MuscleMeat

benk gezond

Bezoekers in dit topic

doosje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
8
Waardering
0
ik heb een vraag..
vinden jullie het gezond als je als 17 jarige met 1.76 meter en 6 kilo gezond bent..
me moeder vind van niet, en bij de fitness zeiden ze ook al dat het vrij laag is..
maar eigenlijk wil ik zlefs nog 60 kg gaan wegen.. ???

maar ja.. ik doe ook gewoon KT en vooral veel been, arm niet zoveel omdat armen die komen wel, heb ik ook nooit erg gehad (in mijn korte besttantje.. ;) )

maar ja ik let gewoon op wat ik eet, en ik sport 4 keer in de week..
 
6 kilo is niet gezond.. maar je bedoeld 60.. en dat is vrij licht voor iemand van jou leeftijd.. eet goed.. min. 6 maaltijden per dag.. en train niet alleen je benen..
 
Alles eten wat los en vast zit dus..
 
doosje zei:
ik heb een vraag..
vinden jullie het gezond als je als 17 jarige met 1.76 meter en 6 kilo gezond bent..
me moeder vind van niet, en bij de fitness zeiden ze ook al dat het vrij laag is..
maar eigenlijk wil ik zlefs nog 60 kg gaan wegen.. ???

maar ja.. ik doe ook gewoon KT en vooral veel been, arm niet zoveel omdat armen die komen wel, heb ik ook nooit erg gehad (in mijn korte besttantje.. ;) )

maar ja ik let gewoon op wat ik eet, en ik sport 4 keer in de week..
Ga wel krachttraining doen, hierdoor krijg je een mooi strak lichaampje. Stel hiernaast ook een voedingsschema op, er is hier veel op het board te vinden, en post die dan. Dan kunnen wij ff kijken of het goed zit.

Succes
 
en ja ik weeg inderdaad geen 6 kilo, ik denk nie dak dan nog zou leven, het is 62.3 om helemaal goed te zeggen... :p

ja neej ff nadenken wak doe..

billen/benen
-legg press > 3reps x 12 x 40kg
-adductor en abductor > 3 reps x 20 x 25kg
-standing gluteus > 3reps x 12 x 30kg
armen
-chest press 2reps x 12 x 15kg
-biceps > 2 reps x 15 x 20 kg
-triceps > 2reps x 15 x 17.5 kg
rug
-... 2reps x 12 x 15kg
buik
-apparaat > 3reps x 20 x 22.5kg
-cruch > 3reps x 30
-schuine > 2reps x 15

uhm nou ja ik ben niet echt tevreden over die armen das opzich wel zo.. maar ik weet gewoon echt niet hoe ik die kan aanpakken, en die k*t apparaten zijn gewoon k*t, ik ging vandaag me legg press ook omzetten in de echte zodat ik me bilspieren tenminste echt voel!

En wat ik eet..
beetje problematisch benk wel, want ik heb een koemelkallergie dus das geen melk/yoghurt/ijs/vla/kaas voor mij... geitenkaas wel.. en soja voor mannen slecht en voor vrouwen goed voor de borst productie :p ;) .. oja en eet ook geen vlees, maar eet dan ei of vega-shit..

ik eet 3 boterhammetjes per dag, en 2 appels, en multivitamine tablet, en nog een beetje avond eten, en das altijd..
en als ik ga sporten eet ik zo min mogelijk.. dat ik mezelf verbrand in plaats van me eten... :)
 
eetschema??

okeej..

even uitleg graag hoe verzin je een eetschema en waar bazeer je het op..
ik zie iedereen er mee, maar ja ik kan wel ff zeggen blablabla maarja dat zal vast niet goed zijn..
en ik neem aan dat je je eetschema toch echt moet aanpassen aan hetgene wat je wil bereiken neem ik aan..

daarom zal ik ff uitleggen wak wil..
ik heb inmiddels door dat het niet erg is om zwaar te zijn als je maar spier bent en geen vet..
nou ben ik 17 jaar en 1.76 meter en een meisje..0.
mijn doel was eerst om aftevallen maar heb dat nu omgezet, naar vetvrije massa creeren, en dus spiermassa te kweken..
ja dat is me doel..
en wat ik doe in de sportschool staat hier boven vermeld... ^^^

dag dag doosje
 
Hoe basseer je een eetschema?

Begin eerst je calorie behoefte te berekenen, dus wat je per dag minimaal nodig hebt. Ga daar 500 cal's boven zitten voor als je wilt aankomen.

Ga vervolgens kijken wat voor soort producten je allemaal lekker vind, en bekijk daarvan de voedingswaarden. Met een beetje passen en meten moet je een goede verhouding tussen eiwit, koolhydraten en vetten zien te vinden. Post dat hier (in de voedingssectie), dan kunnen wij altijd nog bekijken of het goed is.

Succes!

Maar mijzelf lijkt 60 kilo voor een meisje van 17 jaar niet echt weinig hoor ??? Je zal gewoon mooi slank zijn :)
 
Je eet echt wel heel heel erg weinig.. Ik weet niet hoe jij vetvrije massa wil aanzetten als je bijna niet eet.

Pff.. ik eet denk wel 10 keer meer als jou en ben 170 lang en weeg rond de 53 kilo.
 
Laatst bewerkt:
Hm je eet niet veel minder dan ik , behalve dat ik smiddags altijd aan de yoghurt zit maar sochtends 1 boterham (wel zo'n zware duitse) eet ipv 3. Ik eet wel een stevige maaltijd savonds , ik weet niet wat jij eet? Ik ben ook vegetarier maar kan weer wel veel zuivel eten (doe ik dus ook ) en jij dus niet....
Ik ben zelf 1.69 m en weeg 57 kilo. Maar nu komt hel belangrijkste verschil , ik ben 32 en jij 17! Ik weet niet maar volgens mij is het niet gezond om dan zo weinig te eten ....
 
Misschien moet je iets meer rugoefeningen toevoegen? Optrekken naar de borst b.v.

(en als je je bilspieren een goede workout wil geven moet je eens voorzichtig gaan beginnen met fullsquatten :p)

succes :thumb:
 
Hmmm , mijn vriendin weegt 59 kilo. Weinig vet en behoorlijk wat beenspieren. Vind dat juist wel mooi. Mij lijkt 62,5 kilo helemaal niet te weinig hoor. Maar we zouden dit natuurlijk niet kunnen beoordelen zo. Misschien ziet het er op een foto inderdaad nogal dun uit bij jou.
 
kan hier geen algemeen topic over gemaakt worden waar alles stapje voor stapje uitgelegd word :rolleyes: ik zie hier zoooooo veel mensen waar de voeding nog niet half van klopt, die allemaal tips krijgen die ze amper begrijpen ??? de basis moet kloppen maarja hoe leg je dat uit aan iemand die er geen verstand van heeft ???

ff snel : laat je vet percentage (BF) meten en bereken met het gewicht aan kilos en je bruto lichaamsgewicht, wat het VETVRIJE lichaams gewicht zal zijn, de vetvrije massa ofwel VVM.

de grondstofwisseling (GS) verbruikt 24 kc (calorien) per dag per kilo VVM.
omdat je natuurlijk ook nog energie nodig hebt om je eten te verbranden tel je er 10% bij, dit is de specifiek dynamische werking (SDW). Aangenomen dat je elke week toch wel 3x per week intensief sport word je grondstofwisseling nog eens met 10% verhoogt, dit is de sporttoeslag (ST)

Daar bovenop komt nog het aantal calorieën dat je verbruikt met je dagelijkse doen en laten, de arbeidstoeslag (AT) :
kantoorwerk : 30%
lichte arbeid : 40 %
matige arbeid : 50%
zware arbeid : 60/70%

En daar boven op komt nog de energie die je verbruikt bij bodybuilding training en dit zal weer rond de 20% liggen.
Let op, al deze percentages zijn nog steeds percentages van de GS.

Voorbeeld : Man 80kg 15% vet = 80 : 100 = 0.8 x 15 = 12 (VM) 12 kilo is dus de vetmassa, 80 - 12 = 68 kg (VVM) de vetvrije massa van deze persoon is dus 68 kg.

De berekening is als volgt :

68 (kilo) x 24 (kc) = 1632kc, dit is de stofwisseling tijdens de slaap, nu de rest erbij, ik rond het voor het gemak nu een beetje af.

GS 1630
SDW 10% 163
ST 10% 163
AT 70% 1140
(matige arbeid = 50% + 20% door het trainen maakt 70% totaal AT)
------------------------------
EB 3097

De energie behoefte komt dus in dit voorbeeld uit op pakweg 3100 kc per dag. Wil je aankomen ? doe er 10 tot 20% bij, wil je afvallen ? doe er 10 tot 20% vanaf :D

Let op, op dagen dat je niet traint laat je die 20% extra voor training natuurlijk weg.

Je hebt nu de totale behoefte, aangezien ik geen zin heb om uit te leggen hoe je die moet gaan verdelen verwijs ik naar de volgende site voor uitleg over de calorie verdeling ---> http://www.finalflex.com/lichaamstype1.htm

Ik weet niet of het daar bij staat dus zeg ik het hier vast :

Koolhydraten leveren 4kc per gram
Eiwit 4kc per gram
Vet 9kc per gram

voor de stappers : alcohol levert 7kc per gram :p

Naja dat was wel weer een lang verhaal, good luck dr mee voor who ever dit gaat gebruiken :D
 
FreDSKI zei:
6 kilo is niet gezond.. maar je bedoeld 60.. en dat is vrij licht voor iemand van jou leeftijd.. eet goed.. min. 6 maaltijden per dag.. en train niet alleen je benen..

Erm, refereer je naar een slanke 17 jarige vrouw? 60 licht? ??? Ik weet niet wat jij dat zwaar vind. :s Maar de meesten meisjes die ik ken met een lengte rond de 1.75, wegen soms wel ruim onder de 60 hoor.
 
Heel fijn zo'n schema maar ik snap het niet want ben niet goed in wiskunde. Ik kan je berekening niet eens lezen, laat staan berekenen. (maar wie weet komt dat nog)
 
Ik zou zeggen.. schiet wat foto's, post ze hier, dan kunnen wij wel zeggen of je zwaar bent of niet :)
succes!
 
:) Ik ben niet te zwaar vind ik, moet eerder zoveel eten om op gewicht te blijven. Misschien later een keer een foto.
 
Hmm 62.3 bij 176 is echt niet te weinig of zo mits een normaal vet percentage.
Ik weet niet wat jou vet percentage is...
Dat eten is nie normaal ? :| je Eet niks :S
Dat jij nog kunt sporten zonder flauw te vallen... Als jij sport en dan nog minder eet zal je je spieren gaan verbranden, omdat je niet veel reserves zal hebben..

PS:Ik weet wel dat ik vroeger een vriendin had van 178 en die woog 58 kg en die was zeker niet te dun..
En ik ken zat meiden die rond de 180 zitten en zo'n 60 kg wegen en die zien er goed uit.. Dus ik zou me niet super druk maken om je gewicht..
Hangt er ook vanaf hoe groot je borsten zijn, want deze wegen ook aardig wat :D
 
18 jaar 1m68 51kg
te weinig? :|
want kvind da men kontje nogal kwabbelt ze :s
 
arievh zei:
Dan moet je je billen trainen ;)
jep, diep squatten en lunges.
En dus eerst wat massa opbouwen en het dan strak cutten, dan heb je in no-time een achterwerk om van te smullen :D
 
Back
Naar boven