AndroidHealthClinic

Buik in trekken en zogenaamd je ruggengraat raken.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Er was hier een post over, weet iemand waar die was?

Het ging of dat Arnold ( volgens mij ) zijn buik ging in trekken, zo ver mogelijk naar je ruggegraat, dan zou heb je middel te verkleinen...
 
het verkleint je middel zeker niet.

maar verder is het wel een redelijk goede TvA oefening.

en in wedstrijd bb heet dit de Vacuüm pose :)
 
VACUUM)
de oefening van Arnie! door deze oefening onder de knie te krijgen maak je je middel momentum een stuk kleiner. LAs je deze oefening vaak toepast schijn je de nodige centimeters te kunne verliezen op je taille. Hij is lastig om onder de knie te kirjgen maar oefening baart kunst

Adem alle lucht uit je longen en hou je borst vooruit. gedurende deze actie probeer je met je navel je ruggengraat aan te raken wat je natuurlijk nooit gaat lukken maar t gaat om t idee.
hou dit 10, 20 seconden vast, relax en herhaal dit.
het makkelijkst om dit te leren is om met je kniene en je handen op de grond te liggen en zodra je dit beheerst kan je hem ook knielend, staand of zittend in de auto gaan doen.
dit zorgt tevens voor controle over je buikspieren.

denk dat je deze link bedoelt

http://www.dutchbodybuilding.com/fo...hreadid=5078&perpage=15&display=&pagenumber=3
 
het zorgt vooral voor controle over je TvA, en het kan je middel niet smaller maken. toch niet in rust en permanent. het enige dat daarvoor werkt is dieet (je eet minder -> minder volle maag + vertverbranging = cm kwijt)
 
ah thanks!


Wat is tVa :P ?
 
Transversus abdominis

En training van de tva zal wel degelijk je taile versmallen.
Je moet de tva als een corset zien, waarbij je door training de veters wat aantrekt.

Als je geen gerichte oefeningen doet verslapt de tva naarmate je ouder word, vandaar dat bij de meesten ook bij een laag vet% een "puilbuik" onstaat


http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3188


Voor mij is trouwens niet Herrrrrrr Zwantzeneger maar MM king of the vacuum, met Frank Zane als een goede 2e

ment7.jpg
 
Laatst bewerkt:
dus als ik de vacuum altijd blijf doen is het goed voor mijn tVa?

Hoe vaak per dag zou ik de vacuum kunnen doen..?
 
Back
Naar boven