Fitness Seller

mijn trainingsschema

Bezoekers in dit topic

partysander

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
10 jun 2004
Berichten
2.680
Waardering
1
Ma

Borst
Benchpress
DB Fly
Incline DB press
Pec Deck

Triceps
Cable push down
DB Lying Extension
Triceps Dip

Schouders
DB Shoulder press

Di
Badminton

Wo

Benen
Squat
Leg extensions
Leg curl
Leg press
Standing calf raises

Buik
Seated crunch
Side crunch
Vertical leg hip raises

Do

Biceps
21 BB curl
Concentration curl
Hammercurl

Rug
Front pulldown
Chin-up
Seated row
in de toekomst wellicht deadlift

Schouders
DB Rear delt row
Cable upright row

Zo
Harlopen (soms wandklimmen)
 
Goed schema, alleen is de upright row een gevaarlijke oefening.
 
The Hoste zei:
Goed schema, alleen is de upright row een gevaarlijke oefening.

tnx :)

The Hoste zei:
alleen is de upright row een gevaarlijke oefening
explain?

@ Zelda: als je hem correct uitvoert speelt je erector spinea geen rol bij de upright row
 
partysander zei:
@ Zelda: als je hem correct uitvoert speelt je erector spinea geen rol bij de upright row

Dat weet ik maar aangezien wordt gezegd dat hij gevaarlijk is stel ik me zo voor dat dat kan komen door het niet correct uitvoeren.
 
Als je een incorrecte uitvoering hebt is elke oefening gevaarlijk...
@ The Hoste: waarom vind jij deze dan gevaarlijker dan anderen?
 
Heeft geen bal met je onderrug te maken, wel met je schouder. Vooral wanneer je met je ellebogen hoger dan schouderhoogte gaat, dan klem je gewoon pezen van je rotator cuff af. Als je niet te hoog gaat en lichtjes voorover gebogen staat valt het nog mee, maar ik waag er mij niet aan.

Nuja, ik waag me momenteel aan niks, maar het is in ieder geval een oefening die niet meer op mijn lijstje staat :D .
 
upriht niet extreem zwaar pakken altijd gevaarlijk zo dicht bij je nek.
gewoon op handhaaf niveau met redelijke moeite
verder geen problemen mee doe hem zelf al tijdenlang
 
Sport2000 zei:
upriht niet extreem zwaar pakken altijd gevaarlijk zo dicht bij je nek.
gewoon op handhaaf niveau met redelijke moeite
verder geen problemen mee doe hem zelf al tijdenlang

Hoezo gevaar voor je nek?? ???
 
Heb er persoonlijk totaal geen last van. Een vorm van gevaarlijkheid ondervind ik nog minder.
 
The Hoste zei:
alleen is de upright row een gevaarlijke oefening.

wat een onzin zeg, waarom is het een gevaarlijke oefening?? ik bedoel als we zo gaan beginnen dan is benchpressen gevaarlijk, want dan kan die stang op je borst komen als je te zwaar pakt. dan is squatten gevaarlijk, omdat je dadelijk niet meer omhoog komt, waar gaat dit over???? ik vind de upright row 1 van de beste samengestelde massabouwers voor de schouders!
 
Topic ontspoord een beetje jongens, het gaat oorspronkelijk over mijn trainingsschema. Iemand nog tips? :D
 
Op zich geen slecht schema, misschien een barbell row ipv seated row ? Maar het kan zo best. En die upright rows, ach, je moet gewoon verdomd goed op je uitvoering letten en voor jezelf uitmaken of je het aankan. Vind het ook wel sterk dat er eerst gezegd wordt waarom ze gevaarlijk kan zijn en het een paar posts verder weer gevraagd wordt. Maar het is inderdaad off topic.
 
Tnx, ik zal een keer de barbell row gaan doen ipv seated row, kijken wat me beter bevalt.
 
Latin spirit zei:
wat een onzin zeg, waarom is het een gevaarlijke oefening?? ik bedoel als we zo gaan beginnen dan is benchpressen gevaarlijk, want dan kan die stang op je borst komen als je te zwaar pakt. dan is squatten gevaarlijk, omdat je dadelijk niet meer omhoog komt, waar gaat dit over???? ik vind de upright row 1 van de beste samengestelde massabouwers voor de schouders!
upright row is slecht voor de rotator cuffs heb ik ergens gelezen:

Let’s begin with the Upright Row. Some people are going to be surprised by my criticism of this exercise since it is so commonly utilized. On any given day you can walk through most busy gyms in America and witness experienced bodybuilders doing multiple sets of Upright Rows to increase upper body strength. The exercise requires grabbing the bar with a tight grip. The palms of your hands should be facing you. As you pull the bar upward to chest level it is suggested that your elbows are kept high in the air. Let’s think this through. As you raise the bar off the floor up to chest level you are abducting the shoulder, which in and of itself is just fine. By maintaining a closed grip with palms (and thumbs) facing you, you have created internal shoulder rotation. As the bar is raised your shoulders are abducted and internally rotated, and that is a pinching combination.


Defenders of the Upright Row will report that they have been doing this exercise for months or years and have never injured themselves while doing it. It is important to understand that rotator cuff injuries are most often cumulative; they happen over time with repetition. As the soft tissue structures within the shoulder are pinched, they become chronically inflamed. Thus one can do a contraindicated exercise and not feel pain immediately afterward. Therefore it is sometimes difficult to associate the injury with the exercise that may have been the cause. That is why I recommend that you drop the Upright Row from your program.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=163107&page=2&pp=30


Het schema vind ik verder wel goed trouwens
 
Back
Naar boven