XXL Nutrition

Bigorexia :D

Last van "BIGOREXIA"

  • JA

    Stemmen: 92 87,6%
  • NEE

    Stemmen: 13 12,4%

  • Totaal stemmers
    105

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ben benieuwd wie er hier allemaal weleens last hebben van "bigorexia" :D

Daarmee bedoel ik dus dat je af en toe het idee hebt dat je eigenlijk maar een heel smal ventje bent en in al die jaren zowat niets vooruit bent gegaan.
(terwijl dat dus WEL vooruit gegaan bent :))

Dat je totaal ontevreden bent met je gains ook al hoor je iedereen in je omgeving zeggen dat je de laatste tijd wel erg gegroeid bent.

Ik hoor dat wel bij meer mensen die aan bodybuilding doen en heb eigenlijk wel het idee dat iedereen daar last van heeft.

Was laatst aan het trainen bij kneet en daar stond net een ENORME beer langs mij te trainen.
Ik heb nog nooit iemand gezien die zo enorm GROOT is.
Toen kwam kneet met een poster van een of andere professional en liet hem dat zien.
Hij keek er naar en begon te vertellen dat hij zichzelf eigenlijk veel te klein vind etc ??? ( hij was zelf denk ik ook professional en zeker niet kleiner )
Die gast had gewoon onderarmen ter grote van boven benen!!!
 
Iedereen heeft dat wel, anders ben je ook geen bodybuilder denk ik..meer een wannabee ofzo :D
 
heel veel last zoals de meesten denk ik,en dan vooral in de perioden dat ik erg goed vooruit ga dan gaat het zo lekker dat je het niet meer ziet
 
nee ik heb t eerder andersom, soms denk ik van jezus t moet niet té worden
 
Ik heb er vet last van maar ja geeft je tenmiste wel goeie motivatie :)
Elk nadeel heb zn voordeel
 
ik heb het ook best raar eigenlijks volgens mij mankeerd de meeste bodybuilders wat volgens mij zijn we niet goed bij onze kop ofzo

krijg overal waar ik kom constant komplimenten van dat ik er goed uit zie en een mooi lichaam heb en dat ik heel groot ben bla bla bla enz... en dat ze ook zo gespierd willen worden. bijna alle meiden kijken je naar. en dan denk ik zelf dat ik klein en lelijk ben?! haha bodybuilders zijn echt niet goed bij hun kop
 
Ik hoor van mijn omgeving de laatste tijd ook enorm vaak dingen als "wow, jij bent echt breed geworden". Of zelfs "je moet nu echt niet nog groter worden, anders is het echt niet meer mooi".

Maar goed, ik zelf zie het niet echt en ben echt nog lang niet waar ik wil zijn. Voel me ook helemaal niet groot, in tegendeel zelfs. En tuurlijk zie ik ook wel dat ik vooruit gegaan ben de laatste tijd, maar zo spectaculair vind ik het allemaal niet.
 
Het komt wel regelmatig voor ja. Niet altijd want r zijn ook wel ooit momenten dat ik toch wel blij ben met wat ik tot nog toe berijkt heb. Maar ook vaak vind ik het zware bagger...
 
Ik krijg echt altijd positieve opmerkingen. Er komen zelfs vaak mensen naar mij toe die ik nog nooit van me leven heb gezien en die beginnen je zelfs te complimenteren. En dan kijk ik in de spiegel en dan denk ik bij mijzelf, "train ik eigenlijk wel"? of; "ben ik nou wel gegroeid het afgelopen jaar??

en het is geen bigorexia :D, maar adonis-complex ;)
 
!!BarmaN!! zei:
ik heb het ook best raar eigenlijks volgens mij mankeerd de meeste bodybuilders wat volgens mij zijn we niet goed bij onze kop ofzo

krijg overal waar ik kom constant komplimenten van dat ik er goed uit zie en een mooi lichaam heb en dat ik heel groot ben bla bla bla enz... en dat ze ook zo gespierd willen worden. bijna alle meiden kijken je naar. en dan denk ik zelf dat ik klein en lelijk ben?! haha bodybuilders zijn echt niet goed bij hun kop

Niet goed bij hun hoofd :)
 
Toen ik begon 1,5-2 jaar geleden was ik 62 kg, nu zit rond de 76-77kg (dus niet egt WOW)en ben vooral de laatste 3 maanden enorm vooruit gegaan. Ik hoor steeds vaker: "wow je bent breed geworden, je hebt dikke armen gekregen, breeie man!!, bb-er!!, je doet zeker aan fitnes tegenwoordig, niet te veel trainen he anders wordt je te breed, etc etc." (vooral leuk als dames het zeggen en tegelijkertijd aan je pecs of biceps voelen :D)

Maar ik merk er zelf minder van. Ik weet wel dat ik gegroeid ben maar ik kan het niet meer goed vergelijken met vroeger. En ik weet ook niet hoe andere naar mij kijken in vergelijking met vroeger. Allemaal een beetje vaag dus. :rolleyes:

Soms denk ik: "hmm ik moet oppassen anders word ik te BB-achtig" (wat dus niet mijn doel is) maar van de andere kant wil ik elke dag vol in de ijzers en knallen voor nog meer massa.
 
Jep heb er ook last van, nu ben ik ook niet groot ofzo. Maar als ik dan weer goed ben vooruitgegaan zie ik het eerst wel, maar later weer niet :(
beetje vaag allemaal...
 
Vandaag heb ik het niet, maar jah morgen voel ik me mss weer klein. Misschien is het eerlijker om die poll meerdere keren, dus op meerdere dagen in te vullen :P
 
Shivo zei:
Vandaag heb ik het niet, maar jah morgen voel ik me mss weer klein. Misschien is het eerlijker om die poll meerdere keren, dus op meerdere dagen in te vullen :P


Dat zijn echt helemaal de symphtomen van bigorexia hoor :)
Het hoort daar juist bij dat je je de ene dag klein voelt en de volgende dag weer groot.
( kan zelfs van het ene op het andere moment omslaan )
 
heb eerder zoiets van dat ik me elke dag te klein voel omdat ik me doel nog niet bereikt heb ;)
 
jochem107 zei:
heb eerder zoiets van dat ik me elke dag te klein voel omdat ik me doel nog niet bereikt heb ;)

Ja dat heb ik ook wel maar nu gaat het vooral om het feit dat je je kleiner voelt dan dat je daadwerkelijk bent.
 
yups, dat heb ik ook heel regelmatig. Je gains zie je niet zo snel meer. Ik werd er zelfs een keer in de winkel op gewezen. Wilde een potje lijnzaadolie halen en was met me zus de stad in gegaan. Stond ik voor de kassa, en zag ook nog een potje creatine staan, dus ik vroeg wat dat potje kostte. Me zus vroeg meteen waar dat spul voor diende en toen kwam het spieren verhaal. Die miep vertelde dus; "ja dat is om snel spieren op te bouwen". En toen begon me zus over bodybuilding en dat ik aan fitness deed. En dat vrouwtje achter de kassa; "ja die hebben ook een soort van anorexia he..." ik dacht wtf krijgen we nou!!:help: Maar had niet veel zin om daar dan weer in discussie over tegaan (Cortisol ??? level). En nu is het zo als ik eten aan klaar maken ben en me zus komt een keer langs dat ik telkens dat anorexia verhaal te horen krijgen en dat ik niet gelukkig met mezelf ben...:headbang:. Moet ik weer gaan uitleggen dat ik het doe om me ook te ontspannen en dat het lekker is om een beetje te zweten (zij sport helemaal niet). Maar ik ga haar natuurlijk niet vertellen dat ik HUGE wil worden hehe :D
 
haha herkenbaar, mijnma zit ook altijd te zeuren over mijnshakes en eetpatroonen creatine. "is dat wel allemaal goed jongen, al die pilletjes en poedertjes?? je maakt het niet te gek he? " "ja ma, dat is heel goed en ik ga jou niet uitleggen hoe het werkt, want dat snap je toch niet" :D
 
Komt me heel bekend voor, zeker nu in de cut ( en stoppen met creatine ).

Groei ik uberhaupt wel vraag je je dan af.
 
Back
Naar boven