MuscleMeat

Bulkschema ter beoordeling

Bezoekers in dit topic

iCatcher

Novice
15 jaar lid
Lid sinds
28 dec 2004
Berichten
7
Waardering
0
Hallo! Ik ben nu een weekje lid van dit forum en heb aan de hand van tal van posts / sticky's / andere bulkschema's mijn eigen schema proberen op te stellen. Ik ben benieuwd naar jullie feedback!

Allereerst mijn stats (hou je vast): lengte: 2,06m :eek: ;) / gewicht: 95 kg
Train noodgedwongen (slechts) 3x per week, daarnaast 1x of 2x uur zwemmen. Zit met 95 kg op QI van 22,4 en wil naar minimaal 25 (=106 kg). Dat me dat gaat lukken staat vast (!), maar ongetwijfeld hebben jullie ideeën om dat sneller/beter te doen.

Mijn schema bij wijze van schot voor de boeg: [Link niet meer beschikbaar]

PS: Mag mijzelf redelijk handig met Excel noemen en heb een handig programmaatje in elkaar geflanst om gemakkelijk met allerlei waardes te kunnen spelen (zie link voor een screenshot). Als iemand interesse heeft, hoor ik het wel.

Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Excelsheet ziet er handig uit, zou m wel willen ontvangen.. jorasho@hotm...enzo. Heb je trouwens die dingen die je dan links opgeeft standaard ergens ingevoerd, dat ie daarvan de waardes kent?

Alvast heel erg bedankt!
 
Als ik alles zo op het eerste gezicht bekijk (kunnen dingen in zitten die ik over het oog heb gezien), is het zo slecht nog niet. Alleen zie ik ergens appelstroop staan die kan je beter eruit laten, of vervangen door iets anders.
Maar en zijn mensen die meer verstand hebben van eetschema's dan ik :D , dus wacht verdere reply's even af.
 
@ iCatcher: mijn complimenten. Ziet er goed uit :thumb:

Je maaltijd van 19.30u vind ik niet ideaal. Macaroni heeft imo een te hoge GI, kan je beter vervangen door rijst. En gehakt kun je beter vervangen door biefstuk of vis.

Ook zou ik (zoals de leeuw al zegt) bij de maaltijd van 21.00u geen appelstroop nemen.
 
Excel-sheet

jorasho zei:
Excelsheet ziet er handig uit, zou m wel willen ontvangen.. jorasho@hotm...enzo. Heb je trouwens die dingen die je dan links opgeeft standaard ergens ingevoerd, dat ie daarvan de waardes kent?

Alvast heel erg bedankt!

Ik zal er vandaag of morgen een apart topic over starten met wat uitleg over het rekenschema en mogelijkheden tot uitbreiden etc.

Het werkt aan de hand van deze tabel: [Link niet meer beschikbaar] (geimporteerd in Excel). Al deze producten ( + whey + lijnzaadolie :grin: ) kun je selecteren in je schema en aan de hand van waardes behorende bij standaardhoeveelheden product berekent het "rekenblad" je nieuwe waarden (Kcal, K-E-V).

Afijn, later in een ander topic meer over de Excel, ben hier vooral benieuwd naar meningen over het schema. Wil graag volgende week vol gas aftrappen. Nog meer mensen met nuttige tips / opmerkingen?
 
Nog een vervolgvraag: Aangezien ik alleen direct na mijn werk kan gaan trainen, ben ik niet in de gelegenheid de "grote maaltijd" te nemen vooraf. Heb nu om 16.00u staan: 3x volkorenbrood met kipfilet en 0,25 l halfvolle melk. Om 17.15u ga ik vervolgens trainen. Is een dergelijke maaltijd vooraf voldoende of moet er meer bij of wellicht een andere verdeling k-e-v?
 
ah nog zo'n lange :D, ik zelf ben net 2 cm korter dan jou :o
 
Niet veel tijd.. maar: skip die margarine/halvarine en neem liever echte roomboter. Gezonder en lekkerder... er zit geen ranzige transvettroep in!
Zelf zou ik moddervet of op zijn minst heel erg sloom worden van zo'n schema met zoveel KH. Maar ... different strokes for different folks.

Espi, de low-carb queen (KEV is gemiddeld 20-30-50)
 
iCatcher zei:
Nog een vervolgvraag: Aangezien ik alleen direct na mijn werk kan gaan trainen, ben ik niet in de gelegenheid de "grote maaltijd" te nemen vooraf. Heb nu om 16.00u staan: 3x volkorenbrood met kipfilet en 0,25 l halfvolle melk. Om 17.15u ga ik vervolgens trainen. Is een dergelijke maaltijd vooraf voldoende of moet er meer bij of wellicht een andere verdeling k-e-v?

Ik persoonlijk neem vlak voor het trainen nog eens 25gr wheyproteine met 30gr hoge gi carbs (maltodextrine). Whey is goed voor de bcaa's vlak voor de training.
Verder ziet t er goed uit, zou ook volkorenmacaroni nemen.

Ik zelf zit in verhouding nog hoger in carbs(60-25-15), maar dat is idd persoonsverbonden
 
Ik mis nog wat vitaminen....neem dus af en toe wat meer fruit! Verder ziet het er mooi uit...en respect voor je Excel-bestand!

Edit: laat maar zitten dat fruit...heb er te vluchtig overheen gekeken, maar zie dat je al 2 bananen eet! :o
 
Laatst bewerkt:
klinkt een beetje lullig nu maar ik zou m ok wel willen hebben. ;)
ertjansen@hotmail.com en dat is niet alleen omdat ik hem niet kon lezen.
mazzel
 
Hmm... zijn schema staat toch gewoon in zijn eerste post hier.
Dan sla je toch gewoon ff dat .jpg bestandje op.
@ ert: je kan toch wel jpg's openen?

Link naar post: [Link niet meer beschikbaar]
Link naar schema: [Link niet meer beschikbaar]
 
Ziet er goed uit maar zou inderdaad het appelstroop verhaal laten varen en de maccaroni vervangen door rijst/vis/kip
 
Excel-sheet ziet er handig uit!
Nou snap ik hoe ja aan zoveel karma komt, en dat voor 7 posts :D
Ik PM m'n e-mail wel.
in ruil voor karma ;)
 
Back
Naar boven