AndroidHealthClinic

multi set vs single set training

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid sinds
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
Iedereen moet deze powerpoint maar even zelf doornemen, maar het eindresultaat is als volgt

"BOTTOM LINE…

ALTHOUGH BIAS DOES EXIST IN THE RESEARCH, MULTIPLE SET RESISTANCE TRA
INING APPEARS TO INDUCE A GREATER WORK LOAD ON THE BODY WHICH SIGNIFICANTLY IMPROVES MUSCLE STRENGTH TO A MUCH GREATER EXTENT THAN SINGLE SET EXERCISES TO FAILURE.[/i]


http://jan.ucc.nau.edu/~jrc1/exs 490/Rimer Present.ppt
 
Tja zie er bij mij in de gym ook trainen, die maar 1 set per oefening doen... Vond het altijd raar :rolleyes: Wel interessant om te lezen :)
 
alleen jammer dan ze in deze test bij de multiple sets methode explosive reps gebruiken en bij single reps niet
 
en bij de multiple sets wordt er gewisseld tussen Heavy en light days, dus geperiodiseerd. En dat is schijnt zowieso het beste te zijn, maar of het verschil uit maakt of je 1 set of meerdere sets doet als je periodiseert weet ik niet.

Feit is dat er eigenlijk alleen maar bewezen is dat persiodiseren met meerdere setjes per oefening beter werkt dan constant voluit tot failure met 1 setje per oefening. In die PPT dan.
 
-Ma3stro- zei:
alleen jammer dan ze in deze test bij de multiple sets methode explosive reps gebruiken en bij single reps niet
Is dat zo? Dan is het onderzoek voor mij al nutteloos omdat ik denk dat explosieve reps juist die spiervezels aanspreken die het makkelijkst groeien…..

Het is wel een interessante discussie…..
 
Idd interessate discussie. Ik doe cyclussen van rond de 20 weken. Begin met meerdere sets per spiergroep met een relatief licht gewicht (85% van max) en bouw zo verder op tot single sets met maximum gewicht.
 
maar het onderzoek trekt conclusies met betrekking tot kracht of niet? Of bouw je ook meer spiermassa op door multiple ipv singe set?

heb het hele document niet gelezen, ff geen tijd, maar zal het n keer op mn gemak doorlezen. ;)
 
interessante materie! Zal het even doorlezen.
 
Back
Naar boven