AndroidHealthClinic

Zonnebloemolie in je kwark raggen

Bezoekers in dit topic

Dawg3

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
278
Waardering
2
Yo peepz

Hond-drie hier

ff vraagje:

voordat ik gaat pitten rag ik altijd kwark naar binnen maar ik lust die shit niet, dus ik rag ook nog door me kwark heen:

roosvice - totdat ik de smaak goed vindt (iig 5 eetlepels ofzo per bakkie)
water - totdat het zo vloeibaar is dat ik het relaxed kan zuipen

EN:

2 eetlepels zonnebloem- of slaolie

weet je me ma heeft nooit olijfolie, dus ik checke hoeveel onv vetten er in zitten, plusminus 70 procent ofzo

nou is mijn vraag:

do i HAVE TO HAVE olijfolie of maakt dat geen **** uit, niet dat ik doodga binnen een paar jaar omdat ik elke dag eetlepels zonnebloem- of slaolie naar binnen giet

en... als ik die glucosesuikers van roosvice er door rag, is dat boeiend omdat je laatste maaltijd preferably alleen eiwit moet zijn of is dat verwaarloosbaar?

en als ik die drek 1 nacht laat staan en de volgende dag op wil zuipen, heeft de suikers dan mijn vetten of eiwitten aangetast in de hele shake? kan iemand dat proces even toelichten??

peace out homies
 
be a man, gooi het er doorheen zonder andere toevoegingen

ikzelf doen altijd kwark met lijnzaadolie en ananas /- of cruesli
 
Kwark los is inderdaad niet weg te krijgen. Ik heb niet zon moeite met de smaak maar meer dat het zo droog in je bek is. Ik doe mn kwark als volgt:

overdag: kwark met muesli en ananas (uit blik op sap, op sap NIET op siroop) en een beetje sap (uit het blikje). Dan istie makkelijker weg te krijgen. En de ananas zorgt voor simpele koolhydraten die zorgen dat je cellen open gaan staan en de eiwitten goed worden op genomen.

's avonds: kwark met ananas (uit blik op sap) en een beetje sap (uit het blikje). Geen muesli omdat ik dan niet al die koolhydraten naar binnen wil werken. Ik voeg hier ook wat linzaadolie aan toe om mijn goede vetten binnen te krijgen (lijnzaadolie is alleen niet lekker, maar dat proef je minder doordat je het erdoorheen roert)

Over je zonnebloemolie t.o.v. olijfolie: olijfolie is met name EOV, zonnebloemolie met name MOV. Zorg in ieder geval dat je totale vetinname niet meer is dan ongeveer 20% van je totale voedingsinname (vuistregel) en dat ongeveer 1/3 hiervan VV zijn, 1/3 EOV en 1/3 MOV.

Belangrijk bij zonnebloemolie is dat je deze koud inneemt, niet verhitten dus en ohja: geen oude zonnebloemolie gebruiken. Dan gaan de goede eigenschappen verloren! (bij zowel verhitten als lang bewaren). Let er dus ook op dat de olie gewonnen is uit koude persing. Anders zijn de goede eigenschappen al verloren gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Hangt ook af van het merk kwark. Konings kwark is bijv. nogal ;stevig' van substantie. Dat is dan ook echt niet te rammen. Maar de magere franse kwark van de C1000 is erg 'luchtig'. Gaat dan ook veel beter naar binnen.

Ik gooi er altijd mn lijnzaadolie doorheen, trouwens.
 
Kwark gewoon aandunnen met water, dan wegdrinken.
 
gewoon met siroop, boeiend van de extra suikers
 
Ik gooi er eigenlijk nooit wat doorheen, alleen soms een maatschep whey.
 
Dawg3 zei:
Yo peepz

Hond-drie hier

ff vraagje:

voordat ik gaat pitten rag ik altijd kwark naar binnen maar ik lust die shit niet, dus ik rag ook nog door me kwark heen:

roosvice - totdat ik de smaak goed vindt (iig 5 eetlepels ofzo per bakkie)
water - totdat het zo vloeibaar is dat ik het relaxed kan zuipen

EN:

2 eetlepels zonnebloem- of slaolie

weet je me ma heeft nooit olijfolie, dus ik checke hoeveel onv vetten er in zitten, plusminus 70 procent ofzo

nou is mijn vraag:

do i HAVE TO HAVE olijfolie of maakt dat geen **** uit, niet dat ik doodga binnen een paar jaar omdat ik elke dag eetlepels zonnebloem- of slaolie naar binnen giet

en... als ik die glucosesuikers van roosvice er door rag, is dat boeiend omdat je laatste maaltijd preferably alleen eiwit moet zijn of is dat verwaarloosbaar?

en als ik die drek 1 nacht laat staan en de volgende dag op wil zuipen, heeft de suikers dan mijn vetten of eiwitten aangetast in de hele shake? kan iemand dat proces even toelichten??

peace out homies

Yo Dawg 3,

Hier de Heilige, motha****a. Volgens mij maakt dat beetje siroop in ya shit no shit uit, dog. Dus gewoon ragge die shit, biaatch.

En ya don't have to put die olijfolie in je shit, maar you need some goede vetten op een dag, know whut I'm saying dog. En olijfolie heeft veel onverzadige fats, ya feel that shit!? Dus calculate even wat je op een dag inside of you krijg, nigga.

And why the **** wil je die drek a motha****ing night laten staan om het vervolgens de volgende dag te killen? Dat hebbe toch geen nut.

Dus doe die shit in je shit en rag die shit. Shiiit!!!!

Check ya later, doooog.

Saint
 
FrederX zei:
be a man, gooi het er doorheen zonder andere toevoegingen

ikzelf doen altijd kwark met lijnzaadolie en ananas /- of cruesli

Ik weet man

Ik ben een WUSSY
geen kwark zonder zoetspul
 
don Piedro zei:
Kwark los is inderdaad niet weg te krijgen. Ik heb niet zon moeite met de smaak maar meer dat het zo droog in je bek is. Ik doe mn kwark als volgt:

overdag: kwark met muesli en ananas (uit blik op sap, op sap NIET op siroop) en een beetje sap (uit het blikje). Dan istie makkelijker weg te krijgen. En de ananas zorgt voor simpele koolhydraten die zorgen dat je cellen open gaan staan en de eiwitten goed worden op genomen.

's avonds: kwark met ananas (uit blik op sap) en een beetje sap (uit het blikje). Geen muesli omdat ik dan niet al die koolhydraten naar binnen wil werken. Ik voeg hier ook wat linzaadolie aan toe om mijn goede vetten binnen te krijgen (lijnzaadolie is alleen niet lekker, maar dat proef je minder doordat je het erdoorheen roert)

Over je zonnebloemolie t.o.v. olijfolie: olijfolie is met name EOV, zonnebloemolie met name MOV. Zorg in ieder geval dat je totale vetinname niet meer is dan ongeveer 20% van je totale voedingsinname (vuistregel) en dat ongeveer 1/3 hiervan VV zijn, 1/3 EOV en 1/3 MOV.

Belangrijk bij zonnebloemolie is dat je deze koud inneemt, niet verhitten dus en ohja: geen oude zonnebloemolie gebruiken. Dan gaan de goede eigenschappen verloren! (bij zowel verhitten als lang bewaren). Let er dus ook op dat de olie gewonnen is uit koude persing. Anders zijn de goede eigenschappen al verloren gegaan.

wat een wijsheid! weer wat nieuwe dingen geleerd!
thx voor je tips
ik dacht eigelijk dat je vetinname van je totale voeding ook 30% mocht zijn
laten we zeggen 40/30/30
maar das misschien kwesite van voorkeur
 
saint zei:
Yo Dawg 3,

Hier de Heilige, motha****a. Volgens mij maakt dat beetje siroop in ya shit no shit uit, dog. Dus gewoon ragge die shit, biaatch.

En ya don't have to put die olijfolie in je shit, maar you need some goede vetten op een dag, know whut I'm saying dog. En olijfolie heeft veel onverzadige fats, ya feel that shit!? Dus calculate even wat je op een dag inside of you krijg, nigga.

And why the **** wil je die drek a motha****ing night laten staan om het vervolgens de volgende dag te killen? Dat hebbe toch geen nut.

Dus doe die shit in je shit en rag die shit. Shiiit!!!!

Check ya later, doooog.

Saint

Waddup playaaah?

Je weet togg als je geen "dorst" meer hep dan neem je gewoon die shake van vorige nacht!

Maar ja misschien is die tog wel geragd dan je weet nooit met die zogezegde "voeding" van tegewoordig.

I m feeling ya dawg .. chillinnn...

Greetz to my niggahs bodhidarma en confucius up there in tha sky Saint.....

Hollaaa
 
Dawg3 zei:
wat een wijsheid! weer wat nieuwe dingen geleerd!
thx voor je tips
ik dacht eigelijk dat je vetinname van je totale voeding ook 30% mocht zijn
laten we zeggen 40/30/30
maar das misschien kwesite van voorkeur


De verhouding 50/30/20 is een vuistregel. Dit is de vuistregel omdat deze verhouding toe te passen is op de meeste mensen. De vuistregel dient om mee te beginnen en van daaruit moet ieder voor zich kijken hoe hij erop reageert. Een verschuiving in de procenten zal dus niet allen een kwestie van voorkeur zijn maar voor veel mensen ook wenselijk en waarschijnlijk zijn.
 
ik doe er wat zoetstof bij en beetje melk.
smaakt goed en de melk maakt het minder droog en met beetje meer melk kan je het uitdrinken.
 
Code:
		Enkelvoudig 	Meervoudig 	Verzadigd vet  
 Olijfolie 	77% 		9% 		14%  
 Koolzaadolie 	62% 		32% 		 6% 
 Aardnootolie 	49% 		33% 		18% 
 Maïsolie 	25% 	 	62% 		13% 
 Sojaolie 	24% 		61% 		15% 
 Zonnebloemolie 20%  		69% 		11% 
 Saffloerolie  	13%  		77% 		10%  


OLIE 		OMEGA-3 	OMEGA-6 	OMEGA-9 
totaal 		40% 		20% 		20% 
lijnzaadolie* 	54% 		16% 		21% 
zonnebloemolie* 0,3% 		71% 		16% 
sesamolie* 	0,5% 		45% 		39% 
kokosnootolie* 	0,1% 		2% 		7% 
pompoenpitolie* 0,2% 		55% 		25% 
teunisbloemolie 0,4% 		75% 		7% 
rijstkiemolie 	2% 		34% 		40% 
bernagieolie* 	- 		39% 		18% 
haverkiemolie 	2% 		40% 		43%

(en ik denk dat je het gerust een nacht kunt laten staan)
 
wazzup zei:
Code:
		Enkelvoudig 	Meervoudig 	Verzadigd vet  
 Olijfolie 	77% 		9% 		14%  
 Koolzaadolie 	62% 		32% 		 6% 
 Aardnootolie 	49% 		33% 		18% 
 Maïsolie 	25% 	 	62% 		13% 
 Sojaolie 	24% 		61% 		15% 
 Zonnebloemolie 20%  		69% 		11% 
 Saffloerolie  	13%  		77% 		10%  


OLIE 		OMEGA-3 	OMEGA-6 	OMEGA-9 
totaal 		40% 		20% 		20% 
lijnzaadolie* 	54% 		16% 		21% 
zonnebloemolie* 0,3% 		71% 		16% 
sesamolie* 	0,5% 		45% 		39% 
kokosnootolie* 	0,1% 		2% 		7% 
pompoenpitolie* 0,2% 		55% 		25% 
teunisbloemolie 0,4% 		75% 		7% 
rijstkiemolie 	2% 		34% 		40% 
bernagieolie* 	- 		39% 		18% 
haverkiemolie 	2% 		40% 		43%

(en ik denk dat je het gerust een nacht kunt laten staan)


Hmmmmmmmmm thx!

Tog maar aanvullen met wat omega-3 dan ;)
 
Ik doe er simpel twee scheppen dieet zoetstof door en dan is het goed te pruimen. Als je een zoete kauw bent dan kan je er nog een schep ( of meer bij doen ). Beter dan die plons siroop denk ik. HAHAHA succes ik denk dat je in totaal geoneg info hebt nu van iedereen. :D
 
Back
Naar boven