MuscleMeat

Hoe lang tussen creatine kuren

Bezoekers in dit topic

zuivelproduct

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
30 jan 2003
Berichten
279
Waardering
0
BB`rs,

Wat is de beste tijd om te wachten tussen 2 creatine kuren?Weken, maanden?

Ik heb net een tijdje satur8 samen met vendetta gebruikt (en ging er goed op) en wil binnenkort beginnen met Swole V2. Hoe lang zouden jullie adviseren te wachten? Een paar weken lijkt me toch wel voldoende?

Eerst even kijken wat je van de kuur vasthoudt en dan beginnen met een nieuwe.

Thx
 
Zelf laat ik er minimaal 6 tot 8 weken tussen omdat anders het positieve effect
nihil is, bij mij ;)
 
Ik doe zelf altijd dezelfde periode dat ik creatine heb gebruikt , dus bv 8 weken creatine en dan 8 weken geen creatine.
 
Klopt 8 weken gebruiken en dan 8 weken rust.
 
Hmm, ben er nu 3 weken af en heb nog steeds veel kracht over. Ik wacht nog een aantal weken alvorens weer te beginnen, al kan ik niet wachten!!!

Thx
 
ik neem 8 weken creatine, en dan 3-4 weken niet... en dan weer opladen... :)
 
ik doe creatine nu 4 jaar en voor mij werkt 1 maand wel ( is makkelijker dan 4 tot 6 weken) en dan anderhalve maand niet het beste. Als ik eerder weer begin merk ik er zoiezo geen drol van
 
Tijdens het bulken
 
Als het een stof is die je lichaam zelf aanmaakt kan het toch nooit niet goed zijn om dit constant te blijven nemen :rolleyes:
 
Ik zou het precies ook niet non stop nemen. Ik doe altijd 2 maanden niet 2 maanden wel
 
Ik gebruik het non-stop... Het bevalt me wel... :)
 
Creatine heeft een wash-out periode van 4 tot 6 weken. (of je stopt gewoon niet, kan ook)
 
wazzup zei:
Creatine heeft een wash-out periode van 4 tot 6 weken. (of je stopt gewoon niet, kan ook)


idd, vandaar 6 weken niet..... 6 wel.... 6 niet..... enz enz
 
Gewoon non-stop

Er is allang aangetoond dat het vermogen van je lichaam om creatine aan te maken en op te nemen niet afneemt bij langdurig gebruik (als er wat vaker gebruik gemaakt zou worden van de zoekfunctie dan zou dit ook bekend zijn) dus het hele tussendoor stoppen verhaal maakt alleen maar wat uit voor je portemone, niet voor je gezondheid.


Ik gebruik het zelf trouwens al jaren redelijk continu, ik ben alleen overgegaan op een schema waarbij ik alleen op trainingsdagen neem (als je niet extra verbruikt hoef je ook niet extra te nemen).

Zoals boven al aangegeven word heet creatine een wash out periode van ca 4 weken. Ik vraag me dus af waarom mensen perioden aanhouden van bv 2maanden wel/ 2maanden
 
Wat ik me voor kan stellen is dat als je stopt met creatine je harder moet werken om dezelfde resultaten te halen, dus een extra stimulus voor groei. En als je dat plateau hebt bereikt, dan begin je weer met creatine om weer een stapje omhoog te gaan....

Oh en dan was er nog iets over creatine en het bemoeilijken van vetverbranding, dus ook in de cut zou ik me voor kunnen stellen dat iemand met creatine stopt.
 
wazzup zei:
Wat ik me voor kan stellen is dat als je stopt met creatine je harder moet werken om dezelfde resultaten te halen, dus een extra stimulus voor groei. En als je dat plateau hebt bereikt, dan begin je weer met creatine om weer een stapje omhoog te gaan....

Oh en dan was er nog iets over creatine en het bemoeilijken van vetverbranding, dus ook in de cut zou ik me voor kunnen stellen dat iemand met creatine stopt.


Over t laatste....ik lees t wel meer idd...maar het is goed mogelijk weet ik uit ervaring...Ik heb inderdaad wel de indruk dat het wat trager gaat..maar zoals ik al zei, is het mogelijk om creatine te gebruiken en om vet te verbranden..

nadeel: t duurt wat langer voordat je jezelf droger ziet worden
voordeel: in mijn geval, heb ik meer kracht...wanneer ik creatine weg laat heb ik meer last van krachtverlies(lees: ik kan minder herhalingen maken met hetzelfde gewicht)
 
Back
Naar boven