AndroidHealthClinic

Maria distel tijdens kuur .

  • Topic starter Mixer
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 7K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Mixer

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
20 jun 2003
Berichten
416
Waardering
1
Voor ik dit forum ondekte was ik nogal veel aanwezig op een ander forum.
Daar was er altijd sprake van Mariadistel te gebruiken als je kuurde ( oraal ), om je lever te sparen .
Raar , maar hier word niet gepraat over dergelijke produkten na je kuur om bvb je lever te ontlasten .
Hier word enkel gepraat over nakuren met nog eens AS .
Iemand ervaring mee ?
 
Mixer zei:
Voor ik dit forum ondekte was ik nogal veel aanwezig op een ander forum.
Daar was er altijd sprake van Mariadistel te gebruiken als je kuurde ( oraal ), om je lever te sparen .
Raar , maar hier word niet gepraat over dergelijke produkten na je kuur om bvb je lever te ontlasten .
Hier word enkel gepraat over nakuren met nog eens AS .
Iemand ervaring mee ?

haha nakuren met nog eens AS........dat zal wel meevallen. Mariadistel / milk thistle is wel ter sprake gekomen enkele keren maar idd niet vaak.
 
Mariadistel zou ik niet tijdens, maar direct na je kuur ('t orale gedeelte althans) nemen om je lever te schonen (mariadistel is niet echt voor bescherming dus!).

Als je tijdens je kuur mariadistel gebruikt, wordt de AAS sneller onschadelijk gemaakt (komt er minder door de 'first pass') voordat het z'n werk heeft gedaan.
 
MrJ zei:
Mariadistel zou ik niet tijdens, maar direct na je kuur ('t orale gedeelte althans) nemen om je lever te schonen (mariadistel is niet echt voor bescherming dus!).

Als je tijdens je kuur mariadistel gebruikt, wordt de AAS sneller onschadelijk gemaakt (komt er minder door de 'first pass') voordat het z'n werk heeft gedaan.

mariadistel is wel voor de bescherming dacht ik zo. En ik denk ook dat het de werking van As tegengaan omdat de mariadistel bij voorbaat probeert de giftige stoffen uit de lever te houden.

NAC is om de lever te reinigen.
 
Voor zover ik het begrepen heb ontlast Mariadistel de lever door een gedeelte van de taak op zich te nemen. Of dit betekent dat orals eerder onschadelijk worden gemaakt, is onlangs nog betwist.
 
Ik had het toch echt laatst nog van BigCat. Die post staat alleen in de Elite sectie, en aangezien die k*t postbank niet opschiet met geld overmaken zit ik ff zonder XS.
 
nakuren met nog is AS? waar heb je dat gelezen. sinds wanneer behoren clomid, nolva en hcg tot de familie der Anabole Steroiden.
 
Mariadistel bestaat bevat drie uiterst potente leverbeschermende flavonoïden. Deze flavonoïden, silybin, silydianin en silychristin, worden meestal gerefereerd als silymarin.

bron: [Link niet meer beschikbaar]

Silymarin versterkt de buitenste membranen van de levercellen, en voorkomt daarmee penetratie door leverbeschadigende substanties. Silymarin beschermt de levercellen eveneens door zijn krachtige antioxidant werking. Antioxidanten neutraliseren celbeschadigingen die worden veroorzaakt door chemisch onstabiele zuurstof moleculen, die ontstaan door vetrijk dieet, roken het gebruik van alcohol en andere giftige substanties. De meest bekende antioxidanten zijn vitamine A(bèta caroteen), vitamine C, vitamine E en het mineraal selenium. Maar in de lever, is silymarin meer dan tien keer zo potent als een antioxidant als deze middelen. Zover wetenschappers weten, belemmert silymarin de lever niet in zijn metabolisme van drugs, en het belemmert dus ook de werking van de verschillende medicijnen niet. Als je dus alcohol gebruikt of wat voor medicatie dan ook– op recept of van de zwarte markt– het verhoogt de werkdruk van de lever en beschadigt sommige levercellen gedurende dit proces. Gelukkig voor een ieder van ons, is de lever behoorlijk groot. Het is eigenlijk het op één na grootste orgaan, na de huid, in ons lichaam. Je kan dus miljoenen levercellen verliezen en toch normaal functioneren, maar waarom zou je slechts een enkele cel willen verliezen als het niet nodig is?
 
Ja , ok foutje hoor .
Dat nakuren met AS .
Dom van me .
Natuurlijk bedoel ik , met middelen die ook nog eens je lever niet ten goede komen na de kuur .
Effe een rechtzetting !!
 
Zodus.
Mag je het nu tijdens je kuur nemen of erna ?
En het heeft dus wel degelijk nut ?
Of niet ?
 
Ja omdat ik dezelfde vraag hebt en inmiddels iemand er een goed antwoord op heeft..
 
Ja omdat ik dezelfde vraag hebt en inmiddels iemand er een goed antwoord op heeft..

..maak dan een nieuw topic aan, dan hoeven niet eerst een discussie van 10 jaar geleden door te nemen;)
 
rofl al die shit

Ik geloof echt dat die mariadistel een druppel op de gloeiende plaat is en het geen ene hol uitmaakt voor je lever of je die nou wel of niet slikt.
 
Gvd zit gewoon 10 jaar oude troep te lezen :roflol:
 
Van mariadistel gaan me waardes juist omhoog. Internist rade me ook aan meteen te stoppen daardoor.
 
Goed topic. :)
 
Liv52 tabs uit India!
Altijd na je oral kuur idd..
 
Back
Naar boven