkt wel. In het midden van mijn borst is het ipv een berg gewoon een dal :( Denk dat het iets genetisch is. Wel balen, want ik denk dat het nooit goed komt :/ Als ik mijn borst aanspan dan is alles eromheen dikker, maar in het midden blijft het hetzelfde. Vooral na de borstraining is het goed te zien. Het midden blijft nix, alsof er geen spier zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven