Fitness Seller

Hoe nek trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arievh

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
204
Waardering
0
Mijn lichaam is aardig wat gegroeid (Schouders enzo) Alleen me nek groeit haast niet mee. Nu lijkt het ineens dat mijn nek aardig lang is. Dit omdat me nek dun is :S en ik vind dit er best wel een beetje vaag uit zien :nut:
Hoe kan ik er voor zorgen dat me nek wat breder/massiever word? Welke oefeningen enz?
Ik had ook gehoord dat sommige AAS en of Prohormonen zorgen voor een breedere nek ???

Alvats bedankt.


Respect.
 
kLYUvxbaRw71WR2kg-GD9cOuBdukwqUc.gif

kLYUvxbaRw71WR2kg-GD9cOuBdukwqUc.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by arievh

Ik had ook gehoord dat sommige AAS en of Prohormonen zorgen voor een breedere nek ???

Dat is natuurlijk onzin...

Een bredere nek creeer je door je trapz groter en dikker te maken. Dus shrug en t-bar row. Shrug rules!
 
ok thanks voor die bewegende plaatjes ik zal die proberen.

En wat is shrug, T-bar ken ik wel maar shrug heb ik nog nooit van gehoord. Hoe gaat die?


Respect
 
de oefeningen van die plaatjes heb je weinig aan jongen. Het probleem zit hem in je trapezius. Die maken je nek groot!!
Dit zijn shrugs. Kijk voor de verschillende variaties hier en kijk bij trapezius.
Succes bro!! :thumb:
 
ik prefereer shrugs met dumbbells, omdat je handen dan niet in een gefixeerde positie zitten, maar gewoon langs je lichaam hangen.

O920D0rwsR0u3qPVcpxpgM_JxVnuy4xR.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[Abeelding niet meer beschikbaar]

En ik doe sinds vorige week ook shrugs toen ik zag dat WEG ze deed voor de schouders. Toen ik ze ook deed zeiden ze op de sportschool dat ze ook voor de nek waren: jippie.
Mijn variant werkt met het apparaat dat gebruikt kan worden voor schuin bankdrukken.. met die db's kan ik bijv. wel met meer dan 40 kg totaal 'shruggen' (schoudersophalen) maar dat gewicht krijg ik niet van het db-rek af.. te zwakke armpjes.
 
Die oefening doe ik dus altijd al :(
Die trapz van mij staan tamelijk hoog zelfs , als ik in de spiegel kijk komen ze tot aan me kin zeg maar.
Maar dat is dus een beetje aan de achter zijde van me nek.
Alleen meer naar voren(de hals zeg maar) wil ik het dus breeder hebben.
 
Originally posted by arievh
Die oefening doe ik dus altijd al :(
Die trapz van mij staan tamelijk hoog zelfs , als ik in de spiegel kijk komen ze tot aan me kin zeg maar.
Maar dat is dus een beetje aan de achter zijde van me nek.
Alleen meer naar voren(de hals zeg maar) wil ik het dus breeder hebben.

Volgens mij zitten er in je nek zelf niet echt veel spieren. Zou ook voorzichtig aan doen met je nek, met bepaalde oefeningen.
Shrugs zijn erg goed voor je trapezius.
Je hebt misschien wel hoge trapezius, maar zijn van de zijkant ook dik? Heb wel eens in een blad een oefening gezien voor je nek uitgevoerd door nasser el sonbatty.
Lag hij met een soort hoofdtuig op een bankje met de borst op het bankje. Hing er een gewicht aan dat tuig en ging hij van kijken naar zijn tenen, naar kijken recht op de grond.
Dat tuig heeft weg van een riem waar je extra gewicht aan kan hangen voor optrekken met extra gewicht.
 
Tsja die nek oefeningen lijken me ook inet super gezond.
Me traps zijn niet super dik of zo alleen best hoog (misschien lijkt het daarom dat me nek wat langer lijkt) Dus ik zal die oefening wel gewoon door blijven trainen.
Thanks 4 de info
 
Originally posted by RichardV


Volgens mij zitten er in je nek zelf niet echt veel spieren. Zou ook voorzichtig aan doen met je nek, met bepaalde oefeningen.
Shrugs zijn erg goed voor je trapezius.
Je hebt misschien wel hoge trapezius, maar zijn van de zijkant ook dik? Heb wel eens in een blad een oefening gezien voor je nek uitgevoerd door nasser el sonbatty.
Lag hij met een soort hoofdtuig op een bankje met de borst op het bankje. Hing er een gewicht aan dat tuig en ging hij van kijken naar zijn tenen, naar kijken recht op de grond.
Dat tuig heeft weg van een riem waar je extra gewicht aan kan hangen voor optrekken met extra gewicht.

Geloof je nou echt dat die gasten dat soort oefeningen doen???

Je traps maakt je nek dik... Kijk hier maar eens. Waarschijnlijk komt hij iets verder dan je dacht dus...
 
Originally posted by Robin


Geloof je nou echt dat die gasten dat soort oefeningen doen???

Je traps maakt je nek dik... Kijk hier maar eens. Waarschijnlijk komt hij iets verder dan je dacht dus...

Nee, dat zeg ik ook niet. Ik heb alleen een keer een paar plaatjes daarover gezien.
 
Ronnie Coleman traint zijn trapts vooral door 4 sets, zware dumbbell shrugs. Niet meer, of niet min. Al die oefeningen met riempjes en van die toestanden. :rolleyes: Hoe kan je zo je traps dikker maken???
 
Een head-harness heet zo'n ding. In sommige hard-core fitness-centra heeft men dat. Met dit ding train je wel degelijk puur je nekspieren. Oefeningen voor traps zullen nooit dezelfde druk kunnen zetten op je nekspieren. Probeer het maar eens, de volgende dag kan je je hoofd niet meer opheffen. Mocht je zo geen vinden, vraag het dan maar aan Moderator Robin, hij kan jou of je gym wel één bezorgen.
 
Sorry hoor als ik het eventjes allemaal niet meer begrijp, moet je nou ALLEEN maar shrugs doen voor je nek of moet je nou ook nog aparte oefeningen doen (exrx)?

Ik haat die nek-oefeningen, ik word er misselijk van. Geef mij maar shrugs, maar is dit genoeg????
O ja, traps is toch niet het zelfde als je (hele) nek, dan train je toch zeg maar alleen de achterkant van je nek?
 
Als je traps groot zijn dan toont je nek ook groot, staat allemaal in verbinding met elkaar. apparte nek oef zijn overbodig, je nek spieren zelf zijn klein en hebben weinig groeipotentieel.
 
Originally posted by Bouwer
Sorry hoor als ik het eventjes allemaal niet meer begrijp, moet je nou ALLEEN maar shrugs doen voor je nek of moet je nou ook nog aparte oefeningen doen (exrx)?

Ik haat die nek-oefeningen, ik word er misselijk van. Geef mij maar shrugs, maar is dit genoeg????
O ja, traps is toch niet het zelfde als je (hele) nek, dan train je toch zeg maar alleen de achterkant van je nek?

Tja...zonder shrug ed krijg je nooit een bredere en 'kortere' nek. Als je dan die echte nek oefeningen zou doen hebben ze denk ik weinig nut. Als je shrug ed als basis oefening ziet, en die andere als iso...dan zit je aardig denk ik...
 
Originally posted by Robin


Tja...zonder shrug ed krijg je nooit een bredere en 'kortere' nek. Als je dan die echte nek oefeningen zou doen hebben ze denk ik weinig nut. Als je shrug ed als basis oefening ziet, en die andere als iso...dan zit je aardig denk ik...

Shugs lijkt mij ook voldoende, tenzij je Formule1 rijder bent.
 
die oefeningen voor je nek kunnen nooit goed zijn. Als jem ff iets verkeerd aanpakt schiet de shit er al in, mij niet gezien. trouwens heb ik die oef. niet nodig want me nek is bijna net zo dik als me hoofd :D

btw. denk ik dat je je nek ook wel met neckpresses aan pakt hoor. Vriend van mij heeft nog nooit shrugs/t-bar rows of wat dan ook gedaan en heeft moeilijk hoge traps.
 
hmmz die nek oefeningen lijken mij volslagen onzin, lijken me alleen maar blessure opwekkend..


Gewoon 3 setjes intensief shruggen... is genoeg

met de rugtraining pak je als het goed is ook een deel trapezius meej..
 
Back
Naar boven