Fitness Seller

Voeding en powerlifting

Bezoekers in dit topic

Azrael

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
20 jun 2003
Berichten
3.494
Waardering
8
Lengte
1m83
Ik vroeg mij af in hoeverre voeding invloed heeft op je prestaties bij het powerliften. Ik merk zelf bij mij weinig vooruitgang op een standaard 3*3 schema met 5*3 herhalingen en vraag mij af of het misschien mijn voeding is. Ik heb geen voedingsschemawaar ik me aan houdt. Wel eet ik 2 eieren per dag , 1ltr melk , hoop bruin brood , hoop tussendoortjes en natuurlijk standaard avond eten.
Zou het feit dat ik geen voedingsschemaheb de reden zijn waarom ik blijf steken?
 
Voeding is belangrijk in mijn boekje.. voeding samen met rust zorgt voor herstel.. na herstel heb je super compensatie.. het juiste schema en de supercompensatie zorgen voor vooruitgang :D ofzo iets
 
Hmmmz , ik zal mijn eiwitten dan wel eens wat gaan opschroeven. Paar goede eiwit supplementen kopen. Zal ik whey of cassiene nemen of net als BB'ers beide en de whey voor na de training gebruiken?
Ik heb overgens een klein vraagje waar ik geen apart topic voor wil openen.
Ik heb over 1 week een roeiwedstrijd. Ik wil zelf ook wel eens creatine gaan uitproberen. Zou het nut hebben om nu een loadingfase te beginnen. Heeft dat effect in 6 dagen?
(natuurlijk ga ik het potje gewoon opmaken daarna hoor maar ik vroeg mij af of het ook op korte termijn nut heeft)
 
naar mijn mening moet je gewoon flink bulken. pats boem een bodybuilding schema! Wanneer ik niet voldoende eet, heb ik geen kracht in me flikker.
 
Supps hoeft nog nie zo.
Je kan alles uit je voeding halen joh :)
 
supps lijken me opzich niet echt belangrijk, maar iets als crea en glucosamine lijken me toch wel een voordeel leveren.
 
En behoort een PL-er dan hetzelfde te eten en kwa supplementen als whey en dergelijke te werken als een BB-er?
 
Je zal veel proteine nodig hebben voor het spierherstel daar heb je niet per se supps voor nodig. Je kan deze halen uit kip,vis, mager rundvlees, eieren.
2 eieren, 1 ltr melk en avondeten is in ieder geval te weinig. Probeer eerst eens om de 2 uur minimaal 20gr proteine binnen te krijgen.

Over je creatine vraag - Ja als het goed is zal je over 6 dagen dan al een krachttoename moeten hebben vooral als je niet veel vlees eet.
 
En voor die krachttoename. Zal ik laden of niet laden? Het effect moet erg snel zijn (5dagen nu) dus laden neem ik aan?
Overgens vind ik het wel moeilijk om 20gr eiwitten binnen te krijgen. Veel kwark is ook niet goedkoop. :(
Nog andere goede protienen producten?
 
De goedkoopste eiwitbron is denk ik tonijn in water van stateman in de Randstad te koop bij supermarkt Boni.
(Ik dacht 140 gram voor 0,59 Euro)

Eerst werd altijd gezegd dat je eerst moest laden dus 4 * per dag i.p.v 1 keer later werd weer gezegd dat dit commerciele praat was en dus nergens voor nodig is. Wat nou waar is weet ik niet. Ik kan je alleen zeggen dat het bij mij goed werkt om de eerste paar dagen 2 theelepels met druivensap te nemen en dan later voor maintenance 1 theelepel. Maar misschien zijn er hier mensen die andere ervaringen hebben. In een postworkoutshake waar je whey en dextrose in mengt schijnt ook erg goed te zijn want de creatine word dan beter opgenomen doordat je het samen met dextrose inneemt als ik me het goed herinner.
 
goedkoopste eiwitbron is 500gr. magere kwark van de aldi voor 59 cent.
 
Er is een eiwit bron dat nog goedkoper is, maar tja als je er 500ml van wilt hebben, zul je hulp nodig hebben van anderen.
En of dat nou lekker is...

Ik zou ook niet te veel op die sups gaan letten, en eerst goed op je eigen voeding letten.
Sups is grotendeels troep.

Jopie
 
jopiepoekie zei:
Er is een eiwit bron dat nog goedkoper is, maar tja als je er 500ml van wilt hebben, zul je hulp nodig hebben van anderen.
En of dat nou lekker is...

Ik zou ook niet te veel op die sups gaan letten, en eerst goed op je eigen voeding letten.
Sups is grotendeels troep.

Jopie

:eyebrow: Een , twee , drie en spuiten maar! :eyebrow:
Gnegne , ik denk dat ik dat toch echt maar achterwege laat hehe.

@Kale
Bedoel je die Flogging kwark met 10,3 gram eiwit? Die ligt op het moment in mijn koelkast en beland dalijk in mijn maag. Mijn ouders hadden die uitgezocht en ik wist dus niet dat hij zo goedkoop was. Dan moeten ze maar eens wat meer kopen. :thumbs:
Dat zou dus 0,59cent voor ongeveer 41,5gram eiwit zijn. Niet slecht.....
 
'k Heb overgens maar besloten dat ik gewoon een fatsoenlijk voedingsschemaga opstellen. Ik zal geen sups gebruiken behalve dat ik 100gram Creatine koop binnenkort. (kost rond de 15euro en als het niet werkt probeer ik het van een ander merk todat ik er een heb die het wel doet)
Ik denk overgens dat ik het maar ga houden op 4 gram creatine per dag. Veel is dat niet maar ik lees op heel veel onderzoeken dat het innemen van meer creatine enkel goed voor de fabrikant is. Meningen?
Ik ga overgens geen loadingfase gebruiken. Kost teveel geld....en ik neem het dan maar voor lief dat ik er dus bij de roeiwedstrijd nog niks aan heb maar dat is toch maar een simpele junioren wedstrijd dus dat boeit niet zo.
 
en ipv 1 misschien 2 liter melk drinken, da's ook al +/- 35gr eiwit meer
 
spike; ik ben benieuwd naar jou mening over voeding en PL
 
Azrael zei:
:eyebrow: Een , twee , drie en spuiten maar! :eyebrow:
Gnegne , ik denk dat ik dat toch echt maar achterwege laat hehe.

@Kale
Bedoel je die Flogging kwark met 10,3 gram eiwit? Die ligt op het moment in mijn koelkast en beland dalijk in mijn maag. Mijn ouders hadden die uitgezocht en ik wist dus niet dat hij zo goedkoop was. Dan moeten ze maar eens wat meer kopen. :thumbs:
Dat zou dus 0,59cent voor ongeveer 41,5gram eiwit zijn. Niet slecht.....

wat dacht je van ruim 50 gram??? Het is 500gr hoor. en het heet Jogging :D
 
KaLe zei:
wat dacht je van ruim 50 gram??? Het is 500gr hoor. en het heet Jogging :D

Hehe , my mistake. Maar das inderdaad goedkoop spul. Nadeel is wel dat er in Almere geen Aldi zit maar in Lelystad. Dus dat houdt in dat ik 7 van die potten moet kopen en dat moet opslaan in de koelkast. :(
:thumbs:
 
boeie, ik ga 1 keer per week naar de Aldi en dan gaan er 14 bakken kwark en drie kilo zakken kip mee ;)
 
Azrael zei:
'k Heb overgens maar besloten dat ik gewoon een fatsoenlijk voedingsschemaga opstellen. Ik zal geen sups gebruiken behalve dat ik 100gram Creatine koop binnenkort. (kost rond de 15euro en als het niet werkt probeer ik het van een ander merk todat ik er een heb die het wel doet)
Ik denk overgens dat ik het maar ga houden op 4 gram creatine per dag. Veel is dat niet maar ik lees op heel veel onderzoeken dat het innemen van meer creatine enkel goed voor de fabrikant is. Meningen?
Ik ga overgens geen loadingfase gebruiken. Kost teveel geld....en ik neem het dan maar voor lief dat ik er dus bij de roeiwedstrijd nog niks aan heb maar dat is toch maar een simpele junioren wedstrijd dus dat boeit niet zo.
€15 voor 100 gram ??? ik betaal €20 voor 500 gram :s
 
Back
Naar boven