Fitness Seller

Touwtjespringen: boksmethode.

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
Sommige van jullie zijn boksers en zullen dus waarschijnlijk ook weleens touwtje springen. Nu heb ik ooit een bokser zien touwtje springen en hij sprong de hele tijd van 1 been op het andere..ofzo..

weet 1 van de boksers/of iemand anders, was een bepaalde technique voor..ben benieuwd!
 
spinning crosover,ik kan zo snel geen plaatje's vinden maar je hebt niet altijd een touwtje nodig ;) probeer het thuis maar eens gewoon op rechts beginnen dan links etc etc pak een touwtje en spring er door heen en draai je polsen zo dat je een lus krijgt in de beweging.
 
ja het gaat eigenlijks vanzelf..

je springt in een vast tempo.. doe je been naar achter tegen je kont en doet m daarna gestrekt naar voren en wissel dan om.. dat is een methode die vaak wordt gedaan.. de andere is eens print methode.. dan doe je om en om..


of dubbelspringen of 3 of 4 dubbel springen.. altijd leuk om te showen..



damn wat heb ik vaak touwtje gesprongen.. vond het altijd leuk.. en een paar verzuurde schouders!
 
Ik kon vroeger ook wel goed touwtje springen :hedbang:
 
Laatst bewerkt:
bedankt jongens, iemand plaatjes ofzo?
of anders andere technieken, touwtjespringen gaat me redelijk af maar wil wat nieuwe "moves" checken
 
Kende een kampioen touwtje springen...die gozer is vorig jaar naar korea gegaan voor het wk :)
 
ik kan der geen ruk van hehe wij moesten dat ook altijd met boksen...maar ik had dan ook vaak een te kort touwtje dan struikel je steeds hehe :D
 
ik kan er geen plaatjes over vinden..





deze is t best denk ik



[Afbeelding niet meer beschikbaar]



haha just kiddin
 
Single Rope

Side Swing

a) zonder te springen: touw zwaai links en rechts, beide Handen blijven dicht bij elkaar
b) touw zwaait links (Handen samen), touw zwaait onder Voeten. (Handen terug open en oversprg), touw zwaait rechts (Handen samen).
c) al springend de bew. uitvoeren d.w.z. bij de side swing alsof je over het touw zou springen. -----> als touw de grond raakt.

Criss cross.

ARMEN kruisen voor Lich. (Tips: Ellb. op elkaar - Hn. flex - Po. meedraaien- ARMEN en Schs. meedraaien)
Eerst zonder te springen de beweging een paar maal laten uitvoeren, dan vertrekken met touw achter Hakken. Als touw over hoofd komt ARMEN kruisen en over touw springen. ARMEN onmiddellijk weer openen en weer gewoon over touw springen.
Oefenen met linker arm boven rechter arm en omgekeerd.

Side swing criss cross
Combinatie van eerste twee oefeningen.
a) zonder spr.
...touw vertrekt a. H links, ARMEN open
...touw over Hfd. zwaait, ARMEN samen brengen en touw nr. links zwaaien
...linker H. blijft achter r.H.

...als touw terug vw.zwaait, Linkers arm over rechter arm kruisen (dus rechter arm blijft waar hij was)
...idem andere kant
b) sprg. als ARMEN gekruist zijn en touw voor Vtn. komt.
c) al springend de hele beweging uitvoeren dus ook springen bij side swing
 
FreDSKI zei:
ik kan er geen plaatjes over vinden..





deze is t best denk ik



[Afbeelding niet meer beschikbaar]



haha just kiddin
:roflol:
 
Heb echt veel touwtje gesprongen met boksen... maar wat ik nog het irritantste vond is wanneer je aan het springen was en het touwtje kwam tegen je tenen aan..hehe... uiteraard sprong ik altijd met blote voeten (bij kickboksen dan..)

Maarehh.. is niet zo moeilijk.. eerst één voet dan de andere.. gewoon om en om... je kan ook met beide voeten tegelijkertijd springen...

suc6
 
Back
Naar boven