XXL Nutrition

dandy's cUtschema deel II(hopelijk laatste)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
jaja t gaat me allemaal niet snel genoeg en blijkbaar zat ik niet ver genoeg onder mn onderhoudsniveau. Ik ga ervan uit dat dit ongeveer op 2300 calorietjes ligt, vandaar ben ik via t nodige reken en schuifwerk tot een volgend schema gekomen.

hoeveelheid/cal/eiw/kh/vetten

7.00 wheyshake 26 gram/104/20/60

7.15
eieren 2 stuks (enkel wit)/32/8/0/0
havermout 50 gram/180/5.5/30/4
magere yoghurt 50 ml/17/2/2/0
lijnzaad 1 eetl/100/0/0/10

totaal 433/35.5/38/14 (goed begin vd dag dacht ik zo;) )

10.00
wilde rijstcracker 1 stuk (=4.7 gram)/19/0.4/4/0.1
kalkoenfilet 130 gram/154/26/1.3/3.9
totaal 173/26.4/5.3/4

12.30
meergr. boterham 1 stuk/100/4.2/20/1
kalk.filet 130 gram/154/26/1.3/3.9

totaal 254/30.2/21.3/4.9

15.00
wilde rijstcracker 1 stuk (=4.7 gram)/19/0.4/4/0.1
kalkoenfilet 130 gram/154/26/1.3/3.9
totaal 173/26.4/5.3/4


17.15
tonijn 140 gram 133/31.5/0/0.7
havermout 50 gram/180/5.5/30/4
magere yoghurt 50 ml/17/2/2/0

totaal 330/39/32/4.7

trainen omstreeks 18.30

na trainen een shake
whey 40 gram /160/32/8/0
dextrose 50 gram 200/0/50/0
totaal 360/32/58/0

20.30
kip 100 gram 107/20/0/3
lijnzaadolie 1 eetl/100/0/0/10

of kikkererwten 100 gram 163/8/26/3
of kidneybonen 100 gram 95/7.1/15.2/0.7
of spinazie/broccoli 100 gram 24/3/3/-

totaal
met kikkererwten 370/28/26/16
met bonen 302/27.1/15.2/13.7
met spinazie/broccoli 231/23/3/13


Dan kom ik op een dagtotaal van:

met erwten 2093/217.5/185.9/47.6
met kidneybonen 2025/216.6/175.1/45.3
met spinazie 1954/212.5/162.9/44.6


Dit is dus op en trainingdag waarbij de shake er qua cal wel bij inhakt. Op niet trainingsdag (woensdag) eet ik om 17.15 een maaltijd bestaande uit bovenstaande groente en tonijn en mn latse maaltijd bestaat dan uit kip met een eetlepel lijnzaad waard oor ik op max (met de kikkererwten dus:D) 1536 cal eindig, waar ik tot nu toe geen moeite mee heb, maar waarschijnlijk ka ik beter iets meer groente nemen om 17.15 aangezien 1800 cal 500 cal minus mn ondehoudsniveua zit

ik neem sochtends ipv de aanbevolen dosering van 3 scheppen whey (40 gram) maar 2 scheppen en ik doe enkel cardio op zondagochtend op nuchtere maag en binnenkortr pak ik daar waarschijnlijk ook de woensdagavond bij.

ohja, ik zal mij morgenvroeg wegen voor een duidelijk gewicht


graag jullie adviezen en heel misschien komt er dan wel een mooi fotootje in de fotosectie terecht......





maar ik denkt niet:D
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit...

ga hier eens kijken Dandy, staan alle waardes voor soorten brood, dranken, ...

callorieteller
 
kloppen mijn gegevens dan niet?

niet verkeerd bedoeld hoor Bart, maar waar doel jij dan op?

zie hier bijv andere waarden voor spinazie, niet dat t veel scheelt maar t lijkt wel of elke bron andere waarden hanteert
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
kloppen mijn gegevens dan niet?

niet verkeerd bedoeld hoor Bart, maar waar doel jij dan op?

:D

nee hoor je schema ziet er prima uit!

vond het alleen een goeie site

:D
 
haha ok, schrok al. dank je wel:thumb:
 
Ziet er goed uit ,varieer zoveel als je nodig vindt in je koolhydraten,op trainingsdagen ga je iets hoger dan op rustdagen ,op je rustdagen kan je je eiwitten iets omhoog doen.Als je regelmatig je aantal calorieen varieert stimuleer je je metabolisme optimaal.Vergeet ook niet om je aerobics te doen,je kan eventuel het hit systeem gebruiken ,is vrij kort maar intensief.
 
ja idd op niet traindagen neem ik om 17.15 meer eiwitten denk ik, eventueel nog beetje kwark erbij en wat groente. maar ik ga nu wel leker op mnn huidige schema dus dat hou ik nog ff aan.

T enige nadeel is dat ik beetje loom ben, kan ook door weer komen maar mooie is wel dat ik de energie kan opbrengen om goed te trainen en dan verveolgens weer lekker te luieren en goed te slapen.

train de laatste 2 weken echt als een beest, qua intensiteit beter als voorheen...goed teken
 
Laatst bewerkt:
Goed schema Dandy, maar ik zel je eerlijk zeggen; ik zou het echt niet vol houden. Je zit wel errug laag in je calorien! Ik hoop dat je die energie om mee te trainen wel houd met dit schema, en dat je niet een beetje slapjes gaat worden.

Wat is je vet% tegenwoordig?

ennuh, suc6 m8! Hoop dat dit zijn vruchten af werpt, ben benieuwd naar je foto's!
 
Lome gevoel zal waarschijnlijk komen doordat je bloedglucose laag is(glucose is de brandstof voor je hersenen). Kan soms erg lastig zijn wanneer je je moet contentreren.
Dat je training een goede intensiteit heeft duidt erop dat je spieren nog genoeg glycogeen bevatten.

Ben je nog een refeed van plan?
 
ik denk dat t ook een kwestie van wennen is. doe momenteel nog reclame qua werk, veel achter een computer zitten dus geen fysiek zware dingen per dag afgezien van t trainen dan. Maar ben net weekje begonnen ermee en tja, tot op heden was t ff wennen. momenteel ook geen stack II meer. die komen begin juli weer.
Maar deze week heb ik als een gek getraind, zwaar intensief en qua kracht nog geen ahcteruitgang. althans bij sommige oefeningen wel maar t grooste gedeelte van mn arsenaal ging ik zelfs iewat voouit wua kracht. ben nu ook maar gestopt met Rage omdat ik dat toch zonde vind in mn cutfase...wel enigszins geldverspilling dus een wijs besluit denk ik.

vet moet ik weer ff laten opmeten was 3 weken terug nog 13,6 of was t 4 weken..weet nie precies meer,
ga me morgen ff opmeten en dan mn nek ook om te kijken hoeveel deze week mij gebracht heeft. zal nog nieyt veel vruchten hebben afgeworpen maar hoop binnen enkele weke toch wel resultaten te zien. heb een gruwelijke hekel aan cardio in de gym, dus vandaar iets lager in mn calorieen en enkel op zondagochtend op nuchtere maag hardlopen met een maatje van me. (mijn hardloopmaatje, zie m alleen dan vandaar;) )

en ik merk wel als ik qua kracht achteruit ga en zal dan mn schema weer eens onder de loupe gooien.

maar tot op heden gaat t nog goed, alleen de gehel dag beetje loom maar zolang ik nog de intensiteit kan opbrengen om goed en intesnsief te trainen hoor je mij niet klagen...als dat vet ook nog eens daalt ben ik helemaal tevreden.

Maar enige voordeel aan die lage cal. is dat ik wel lekker moe ben en goed kan slapen.

n na de zomer gaat Dandy aan zn eertse bulkschema beginnen..cant wait:lifter: :thumb:
 
Originally posted by burn
Lome gevoel zal waarschijnlijk komen doordat je bloedglucose laag is(glucose is de brandstof voor je hersenen). Kan soms erg lastig zijn wanneer je je moet contentreren.
Dat je training een goede intensiteit heeft duidt erop dat je spieren nog genoeg glycogeen bevatten.

Ben je nog een refeed van plan?
hai Burn, acht je dat nu al nodig dan. weet nog niet precies wat mn vet% is. lijkt me zover ik boven de 1o zit niet nodig wel....zou wel leuk (lekker) zijn. wat denk jij?

denk zelf dat ik hiermee kan beginnen als ik echt geen puf meer heb of niet?
paar weekjes wachten nog?

en hoeveel cal raad jij mij dan aan?
en veel koolhydraten natuurlijk
 
wtf is een wilde cracker..

ps:ziet er goed uit wimmie
 
d

ey mang, als je iets zouts wilt eten bijv. chips dan kun je Japanse mix nemen als alternatief. Zitten relatief weinig kh in en toch wel zo'n 10 gram eiwit per 100 gram. Had mijn moeder gister gekocht als vervanger voor chips ( waar ik verslaafd op was). hey maar die Japanse mix is ook nog lekker. Bij Jumbo een zak voor 0,35 cent
 
Originally posted by dandyman

hai Burn, acht je dat nu al nodig dan. weet nog niet precies wat mn vet% is. lijkt me zover ik boven de 1o zit niet nodig wel....zou wel leuk (lekker) zijn. wat denk jij?

denk zelf dat ik hiermee kan beginnen als ik echt geen puf meer heb of niet?
paar weekjes wachten nog?

en hoeveel cal raad jij mij dan aan?
en veel koolhydraten natuurlijk

Een refeed dag per week lijkt me alleen maar voordelen hebben. Het maakt je spieren weer voller, verhoogd leptine en zal niet leiden tot vetopslag. En het is natuurlijk lekker en mentaal ook goed.
3000cal./ 3500cal. waarbij: vetten zo laag mogelijk, eiwitten normaal en voor de rest aanvullen met koolhydraten zou moeten werken.
 
een beter begin van de dag zou zijn de lijnzaadolie weg te laten uit maaltijd 1....

je insuline schiet omhoog door de dextrose in je shake en 15 minuten later lijnzaadolie... dat wil je niet hebben tijdens cutten. Door de havermout (vezels) en trage eiwit die je neemt, zal de vertering sowieso al traag lopen, daar heb je vet niet voor nodig...

schuif de vet door naar een maaltijd met tonijn/kalkoen... schuif de KH uit die maaltijd door naar postworkout maaltijd #2.... na de training is 1 van de meest anabole situaties waarin je lichaam zich verkeert, dan zullen die carbs optimaal worden gebruikt bro.....

Je kunt zonder probleem dezelfde hoeveelheid KH in je tweede postworkoutmaaltijd nemen in de vorm van complexe carbs, dus bv. de kidneybonen...

Ikzelf eet vaak 's avonds om 21u nog 75 gram aan complexe carbs (en 1.5 uur eerder direct na m'n training ook 75 gram dextrose) en word nog steeds met de week droger.......

Hoe zit het met de cardio?


Succes!!
 
Re: d

Originally posted by klempic
ey mang, als je iets zouts wilt eten bijv. chips dan kun je Japanse mix nemen als alternatief. Zitten relatief weinig kh in en toch wel zo'n 10 gram eiwit per 100 gram. Had mijn moeder gister gekocht als vervanger voor chips ( waar ik verslaafd op was). hey maar die Japanse mix is ook nog lekker. Bij Jumbo een zak voor 0,35 cent

ben gek op japanse mix, kan ik niet genoeg vankrijgen. ideaal dus voor tijdens mn refeed? haal altijd bij de theeko (notenwinkel)

maarre king jij raad mij dus t volgende aan? waarbij ik nu zie dat jij op 2 postworkoutmaaltijden doelt terwijl ik maar een psotworkoutmaaltijd heb. das die van 20.30. ka ook niet anders ivm werktijden en ik wil niet op mn werk mn preworkoutmaaltijd eten want ik ga goed op havermout voor mn trainen dus. maar als ik die lijnzaad dus niet sochtend neem word dat dus voor mn trainen wat me ook niet ideaal lijkt.

enne
je insuline schiet omhoog door de dextrose in je shake en 15 minuten later lijnzaadolie... dat wil je niet hebben tijdens cutten. Door de havermout (vezels) en trage eiwit die je neemt, zal de vertering sowieso al traag lopen, daar heb je vet niet voor nodig...

welke trage eiwitten sohctends? eieren zijn zeker geen trage eiwitten toch?
Hoor graag andere meningen omtrent t advies van Kingnbajam, niet dat ik t weerleg (zekr niet hoor, vat t niet verkeerd op) maar zou graag andere meningen hebben omdat jouw advies omtrent lijnzaad en t doorschuiven van kh dat mij niet goed uitkomt.
zo heb ik mn lijnzaad pas laat op de dag (17.15) en dan mn postworkout maaltijd (20.30)
zou ik anders een half uur na mn wheyshake die lijnzaad kunne nemen (alhowel dat ook weinig verschil maakt)

7.00 wheyshake 26 gram/104/20/60

7.15
eieren 2 stuks (enkel wit)/32/8/0/0
havermout 50 gram/180/5.5/30/4
magere yoghurt 50 ml/17/2/2/0


totaal 333/35.5/38/4 (goed begin vd dag dacht ik zo )

10.00
wilde rijstcracker 1 stuk (=4.7 gram)/19/0.4/4/0.1
kalkoenfilet 130 gram/154/26/1.3/3.9
totaal 173/26.4/5.3/4

12.30
meergr. boterham 1 stuk/100/4.2/20/1
kalk.filet 130 gram/154/26/1.3/3.9

totaal 254/30.2/21.3/4.9

15.00
wilde rijstcracker 1 stuk (=4.7 gram)/19/0.4/4/0.1
kalkoenfilet 130 gram/154/26/1.3/3.9
totaal 173/26.4/5.3/4


17.15
tonijn 140 gram 133/31.5/0/0.7
havermout 50 gram/180/5.5/30/4
magere yoghurt 50 ml/17/2/2/0
lijnzaad 1 eetl/100/0/0/10

totaal 430/39/32/14.7 , dit is dus nu pas mn eeste eetlepel lijnzaad in jouw optiek en dat dus voor t trainen


trainen omstreeks 18.30

na trainen een shake
whey 40 gram /160/32/8/0
dextrose 50 gram 200/0/50/0
totaal 360/32/58/0

20.30
kip 100 gram 107/20/0/3
lijnzaadolie 1 eetl/100/0/0/10

enne cardio, nu enkel op zopndagochtend en ga waarschinlijk woendagavond erbij pakken. beide ongeveer 45 minuten a een uur
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by CQ_Demolisher
wtf is een wilde cracker..

ps:ziet er goed uit wimmie

een rijstcracker van wilde rijst. zijn hele dunne crackers van 19 cal. per stuk. goed te doen dus

maarre Burn of iemand anders uiteraard. die japanse mix, dar doel ik op japanse bollenmix bedenk ik me net waar ook aardig wat suiker en (en) vetten inzit , kan dat tijdens de refeed?
lijkt me niet verstandig he, liever alleen maar complexe kh

Eenheid Kcal Eiwit Koolh. Vet
japanse mix 100 gr 362 cal/ 8.0 eiwit 73.7 kh 3.9 vet
maar dit is dus geen japanse bollenmix. dat zijn noten gemengd met zeewier o.a. kent iemand dat?

deze haal ik van t internet. zoals je ziet andere waarden dan die hier op board staan.
kcal /kj /eiw gr. /vet gr./ kh gr.
japanse bollenmix 100 gr./ 437cal /1828 kj /6,2 eiwit/ 16 vet/79 kh/ merk: Jack Klijn
japanse melange 100 gr. /422 cal/ 1765 kj /16 eiwit/ 16 vet/72 kh/ merk: Jack Klijn
 
Laatst bewerkt:
Zit toch best veel suiker hoor in die japanse mix. Het is wel heel lekker en ook wel beter als chips, maar ik heb sindskort amandelen ontdekt. Bijna geen vet in, wel iets duurder, maar erg lekker.
 
Maar ik doel voornamelijk tijdens mn refeed of t dan een optie is. vind t namelijk erg lekker en begin nu al te watertanden;)
 
Tijdens de refeed kun je zeker de eerste 3 maaltijden koolhydraten nemen met een hogere g.i. Heeft eigenlijk juist voordeel, omdat insuline en leptine samenhangen.
Je moet wel een beetje op suiker(sucrose= dextrose+ fructose) letten. Het is toch voornamelijk de bedoeling om je spiercellen te vullen. Vetten kun je het best zo laag mogelijk houden.
 
Back
Naar boven