MuscleMeat

Beginner/gevord.: schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bassie

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
13
Waardering
0
Hallo,

Met veel pijn en moeite heb ik een trainings schema in elkaar geknutseld. Willen jullie er een kritische blik opwerpen?

- Eerst opwarmen met een zeer licht gewicht totaan transpiratie.
- Grote spiergroep: 4 x 10 sets
- Kleine spiergroep: 3 x 10 sets
- Tijd: 40 a 53 minuten

Ma: Borst + biceps
1. Bench press machine
2. Incline bench press
3. Dumbbell fly’s

1. Barbell curl
2. Cable curl
3. Dumbbell conc. Curl

Di: Triceps + benen + buik
1. Triangle pushdown
2. One arm extension
3. Kickback

1. Leg extension
2. Leg curl
3. Leg press

1. Buik machine
2. Sit-ups

Do: Rug + buik
1. Pulldown behind neck
2. Barbell Deadlift
3. Front triangle pulldown
4. Hyper extension
5. Machine row

1. Buik machine
2. Sit-ups

Vrij: Schouders + onderarmen
1. Dumbbell press
2. Dumbbell front raise
3. Side raise
4. Upright row

1. Reverse curls
2. Dumbbell hammer curls

Alvast bedankt!
 
Ziet er behoorlijk uit.

Best toch 10min. fietsen voordat je gaat opwarmen met lichte gewichten.

Ik doe m'n buik slechts 1x per week maar je moet maar kijken wat voor jouw de beste resultaten geeft.

cooldown??
 
Ah ja,

Warming up: is voor mij naar de sportschool racen/fietsen :)

Cooldown: 3 minuten rustig fietsen in de school en daarna nog 5 minuutjes in een rustig tempo naar huis fietsen.
 
Doe normaal met je fietsen als opwarmen! Ga je zeker ondersteboven zitten op die fiets zodra je je bovenlichaam gaat trainen? Anders warm je niks anders op dan je benen. Dus get ride of that bike! En doe gewoon wat lichte sets om op te warmen.
 
Waarom combineer je borst niet met triceps en de volgende dag rug en biceps?
 
ziet er wel prima dat schema, maar even over je warming up ik moet Robin gelijk geven je kan je niet opwarmen door te fietsten. Ja misschien alleen als je je benen gaat trainen maar het voor het bovenlichaam kan dit niet





Originally posted by Robin
Doe normaal met je fietsen als opwarmen! Ga je zeker ondersteboven zitten op die fiets zodra je je bovenlichaam gaat trainen?

:D
 
Originally posted by Robin
Doe normaal met je fietsen als opwarmen! Ga je zeker ondersteboven zitten op die fiets zodra je je bovenlichaam gaat trainen? Anders warm je niks anders op dan je benen. Dus get ride of that bike! En doe gewoon wat lichte sets om op te warmen.

hum, hum...

Ik doe die 10min op de fiets om m'n hartslag wat naar boven te halen, het is en blijft een inspanning waarop je lichaam moet reageren.
Ik heb dus ook gezegd dat ie best even kan fietsen voordat ie met z'n lichte gewichten begint op te warmen.
Kheb nooit gezegd dat die fiets alleen genoeg was.
 
maar even over je warming up ik moet Robin gelijk geven je kan je niet opwarmen door te fietsten

Mm, volgens mij is dat niet helemaal waar. :o Door even te fietsen breng je zo je hele lichaam in een toestand van acceleratie.

Waarom combineer je borst niet met triceps en de volgende dag rug en biceps?

Je pakt, in iets lichtere mate, met bijv. de benchpress ook je triceps. Als ik daarna aan de 3 triceps oefeningen begin kan ik niet het onderste uit de kan halen (en vice versa).
 
Originally posted by bassie

Je pakt, in iets lichtere mate, met bijv. de benchpress ook je triceps. Als ik daarna aan de 3 triceps oefeningen begin kan ik niet het onderste uit de kan halen (en vice versa).

Dat is wel waar maar als je de volgende dag je triceps gebruikt na de vorige je borst getraind te hebben belemmer je het herstel en de groei van je borst. Als je dan toch triceps en borst wil scheiden moet je iets meer tijd tussenlaten.
 
Originally posted by bassie


Mm, volgens mij is dat niet helemaal waar. :o Door even te fietsen breng je zo je hele lichaam in een toestand van acceleratie.



Je pakt, in iets lichtere mate, met bijv. de benchpress ook je triceps. Als ik daarna aan de 3 triceps oefeningen begin kan ik niet het onderste uit de kan halen (en vice versa).

Je bedoelt je kan op een andere een zwaarder gewicht pakken? Dat maakt niets uit, zolang je maar consistent en zwaar traint!
 
okies! schemaatje aangepast. :D

Triceps bij borst..
 
Originally posted by bassie
Hallo,

Met veel pijn en moeite heb ik een trainings schema in elkaar geknutseld. Willen jullie er een kritische blik opwerpen?

- Eerst opwarmen met een zeer licht gewicht totaan transpiratie.
- Grote spiergroep: 4 x 10 sets
- Kleine spiergroep: 3 x 10 sets
- Tijd: 40 a 53 minuten

Ma: Borst + biceps
1. Bench press machine
2. Incline bench press
3. Dumbbell fly’s

1. Barbell curl
2. Cable curl
3. Dumbbell conc. Curl

Di: Triceps + benen + buik
1. Triangle pushdown
2. One arm extension
3. Kickback

1. Leg extension
2. Leg curl
3. Leg press

1. Buik machine
2. Sit-ups

Do: Rug + buik
1. Pulldown behind neck
2. Barbell Deadlift
3. Front triangle pulldown
4. Hyper extension
5. Machine row

1. Buik machine
2. Sit-ups

Vrij: Schouders + onderarmen
1. Dumbbell press
2. Dumbbell front raise
3. Side raise
4. Upright row

1. Reverse curls
2. Dumbbell hammer curls

Alvast bedankt!


Waarom doe je je armen niet op 1 dag...ik vind dat ze zo beter groeien.

Ik zou de Bench press machine niet doen, maar gewoon met een losse barbell op een rek.

Dumbbell Conc Curl zou ik veranderen door ( Incline ) DB Curl.

Dumbbell Press zou ik vervangen door Military Press, ik vind dat je dan zwaarder kan gaan. Dumbbell Front raise weg halen....En je hebt nog een oef nodig voor je Posterior delts. Bent Over Rows erbij, ik doe ze seated.


oh en in plaats van de machine row zou ik barbell rows doen.
 
Originally posted by Robin
Doe normaal met je fietsen als opwarmen! Ga je zeker ondersteboven zitten op die fiets zodra je je bovenlichaam gaat trainen? Anders warm je niks anders op dan je benen. Dus get ride of that bike! En doe gewoon wat lichte sets om op te warmen.

lol, ik vond het ook raar ^_^ maar een sauna kan ook wel werken...maar dat kost weer tijd :P
 
Back
Naar boven