Fitness Seller

buikspieren

Bezoekers in dit topic

hoelang zoiets duurd kan niemand voorspellen, dat zou wel handig zijn overigens hihi
heeft ook alles te maken met je genen,maar als je vet vrij laag is kan het ook nog eens zo zijn dat je een vochtprobleem hebt.
veel melkprodukten kunnen ook een 'waas' over de spieren trekken.
 
o ja en nog even over dat squatten, ook ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ik denk dat het wel handig is je wat meer te verdiepen in het trainen op zich.
want de squat heet niet voor niks een koningsoefening, het is voor zoveel meer dan alleen je benen.
 
Squaten is idd heerlijk, je kan echt het uiterste uit jezelf halen met een goede squatset :)
 
Ik doe op een bankje leg raises met een gewicht tussen mijn voeten. Dan een oefening voor de obliques, die ik niet zo goed kan benoemen, maar wel goed werkt :) . En dan op lekker situps op zo een speciaal bankje waar je je voeten kan klemmen met een zwaar gewicht op mijn borst. Alle drie de oefening 4 setjes. Tussen de 20 en 12. Als ik minder reps zou doen, moet ik meer gewicht pakken en dan voel je soms de spanning niet meer echt in je buikspieren.
 
bur zei:
Squaten is idd heerlijk, je kan echt het uiterste uit jezelf halen met een goede squatset :)
en de dagen erna voel je dat goed als je tot het uiterste gaat ;)
 
jack knives met gewicht

jack knives met gewicht

uitvoering:liggend op een bankje
-beginpositie:handen in de nek
-benen gestrekt 20 cm boven bankje laten zweven
-het bovenlichaam iets naarboven brengen zodat spanning ontstaat
-dumbbell knellen tussen je voeten
uitvoering:boven lichaam naar knieen brengen door middel van bovenlichaam naar binnengetrokken knieen te brengen .
-spanning 1 sec aanhouden en terug naar beginpositie
-hehalen tot buikspieren het gevoel krijgen dat ze ontploft zijn :D
 
Cable crunches vind ik persoonlijk heerlijk, gewicht kan je makkelijk opvoeren, of de leg raises en dan iemand je benen op het hoogste punt naar beneden laten gooien en net niet je benen de grond laten raken.
Als je deze oefeningen doet voel je hem wel lekker zitten de volgende dag :p
 
Wickeh zei:
Dragon Flags. Dat is ziek spul. [Link niet meer beschikbaar] Scroll dan naar "Abs exercise 2 – Dragon Flag", kan ze niet eens.

Holy shit :eek: die dragon flags zien er erg heftig uit ! Wel stoer als je ze kan !
 
tokkel zei:
Train ze nooit. gaat toch meer om het vet %

Ben ik eigenlijk niet met je eens, want ik heb een laag vet % (4,9) en ik heb ook geen mooi wasbordje
 
Marijn zei:
Ben ik eigenlijk niet met je eens, want ik heb een laag vet % (4,9) en ik heb ook geen mooi wasbordje

crunchen met een dumbbell op je borst _O_
 
spinninglady zei:
goede buikspieren heeft niet altijd wat te maken met de oefeningen die je er voor doet,maar vaak ook met je voeding, de vetlaag die eroverheen zit, zorgt er vaak voor dat je ze niet goed scherp krijgt.

ik ga voor de cable crunch,reverse chrunch en hanging leg raise
:D klopt, ik heb ook wel buikspieren ( onder 10 kg vet:( )
 
als ik een tijdje niet of weinig kan trainen, train ik ze thuis als volgt:
zet voeten tg muur (benen hoek van 90°) en zo crunches maar dan wel met mijn armen (zo goed als) gestrekt achter mijn hoofd. Daar laat ik ze gewoon hangen terwijl ik mijn crunches doe -> voel ik veel beter+is veel zwaarder (evenaart een beetje het extra gewicht dat je aan de "abroller" in de fitness hangt)
 
Wat ik nu doe:
Torso twist (zowel full als short ROM)
Dragonflags (probeer ze iig)
Liggende leg raises
Statische belasting middels sidepresses
Statische belasting middels one-arm lifts
Statische belasting middels weighted pushups
Statische belasting middels gorilla chins
 
1. Ik doe ook dragonflags, maar ik rol mijn onderlichaam eerst naar mijn hoofd, recht mijn lichaam (zoals yoga) en zak dan heel traag, zo kan ik dat drie keer, ik heb het nog niet geprobeerd om het lichaam als een stijve plank naar boven te brengen.

2. PatCrunch (zo noem ik het zelf). Neem een normale crunch houding aan (benen gebogen), neem een halterstang van in totaal 30 KG (bijvoorbeeld) halter + schijven. Laat die niet op je borst rusten maar strek je harmen (je houdt de bar niet boven je hoofd maar iets voor je. Steun je voeten onder iets (een kast bijvoorbeeld). Voer nu een gewone crunch uit, laat je torso zakken en kom naar boven. De halter hou je altijd vast MET gestrekte armen.
 
Back
Naar boven