Fitness Seller

De Ultieme Kuur

Bezoekers in dit topic

Ben er bijna aan uit hoor. Stapels research, zes maand onderzoekwerk, en ooit als ik eens veel tijd vind moet het een gecondenseerd artikeltje van een pagina of twintig worden, maar aangezien ik bitter weinig tijd heb om het allemaal te ordenen, kan dat nog een tijdje duren. In tussentijd, iedereen die hem eens wil proberen, voel je vrij

Week 1-12 : 100 a 150 mg testosterone suspensie per dag
Week 1-10 : 50 a 100 mg trenbolone acetaat per dag
Week 7-12 : 50 a 100 mg winstrol per dag
Week 1-13 : 50 a 100 mg proviron per dag
Week 4-14 : 250 a 500 IU HCG per week
Week 12-17 : 20 mg Nolvadex per dag
Week 14-15 : 100 mg clomid per dag
Week 16-17 : 50 mg clomid per dag

Enkele voorlopige bevindingen, dit in afwachting van de gedetaileerde research.

1.Zoals gewoonlijk gebaseerd op testosterone omdat dit het enige middel is dat onze gezondheid kan bevorderen in plaats van schaden, en het het meest anabole steroide blijft, omdat het zoveel niet-genomische paden activeert die andere steroiden niet hebben, voor het merendeel door conversie naar estrogeen en DHT. Hiet opteer ik voor suspensie, wat natuurlijk het meest ongemakkelijke product voor gebruik is, maar wel het meest anabole. In tegenstelling tot het algemene geloof dat esters geen enkel verschil maken in de anabolische capaciteit van een product, is dit toch zo. Dit gaat echter alleen op voor testosterone. Het ester verandert natuurlijk fysiologisch niets aan de molecule of zijn actie, maar de release rate van het product bepaalt wel in grote mate de conversie naar andere producten waaronder DHT, estradiol en androstenedione. Door het snelle stijgen van het gehalte testo met suspensie krijg je een enorme stoot aan estrogeen, die dan weer SHBG, IGF-I en aldosterone verhoogt. SHBG verlengt de activiteit van het product (waardoor het maar 1 maal per dag moet ingespoten worden), IGF-1 verhoogt de anabole respons en aldosterone promoot een anabole omgeving door ophouding van vocht.

2.De anti-catabole respons van de stack. Geloof het of niet, maar in dit opzicht kun je geen betere combinatie van producten wensen. Het is algemeen geweten dat testosterone de cortisol receptor blokkeert. Wel het is zo dat ze enkel de hoge affiniteitsreceptor blokkeert (HAGS). De toevoeging van winstrol laat toe om ook lage affiniteitsreceptoren (LAGS) te blokkeren. Het is tevens algemeen geweten dat trenbolone deze receptoren niet blokkeert. Wat echter weinig geweten is is dat het wel het aantal cortisol receptoren kan verminderen. TEsamen vormen deze drie producten dus een ongelooflijk anti-catabool systeem.

3.Trenbolone. Waarom niet alleen test, als het toch het meest anabole hormoon is ? Wel testosterone verhoogt zijn respons lineair tot op een punt, dit wordt bevestigd in studies. Eens boven een geschatte dosis van 1 a 1.2 gram per week echter stijgt estrogeen zoveel dat SHBG ongelooflijk toeneemt en receptor concentratie toename niet zo sterk meer is. Zo is een 10-voudige toename van testosterone goed voor een stijging van ongeveet 30% naar ongeveer 65%, terwijl een verdubbeling slechts leid tot een toename tot 75%. Dit maakt het weinig efficient en erg duur om meer dan 1 a 1.2 gram testo per week te gebruiken, maar dan is er wel nog 25% van de receptoren zonder bezetting. Teneinde dit te bereiken moeten we een ander sterk androgeen hebben in het spierweefsel, die zo weinig mogelijk aangetrokken wordt door SHBG om die laatste receptoren te vullen. Testo is belangrijk voor zoveel redenen, de toevoeging van trenbolone is in hoofdzaak alleen om de overige receptoren te vullen. Dit wordt ook gezien bij tren only gevallen, waar nauwelijks winst geboekt wordt, terwijl tren in combinatie met een sterk estrogeen preparaat een ongelooflijke toename aan massa veroorzaakt. Om een resistente molecule te vinden zijn twee structurele alteraties mogelijk. De eerste is een 17-alpha-methyl groep, maar aangezien we al winstrol gebruiken lijkt dit weinig verstandig wegens overwegingen voor de lever. De tweede is een 19-Nor structuur. Gezien nandrolone te veel negatieve neven-effecten heeft voor ons (te lang actief, te progestageen, te estrogeen, etc) in dit opzicht is trenbolone de ideale keuze. Bovendien is trenbolone het sterkste androgeen dat commercieel beschikbaar is.

4.Estrogeen. Zoals velen weten ben ik een sterk voorstander van het behouden van estrogeen binnen de regels van het aanvaardbare. Dus met zo weinig mogelijk anti-estrogenen. Dit omdat de anabole effecten van estrogeen enorm sterk zijn, op voorwaarde dat ze met androgenen gecombineerd wordt. Een daling van het hepatische IGF-1 zet aan tot grotere productie van circulatoire HGH en locale IGF-1, wat dan weer een enorme anabole werking heeft. Maar verder zet het ook aan tot cyclooxygenase activiteit wat de aanmaak van prostaglandinen bevordert, dit zijn inflamatoire cytokinen, waarvan bepaalde versies de activiteiten van androgenen en IGF-1 sterk vergroten. Estradiol verlaagt tevens negatieve effecten van ciculatoir IGF-1 en verhoogt NO, dat gelijkaardige acties heeft, maar ook voorziet in betere bloedvoorziening, insuline-onafhankelijke glucose-opslag en eiwit synthese. Bovendien lijkt het erop dat NO nodig is voor de anabole effecten van IGF-1, wat misschien verklaart waarom de IGF-1 effecten van estrogenen groter zijn dan die van androgenen.

Een van de hoofdprotesten tegen estrogeen is dat het je dik zou maken. Dit is echter allesbehalve waar. Direct via nietgenomische receptoren, maar ook via de aanmaak van aldosterone, kan estrogeen cAMP activeren in vetcellen, wat dus leid tot meer vrije vetzuren. Verder verhoogt het de activiteit van Glut1 transporters, die glucose naar de hersenen sturen, en verlaagt het GLUT4 transporters (training en insuline geinduceerde transporters) in vetcellen. Het verlaagt effecten op hypoglycemie (dus vermindert de neiging om weer glucose op te slaan), vermindert gevoeligheid voor insuline en veroorzaakt hypophagie (minder hongergevoel). Waarom denken we dan dat estrogeen vet maakt ? Wel het verhoogt wel aldosterone, waardoor we er dikker uitzien door massieve water-retentie, maar dit water verdwijnt snel en blijft niet. Vaak kan er ook vetopslag bekomen worden, bijvoorbeeld door hevige omzetting van estradiol naar estrone, of verhoging van estrone via omzetting uit androstenedione. Daarom gaan we proberen estrone te minderen, en meer estradiol te behouden.
 
5.DHT, nog zo een gevreesde metaboliet. Maar eenmaal je weet dat het eigenlijk een genuanceerd effect op de prostaat heeft en dat haarverlies zelden voorkomt, weet je dat je weinig te vrezen hebt hiervan, als man toch. Daarenboven is DHT bijzonder nuttig. Het is niet alleen het principiele androgeen in alle weefsels behalve spierweefsel, waarbij het een belangrijke rol speelt in kracht ontwikkeling (zenuwen) en verlaging van aromatizatie (vetcellen). Het is bijzonder effectief in het ondersteunen van vetverlies door activatie van HSL, inhibitie van LPL en verlagen van de dichtheid aan alpha2-receptoren presynaptisch (wat leid tot een verlaagde heropname van noradrenaline en dus een hoger basaal noradrenaline gehalte). En verder heeft het het enorme voordeel dat het de omzetting van estradiol in estrone voorkomt en de omgekeerde reactie bevordert.

6.Proviron is toegevoegd als mild anti-estrogeen, gewoon omdat 700 a 1050 mg testosus per week nu eenmaal massieve hoeveelheden estrogeen veroorzaakt en we nu, hoe nuttig ook, wel paal en perk moeten stellen aan de totale hoeveelheid estrogenen, anders lopen we allemaal met BH's rond. Proviron zal ook de SHBG van die grote hoeveelheden estrogeen wat in de perken houden, waardoor we dus een hoge, doch niet te hoge hoeveelheid SHBG en estradiol hebben. Gunstig en niet overdreven. teveel SHBG laat trouwens weinig groei toe omdat er beperkte hoeveelheid vrije testo is.

7.Winstrol. Ja, eentje waar ik nog altijd niet 100% zeker van ben, omdat het een aantal negatieve eigenschappen heeft zoals pijnlijke gewrichten en brozer maken van pezen. Toch bijzonder nuttig omdat het als androgeen, nogal uniek is. Het is heel zwak op meeste receptoren, maar activeert wel de mitochondriale receptoren sterker dan gelijk welk ander product. Hierdoor speelt het een belangrijke rol in energieconversie. Verder lijkt het specifieke functionele bindingseiwitten in de lever te hebben.

Het is een zwak progestageen, maar heeft dus wel alle niet genomische activiteiten van een progestageen, zo zal het dus LAGS blokkeren, maar ook serum calcium retentie verhogen. Dit is nuttig in combo met testo omdat die laatste serum calcium doet dalen. Een van de anabole effecten van testo is een massieve influx van calcium in de spier om contractiele mogelijkheden te vergroten. Winstrol zal het tekort in het serum dat hierdoor veroorzaakt wordt herstellen. Verder lijkt het uniek in zijn anabolische manier, het verwijdert en vernietigd permanent beschadigde cellen, wat dan weer meer ruimte maakt voor IGF-1 om anabolisme te veroorzaken.

8.Het HCG protocol is volgens de nieuwe theorie, dat atrofie voorkomt in plaats van herstelt. voor liefhebbers van de oude theorie (3weken, 4 spuiten om de 5 dagen) doe gerust, beiden zijn even effectief.

supplementatie

Jaja, ik bespreek ook een aantal supplementen om de kuur effectiever te maken :

Indole-3-carbinol. Ooit voorgesteld als anti-estrogeen bij prohormonen, maar zoals je hier zult zien het stomste wat je kunt doen want het vernietigd prohormonen. In de lever zal I3C androstenedione deactiveren. Hoge testosterone zal deels omzetten naar andro. Dit is niet wenselijk aangezien andro snel omgezet wordt in het estrogeen estrone. Zoals eerder besproken willen we zo weinig mogelijk estrone. DHT en proviron zullen al de omzetting van estradiol naar estrone verhuinderen, toediening van I3C zal dan weer de omzetting via andro voorkomen.

Zinc en Pyridoxine (B6) deficienties veroorzaken testosterone tekort via verschillende mechanismen. Het gebruik van deze twee supplementen zal herstel na een kuur aanzienlijk makkelijker maken. Ik raad gebruik van zowel ZMA als een volledige B-vitamine, het hele jaar door aan, of je nu kuurt of niet. Het nut van beiden is al meerdere malen bewezen.

Omega-6 vetzuren verhogen opslag van arachidonisch zuur. Estrogeen veroorzaakt de release van AA en de omzetting ervan naar prostaglandinen. Die laatste verhogen de anabole werking van testosterone, trenbolone en IGF-1. Bijgevolg een nuttige toediening bij deze kuur.

VERMIJD ten alle koste vitamine E, het vermindert het aantal androgene receptoren.

Verder zoals gewoonlijk het gebruik van 25g whey in water half uur voor elke training en 20g whey, 30g caseine, 30g dextrose en 3-5g creatine in melk onmiddelijk na de training is sterk aan te raden. Men kan ook de creatine in een isotone sportdrank doen en drinken tijdens de training, dan de whey/caseine/dextrose combo in melk nadien nuttigen, dit laat hydratatie tijdens de training toe alsook de opname van creatine alvorens de opname in cellen te bevorderen met de post-workout shake.

Insuline kan een waardevolle additie zijn in deze stack, maar enkel als je voldoende kan eten. Ik raad het in elk geval af. Maar succes kan bekomen worden met een protocol waarbij 10 IU om de 2 dagen gezet wordt. Wat relatief weinig is. Naast de nadelige effecten van insuline is er ook groter risico van vetopslag hiermee.
 
Ziet er goed uit, lijkt mij goede kwaliteit winst op te leveren. Als ik ooit ga kuren houd ik deze in het achterhoofd mogelijk als tweede of derde kuur.

Wat vind je zelf van het idee van tren in een eerste kuur? Ik kan persoonlijk namelijk geen reden vinden waarom niet.
 
Ik ook niet. Meeste van die nare neven-effecten worden veroorzaakt door slechte hygiene van de producten. Daarom best zelf maken. Tren is veel controleerbaarder dan pakweg testo of nandrolone, dus behalve dat het wat androgener is zie ik echt geen reden in waarom niet. Zeker niet als je het combineert met testo, dan zouden er zich geen probs mogen voordien.

Deze kuur inderdaad best niet als eerste kuur, want testosus is wel moeilijk te controleren.
 
Wat een mooi artikel, waar haal je toch die wijsheid vandaan.
Ik zou best wel deze kuur willen doen, alleen zit ik er tegenop om elke dag en dat 12 weken lang te prikken.

Bigcat heb je zelf deze kuur al eens gedaan?
 
Volgens mij kuurt hij überhaupt niet, kan er naast zitten?
 
Nee, nog niet. Ik ben geen competitieathleet, dus dat zou er de fun wat uithalen. Als je wil weten of ik de kuur al in actie gezien heb, niet met testosus, wel al met andere testo's. Maar met testosus zouden de resultaten wel een stuk dramatischer zijn.
 
Back
Naar boven