AndroidHealthClinic

Welke biceps schema is beter volgens jullie???

Bezoekers in dit topic

Lucas

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
16 okt 2003
Berichten
143
Waardering
0
Ik zit er echt aan te denken welke biceps oefeningen ik het beste zou kunnen doen per training, dus wat het beste samen gedaan kan worden. Kijk natuurlijk is het voor iedereen anders wat wel of niet lekker aanvoelt, maar ik ben nog maar een beginner en ik zou graag jullie meningen willen weten. Tot nu toe deed ik vaak variant 1..

Variant 1:
-Barbell Curl
-Biceps Curl
-Hammer Curl

Variant 2:
-Barbell Curl
-Preacher Curl
-Hammer Curl

Variant 3:
-Preacher Curl
-Concentration Curl
-Hammer Curl

Er zijn natuurlijk nog veeeeel meer varianten mogelijk, dus als jullie favoriete schema er niet bij staat, kan je het toch wel ff doorgeven als je wilt ;) ! Misschien heb ik er wel wat aan!!!

Alvast bedankt :thumbs:
 
Ik doe na mijn rugtraining alleen nog maar:

Dumbbell curl
One arm Preacher curl
 
gewoon opt gevoel trainen
 
Ik wissel enkel tussen dumbbell-curl en hammer-curl.
De rest interreseerd mij niet zo. Ik hou het lekker basic.
 
1 doe ik zelf ook, 2 vind ik ook niet slecht, 3 zijn te veel isolatieoefeningen.
 
-bb curl
-incline hammer/dbb curl
-preacher curl

mvg.
 
ik doe veel biceps en triceps in superset en elke set een andere oefening. Op voorhand weet ik nooit welke oefening ik doe. Gisteren deed ik het volgende:

triceps pulldowns, cable curls
triceps pulldowns, barbell curls
one arm extensions, barbell curls
one arm extensions, seated db curls
french press, seated db curls
french press, standing db curls

telkens in superset en zo zwaar mogelijk. Binnen de 15 minuten had ik gedaan met me armen en ze gloeiden nog lang na;) dus een echt schema kun je dat nioe noemen maar vindt het wel beregoed zo
 
Ik ben wat arm training aangaat een grote fan van POF

Mijn favo biceps training is

barbell/EZ-bar curl 10-8-6
Incline curl 2*8-6
Spider curl 2*10-8
Low cross-over curl (als ik nog wat over heb of ff wil pompen) 1-2 *15
 
nummer 2 is better denk ik
 
3XL zei:
Ik ben wat arm training aangaat een grote fan van POF

Mijn favo biceps training is

barbell/EZ-bar curl 10-8-6
Incline curl 2*8-6
Spider curl 2*10-8
Low cross-over curl (als ik nog wat over heb of ff wil pompen) 1-2 *15

Sorry dat ik het vraag en niet de zoek functie gebruik (3 letters he:P),
maar wat is POF ?
 
Jay Impel zei:
Sorry dat ik het vraag en niet de zoek functie gebruik (3 letters he:P),
maar wat is POF ?


je kunt nog wel de zoekfunctie gebruiken gewoon * gebruiken dus: POF*

dan zoekt ie het vanzelf op :)
 
klempic zei:
is wel interessant artikel, zal het eens uitproberen op mijn biceps. kan ik voor stretch fase bij borst ook dippen gebruiken??


Je zou dippen als een strech oefeening kunnen zien, maar voor echte strech oefeningen moet je meer denken aan flyes ed.

Er bestaan trouwens ook 2 varianten op POF die ook lekker werken.

-Hypercontraction training, hierbij begin je met de strech oefening
-Compound aftershock, hierbij doe je direct na de strech oefening een paar reps van de midrange oefing waarmee je begonnen bent
 
Jay Impel zei:
Sorry dat ik het vraag en niet de zoek functie gebruik (3 letters he:P),
maar wat is POF ?

POF staat voor Position Of Flexion. http://www.ironmanmagazine.com/detail.php?pid=312&page_count=1

Deze trainingsmanier gaat er van uit dat tijdens de training een spier 3 belangrijke positie's heeft die getraint moeten worden

Midrange: De "normale" positie waarbij je compound oefeningen gebruikt mbv synergie van andere spiergroepen

Strech: De positie waarbij de spier op maximale lengte is.

Contracted: De positie waarbij de spier maximaal verkort word.

Ik zou zeegen les de link ens door. Persoonlijk vind ik het een heel fijne manier van trainen. Vooral voor armen en benen.
 
3XL zei:
POF staat voor Position Of Flexion. http://www.ironmanmagazine.com/detail.php?pid=312&page_count=1

Deze trainingsmanier gaat er van uit dat tijdens de training een spier 3 belangrijke positie's heeft die getraint moeten worden

Midrange: De "normale" positie waarbij je compound oefeningen gebruikt mbv synergie van andere spiergroepen

Strech: De positie waarbij de spier op maximale lengte is.

Contracted: De positie waarbij de spier maximaal verkort word.

Ik zou zeegen les de link ens door. Persoonlijk vind ik het een heel fijne manier van trainen. Vooral voor armen en benen.

is wel interessant artikel, zal het eens uitproberen op mijn biceps. kan ik voor stretch fase bij borst ook dippen gebruiken??
 
Hé lucas, ik denk dat je schema er goed uit ziet. het maakt in principe weining uit welke van de 3 je kiest. variatie is altijd goed. alleen moet je wel rekening houden met je bouw van je lichaam. heb je armen als sateprikkers dan train je met een ander aantal sets en reps dan wanneer je kwabarmen hebt of al redelijk gespierde armen. ik vind zelf 3 sets van 8 zware herhalingen met een correcte uitvoering! het lekkerst, hoe vaak zie ik mensen in de sporstschool trainen met naar mijn mening veel te zwaar gewicht! 16 kilo dumbbell terwijl ze eigenlijk maar 8 aankunnnen? ze staan te slingeren met het gewicht net alsof ze tarzan zijn!
 
Mackadon zei:
Hé lucas, ik denk dat je schema er goed uit ziet. het maakt in principe weining uit welke van de 3 je kiest. variatie is altijd goed. alleen moet je wel rekening houden met je bouw van je lichaam. heb je armen als sateprikkers dan train je met een ander aantal sets en reps dan wanneer je kwabarmen hebt of al redelijk gespierde armen. ik vind zelf 3 sets van 8 zware herhalingen met een correcte uitvoering! het lekkerst, hoe vaak zie ik mensen in de sporstschool trainen met naar mijn mening veel te zwaar gewicht! 16 kilo dumbbell terwijl ze eigenlijk maar 8 aankunnnen? ze staan te slingeren met het gewicht net alsof ze tarzan zijn!

idd, dat ziet er niet uit ! :D

Maaruh, je moet 75 a 80% van je maximale gewicht gebruiken.
En daar je maximale reps uit persen, dat is gewoon het beste voor de groei !
Ik doe kleine spieren ongeveer 6 sets en grote spiergroepen ongeveer 9 sets.
Grotendeels van dit board trainen op deze manier met succes...:thumbs:
 
Mackadon zei:
Hé lucas, ik denk dat je schema er goed uit ziet. het maakt in principe weining uit welke van de 3 je kiest. variatie is altijd goed. alleen moet je wel rekening houden met je bouw van je lichaam. heb je armen als sateprikkers dan train je met een ander aantal sets en reps dan wanneer je kwabarmen hebt of al redelijk gespierde armen. ik vind zelf 3 sets van 8 zware herhalingen met een correcte uitvoering! het lekkerst, hoe vaak zie ik mensen in de sporstschool trainen met naar mijn mening veel te zwaar gewicht! 16 kilo dumbbell terwijl ze eigenlijk maar 8 aankunnnen? ze staan te slingeren met het gewicht net alsof ze tarzan zijn!

Sjoooo Mackadon :eek: In 3 sets klaar zijn met je biceps, kon ik dat ook maar!!! Haha nee maar ik kan het me wel voorstellen dat je in 3 zware sets groeit. Zelf doe ik toch wel 6 á 7 sets. Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik harder ga op variant 1, dus met barbell, dumbbell en hammer.. Gewoon basic oefeningen dus. Vandaag nog biceps en borst getraind, het is zo een ****ing lekker gevoel om deze 2 spiergroepen te trainen, en die spierpijn WOW!!! En trouwens wat je zei over die mensen die veel te zwaar trainen, ik heb er ook altijd mee te maken. Soms zit ik stiekem met verbijstering te kijken dat mensen dat zo kunnen en ook nog het gevoel hebben dat ze de spiergroep nog effectief trainen ook :p ! Nee, wat dat betreft doe ik mijn herhalingen perfect gecontroleerd (ik ben ook zo bescheiden he ;) ). Maarja nix aan te doen he.. je hebt van die mensen.. O nog 1 kleine opmerking. Ik heb gemerkt dat die cable curls voor biceps echt HELEMAAL niks is voor mij, heel vreemd omdat er wel gedurende de hele oefening spanning staat op je biceps. Zijn er niet meer mensen die hier mee te maken hebben???
 
correctie

Ja sorry, typfoutje!! 3 sets van 8 herhalingen per oefening, en dan wel meerdere oefeningen... meestal 3 of 4. maakt een totaal van 9 tot 12 sets.

Wel heb ik een andere methode om de biceps flink te laten schrikken, namelijk met BFT training.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven