AndroidHealthClinic

Zink tegen acne? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
276
Waardering
0
Ik vroeg me af, hoor regelmatig dingen over Zink. Ook dat dit goed zou helpen tegen acne. Of is dat alleen als je het in grote maten heb, en niet alleen beetje vlekjes op je gezicht bijvoorbeeld? Want ik krijg het meer en deel na het trainen volgens mij..
 
Meer in het algemeen, wat allemaal helpt er tegen acné?
(en geen medicijnen zoals Roaccutane, maar natuurlijke)
 
Ehmm vitamine A is er nogal goed voor, daar is accutane ook een afgeleide van. Dus alles met Vit A denk ik. Maar een teveel kan wat neveneffecten veroorzaken....
 
Vitamine E schijnt ook goed voor de huid te zijn.
 
Acne

Probeer is biergist tabletjes van het Kruidvat, heeft een bloedzuiverende werking, en vermindert zo acne. Bij mij werkt het prima!
 
Ik gebruik nu een tijdje geelwortel en moet zeggen dat het wel helpt!
 
Waarom zo moeilijk doen!?!? Probeer liever de oorzaken te doorgronden, en pak het daarvanuit aan. Oorzaken bestrijden zal veel effectiever zijn... Vrijwel altijd zit het ergens in de voeding!
 
Dat is dus niet waar, mijn dermatoloog vertelde me dat het totaal niets met je voeding te maken heeft. Dat is een fabeltje. De enige manier waarop het iets met je voeding te maken zou kunnen hebben is dat het een soort allergische reactie is..... En probeer maar eens uit te zoeken welke van de honderden stoffen (smaakversterkers, conserveringsmiddelen, etc. horen daar ook bij) is die je binnen krijgt elke dag. Ik heb zelf nu Accutane, daar krijg je echt een uitgedroogde en lelijke huid van.... en ik mocht er geen vet ofzo opsmeren..... Dus ja.... hopelijks is het allemaal weg na de accutane kuur......
 
Als ik me eiwitinname verhoog komen er meer, als ik deze verlaag gaan ze weg..vertel dat maar eens tegen diedermatoloog ;)
Nee serieus, er is geen enkel onderzoek dat pro of contra heeft bewezen, het is dus niet zeker, maar er zijn genoeg aanwijzingen om te veronderstellen dat voeding wel degelijk een belangrijke factor is.
 
Originally posted by Robin
Waarom zo moeilijk doen!?!? Probeer liever de oorzaken te doorgronden, en pak het daarvanuit aan. Oorzaken bestrijden zal veel effectiever zijn... Vrijwel altijd zit het ergens in de voeding!
Pubertijd?!
 
Ik heb me altijd laten vertellen dat het door de hormonen kwam.

Ik heb er vroeger wel last van gehad maar nu helemaal niet maar zink zou misschien wel helpen omdat het deels de vorming van testerone naar DHT voorkomt. Dus finasteride zou dan ook helpen maare ik denk niet dat het slim is om dat in de pubertijd te gebruiken
 
Originally posted by frietbakker
....Dat is dus niet waar, mijn dermatoloog vertelde me dat het totaal niets met je voeding te maken heeft. Dat is een fabeltje ....

Totaal niets is ietwat overdreven ligt hoofdzakelijk aan je huidtype. Met een standaard vette huid heb je er eerder last van dan met een droge huid.

Maw als je last hebt van een lichte vorm van ACNE en je gaat MEER eiwitten / chocola / varkensvlees eten dan wordt de ACNE erger.


Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by frietbakker
Dat is dus niet waar, mijn dermatoloog vertelde me dat het totaal niets met je voeding te maken heeft. Dat is een fabeltje. De enige manier waarop het iets met je voeding te maken zou kunnen hebben is dat het een soort allergische reactie is..... En probeer maar eens uit te zoeken welke van de honderden stoffen (smaakversterkers, conserveringsmiddelen, etc. horen daar ook bij) is die je binnen krijgt elke dag. Ik heb zelf nu Accutane, daar krijg je echt een uitgedroogde en lelijke huid van.... en ik mocht er geen vet ofzo opsmeren..... Dus ja.... hopelijks is het allemaal weg na de accutane kuur......

Nou, lekker spulletje, dat accutane. Ik ken er een die dat ook gebruikte...brrrrr :(

Enne, ik weet zeker dat je voeding een heeeel groot gedeelte is van je acne. En dan heb ik het niet over grote hoeveelheden eiwitten. Maar agressievere dingen, zoals bvb varkensvlees. De meeste mensen die last hebben van acne moeten eens beginnen met het skippen van varkensvlees, en ervaar de verschillen. Ik hoor het overal om me heen, en is gewoon een feit!!
 
@Robin
Ik ben vegetariër en eet bovendien biologisch voedsel, maar ik had toch last van acné...
 
Originally posted by Robin


Nou, lekker spulletje, dat accutane. Ik ken er een die dat ook gebruikte...brrrrr :(

Enne, ik weet zeker dat je voeding een heeeel groot gedeelte is van je acne. En dan heb ik het niet over grote hoeveelheden eiwitten. Maar agressievere dingen, zoals bvb varkensvlees. De meeste mensen die last hebben van acne moeten eens beginnen met het skippen van varkensvlees, en ervaar de verschillen. Ik hoor het overal om me heen, en is gewoon een feit!!

Ik heb er in mijn pubertijd heel erg veel last van gehad en heb bijna alles geprobeerd om er vanaf te komen.
Ik heb een aantal maanden geen chocolade varkensvlees etc etc gegeten.
Resultaat: geen verandering.
Lavendelthee veel water drinken etc ook helemaal GEEN effect.
Nu ben ik er al een aantal jaren helemaal vanaf je ziet er ook niets meer van.
Het is gewoon vanzelf weggegaan.
Zelfs als ik heel veel chocolade eet of varkensvlees komen ze niet terug.
En ook sinds ik mijn eiwitten flink omhoog heb gegooid nergens last van.
Bij mij had het dus helemaal niets met eten te maken, maar gewoon simpelweg de pubertijd.


( Wat trouwens wel een beetje helpt is sauna )
 
Dat accutane is inderdaad niet echt een vriendelijk middel, maar ja als het werkt dan heb ik het er wel voor over..... Bovendien blijf ik toch de dermatoloog geloven... Als hij zegt dat er geen verband tussen eten en acne is aangetoond, dan heb ik geen reden om te denken dat het wel zo is. Die man heeft 'het vak' grondig moeten bestuderen voordat ie ook echt dermatoloog is geworden.

Maar wat wel kan/is denk ik is je aanleg ervoor. Als je van je zelf al een vette huid hebt (zoals smalluser) dan heb je er denk ik aanleg voor.... dus als je onstoken talgklieren hebt (de oorzaak van acne) en je 'voedt' klieren als het ware met nog meer vet dan zal het niet bevordelijk zijn voor je acne nee..... maar zelfs als je erg op je eten let dan zal het niet verdwijnen, omdat die talgklieren ontstoken zijn en dat schijnt niet zomaar over te gaan.....

1 voordeel van een vette huid is dus wel dat ik pas rimpels krijg op me 92ste ofzo!! :D
 
Originally posted by smalluser


Totaal niets is ietwat overdreven ligt hoofdzakelijk aan je huidtype. Met een standaard vette huid heb je er eerder last van dan met een droge huid.

Maw als je last hebt van een lichte vorm van ACNE en je gaat MEER eiwitten / chocola / varkensvlees eten dan wordt de ACNE erger.


Groet Smalluser :thumb:


ik had vroeger heel erg last van acne.. nu is dat bijna wegeggaan.. kreeg t alleen nog maar als ik erg vettig at...

maar ik merkte dat ik te weinig eiwitten at.. dus ben ik op advies van verschillende mensen hier meer eiwitten gaan eten.

van een beetje kipfilet op me boterham per dag naar dit:

500 gram kwark
2-3 eitjes
1 blik tonijn
1 liter melk
en kaas + kipfilet op me boterham.

maar nu merk ik dat ik hier en daar wat puistjes bijkrijg, tis niet echt zo overdreven ..maar toch meer dan normaal.. moet me lichaam eraan wennen? of moet ik wat minderen met mijn hoeveelheid inname van eiwitten?
 
ow ennuhh kep maar 1 x friet gegeten de afgelopen 1,5 week. en toen niet zoveel.. verder helemaal nix vettigs..

alleen maar spagetti,rest,gekookte aardappelen etc.
 
Originally posted by Frenkpie
ow ennuhh kep maar 1 x friet gegeten de afgelopen 1,5 week. en toen niet zoveel.. verder helemaal nix vettigs..

alleen maar spagetti,rest,gekookte aardappelen etc.

Ik hoef maar 1x varkensvlees te eten, en dan heb ik daar 2 weken plezier van :(
 
Originally posted by Frenkpie



ik had vroeger heel erg last van acne.. nu is dat bijna wegeggaan.. kreeg t alleen nog maar als ik erg vettig at...

maar ik merkte dat ik te weinig eiwitten at.. dus ben ik op advies van verschillende mensen hier meer eiwitten gaan eten.

van een beetje kipfilet op me boterham per dag naar dit:

500 gram kwark
2-3 eitjes
1 blik tonijn
1 liter melk
en kaas + kipfilet op me boterham.

maar nu merk ik dat ik hier en daar wat puistjes bijkrijg, tis niet echt zo overdreven ..maar toch meer dan normaal.. moet me lichaam eraan wennen? of moet ik wat minderen met mijn hoeveelheid inname van eiwitten?

Probeer het eens een tijdje zonder die eitjes... grote kans dat die het probleem zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven