XXL Nutrition

Raar 'probleem'

Bezoekers in dit topic

Sensation

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
27 jun 2003
Berichten
288
Waardering
0
Vanaf het begin dat ik echt serieus begonnen met goed en veel eten heb ik een raar probleem ontwikkeld.

Ik word echt nergens dikker/voller alleen bij mijn buik, spieren gaan overigens wel vooruit. Nou lijkt het mij niet echt normaal dat je allleen een grotere buik krijgt. Vanaf het moment dat mijn buik dikker leek ben ik ook veel minder buik trainingen gaan doen dus daar kan het niet echt aan liggen.

Wie o wie heeft een goede verklaring ???
 
kleinere maaltijden eten en verdelen over meerdere maaltijden.

bv: 8 kleine maaltijden ipv 4grote.

mvg.
 
Sensation zei:
Vanaf het begin dat ik echt serieus begonnen met goed en veel eten heb ik een raar probleem ontwikkeld.

Ik word echt nergens dikker/voller alleen bij mijn buik, spieren gaan overigens wel vooruit. Nou lijkt het mij niet echt normaal dat je allleen een grotere buik krijgt. Vanaf het moment dat mijn buik dikker leek ben ik ook veel minder buik trainingen gaan doen dus daar kan het niet echt aan liggen.

Wie o wie heeft een goede verklaring ???

Nou laten we eens de zaak analyseren... je eet meer, je buik wordt groter, je buik zet uit :D

Wat eventueel ook kan, is dat je een persoon bent, die eerst vet bij de buik verzamelt en vervolgens wat dikker daardoor lijkt.

En als laatste kan het zo zijn, dat doordat je maag groter wordt, deze wat gaat hangen, waardoor je abs gaan hangen ?? (fout theorie, ik weet het :D)
 
Ja ik eet ongeveer 6 keer een niet al te grote maaltijd.
 
@dumphuiz

( Ik weet wel dat je bij de buik het snelst vet verzamelt correct me if im wrong )
Maar ook dat bij mensen die een dikke buik krijgen doorbloedingsproblemen kunnen hebben. En dit laatste heb ik nou weer niet
 
je eet veel koolhydraten?

Toen ik begon met enkel koolhydraten te eten bij opstaan & voor & na training is mijn buik dus fameus afgevlakt.

mvg.
 
nee niet teveel koolhydraten
alleen op traingingsdagen een extra portie pasta
 
bij mannen zet vet zich nou eenmaal het makkelijkst vast rond de buik, dit is normaal zoals bij vrouwen rond de heupen en gluteus..tijdens bulken zette mijn maag ook uit, dit is normaal als je in achtig neemt dat je ook werkelijk meer eet dan voorheen..wat idd goed helpt is je maaltijd beter verspreiden..ik denk dat het voornamelijk genetisch is bij jou, want blijkbaar eet je niet veel carbs..ik zou er niet al te veel op letten, deed ik namelijk ook niet
 
ik had/ heb het ook, het trekt wel wat weg hoor, en als je borst straks wat groter wordt dan zie je het ook minder, hoe meer je groeit hoe minder je het ziet.
 
@M4yD4y

Wat at je dan precies ?? Ik eet nu smorgens 1 kom yoghurt met muesli oid met 3 bruine boterhammen +1 stuk fruit


Ik hoop wel dat het een beetje wegtrekt anders ga ik rigoreus weer afvallen. Tis gewoon irri als je uitgaat bijv. je hebt een leuk shirtje aan alles strak enzo maar die pens zie je er gewoon uitsteke :(
 
Sensation zei:
@M4yD4y

Wat at je dan precies ?? Ik eet nu smorgens 1 kom yoghurt met muesli oid met 3 bruine boterhammen +1 stuk fruit


Ik hoop wel dat het een beetje wegtrekt anders ga ik rigoreus weer afvallen. Tis gewoon irri als je uitgaat bijv. je hebt een leuk shirtje aan alles strak enzo
maar die pens zie je er gewoon uitsteke :(

mnee da's inderdaad geen zicht :s

Had geen verstand van eten dus ik at gezond maar veel te veel koolhydraten.

die mueslie + nog 3boterhammen is al een pak koolhydraten, ik veronderstel dat het yoghurt is en geen platte kaas, dus ook al rijk aan koolhydraten, fruit nog is koolhydraten...

Ik zal maar mijn stokpaardje boven halen: een 40e/30k/30v dieet vind ik persoonlijk ideaal: koolhydraten + eiwitten bij opstaan & voor & na trainen, enkel eiwitten + vetten de rest van de dag.

mvg.
 
bedankt ik ga er eens mee aan de slag om iets te veranderen in mijn voeding en kijken of dat helpt :D
 
Sensation zei:
bedankt ik ga er eens mee aan de slag om iets te veranderen in mijn voeding en kijken of dat helpt :D

eens de moeite nemen om totale voedingswaarde op te schrijven van alles wat je op een dag gegeten hebt gewoon om een idee te krijgen, is al een goed begin.

mvg.
 
Ik heb hetzelfde. Mijn vet komt ook allemaal bij mijn buik. Sommige mensen die verzamelen vet over het hele lichaam, en sommige krijgen het alleen bij hun buik. Door veel eten zet je maag ook uit daardoor lijkt hij ook dikker..
 
Mogelijk ligt het aan het soort koolhydraten dat je eet! Graansoorten gisten nogal gemakkelijk in de maag bij sommigen! Waardoor je gas in de buik ontwikkeld. Dit heb je vooral met granenbrood, of te veel ongepelde rijst.
Ook zijn er onverenigbaren. Dwz koolhydraat soorten die wanneer je ze tesamen eet op elkaar inspelen op een mannier dat ze moeilijk verteren.
Het probleem zou hem verder ook kunnen liggen dat je niet voldoende enzymen aanmaakt.
 
komt door de koolhydraten, zet je van uit/ben je wat opgeblazen. drie dagen carbs verminderen (maar als je nu in de bulk ben zou ik dat niet doen) en je hebt weer en platte buik. Door de carbs houd je vocht vast heb ik dit weekend ontdekt.
 
Niet te veel aan storen. Is nou emaal het nadeel van bulken. Zodra ik begin flink te bulken word mijn buik meteen dubbel zo groot. Je maaginhoud word een stuk groter en je draminhoud groeid (al die drollen moeten ergens heen he :)). Gewoon door knallen, een strakke buik heb je maar in de zomer, in de winter moet r gevreten worden! :)
 
Ik krijg ook van iedereen opmerkingen die nioet met voeding bezig zijn: Jij bent ook niet droog!!! En dan denk ik, wacht maar tot de zomer dan ben ik mooi droog met veel massa. En zij zijn het hele jaar droog, maar hebben weinig massa. Ik blijf lekker dooreten!!!!!
 
Back
Naar boven