Fitness Seller

intensiteit cardio

Bezoekers in dit topic

younggod

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
2.776
Waardering
71
zoals jullie misschien wel gelezen hebben ben ik bezig met een deca / dbol kuur. Ik ben dan ook als een beest aan het bulken maar het lukt me niet om helemaal geen vet aan te zetten jammer genoeg :o Nu wil ik op mijn rust dagen gaan cardioen om mijn bf stabiel te houden maar met welke intensiteit kan ik cardioen zonder dat ik spiermassa ga verbruiken?
Moet ik dan op mijn hardslag letten of niet langer als een half uur.....???

ik heb nog nooit eerder hoeven te cutten dus weet hier niet zo veel van..

greetz
 
H.I.I.T -> High Intensity Interval Training. Gaat als volgt:

(zo deed ik het tijdens cutting periode weet niet of jij dit niveau aan kan maar goed)

De bedoeling is de eerste minuut in te lopen. Ik deed dit met 10 km per uur.
Daarna moet je elke 30 seconden van lopen naar sprinten gaan dit voor 15-20 minuten lang.
ik deed het zo:
0 - 1 minuut - 10 k/m per uur
1:00 - 1:30 17 km per uur
1:30 - 2:00 10 k/m
2:00 - 2:30 17 km per uur
etc
etc
etc
tot aan de 15 minuten later kon ik dit nog tot de 20 minuten volhouden.
je conditie word er ongelooflijk ****in goed van en je verbrand niet veel vet tijdens maar vooral na de training (spiked je mebolisme) Ik verloor aardig wat vet door en hield spier omdat de tijd net niet te lang is om spieren te verbranden. Ik zou aanraden wel lichter dan mij te starten want ik had een aardige goeie conditie op dat moment... Haalde trap 15 op piepjestest.
 
firedsoul zei:
H.I.I.T -> High Intensity Interval Training. Gaat als volgt:

(zo deed ik het tijdens cutting periode weet niet of jij dit niveau aan kan maar goed)

De bedoeling is de eerste minuut in te lopen. Ik deed dit met 10 km per uur.
Daarna moet je elke 30 seconden van lopen naar sprinten gaan dit voor 15-20 minuten lang.
ik deed het zo:
0 - 1 minuut - 10 k/m per uur
1:00 - 1:30 17 km per uur
1:30 - 2:00 10 k/m
2:00 - 2:30 17 km per uur
etc
etc
etc
tot aan de 15 minuten later kon ik dit nog tot de 20 minuten volhouden.
je conditie word er ongelooflijk ****in goed van en je verbrand niet veel vet tijdens maar vooral na de training (spiked je mebolisme) Ik verloor aardig wat vet door en hield spier omdat de tijd net niet te lang is om spieren te verbranden. Ik zou aanraden wel lichter dan mij te starten want ik had een aardige goeie conditie op dat moment... Haalde trap 15 op piepjestest.

oke thanks... daar heb ik wat aan!

ik neem aan dat je zo'n h.i.i.t training als standaard programma op een loopband hebt?

maar ik ga het nu meteen ff proberen...
 
Raad zoiezo echt loopband aan werkt gewoon het beste daar deed ik het ook mee. Ik neem dat je begrepen hebben dat ik loopband bedoelde sinds ik het heb over inlopen en sprinten maarja succes ermee he!
 
Als het je toch echt alleen te doen is om je vet percentage in toom te houden zou ik liever wat minder calorien nuttigen.
 
axestream zei:
Als het je toch echt alleen te doen is om je vet percentage in toom te houden zou ik liever wat minder calorien nuttigen.

Hmmm je kunt beter goed eten op als je steriods neemt. En H.I.I.T doen voor lager vet percantage in plaats van meteen minder calorien te nuttigen terwijl je die juist nodig hebt met steriods zoals Deca.
 
Laatst bewerkt:
firedsoul zei:
Hmmm je kunt beter goed eten op als je steriods neemt. En H.I.I.T doen voor lager vet percantage in plaats van meteen minder calorien te nuttigen terwijl je die juist nodig hebt met steriods zoals Deca.

En die extra calorien ga je dan toch weer verbranden met cardio. Dan liever geen cardio en wat schoner bulken...IMHO.
 
axestream zei:
En die extra calorien ga je dan toch weer verbranden met cardio. Dan liever geen cardio en wat schoner bulken...IMHO.

H.I.I.T gaat niet echt over vet, calorien verbranden het gaat over het spiken van je metabolisme dat vet verbrand daarom is deca ook zo goed voor mensen met een snel metabolisme dus ik raad het zoiezo wel aan... Ik zie zelf meer gains als ik goed eet en H.I.I.T doe dan dat ik gewoon minder ga eten. En AUB verwar H.I.I.T niet met normale cardio tis compleet anders.
 
firedsoul zei:
Raad zoiezo echt loopband aan werkt gewoon het beste daar deed ik het ook mee. Ik neem dat je begrepen hebben dat ik loopband bedoelde sinds ik het heb over inlopen en sprinten maarja succes ermee he!

volgens mij zei ik al loopband.. :D

maar ik heb het gisteren ff overlegt met 1 van de ontztetend hoog opgeleide instructeurs op die high tech sportschool waar ik train.. Dus hij zei meteen volgens mij bedoel je h.i.t, dus ik zeg nee dat is wat anders.. "oh wat bedoel jij dan" Dus ik zeg high intensity interval training. "hmmm ga ik ff voor je vragen" Wat een ongelovelijke lul zeg!!

Daar krijgen die gasten nog voor betaalt ook, om op je werk aanwezig te zijn maar er geen moer verstand van te hebben.. Maar goed ik heb zelf ff gekeken in de programma's van de loopband maar het enige wat er tussen zat wat er op leek was op en af bouwend qau stijging en niet qau snelheid. Dus dat schiet ook niet op.. en om nou zelf als een gek om de halve minuut rennend op het + en - knopje te gaan staan rammen lijkt me ook geen optie.
 
younggod zei:
Dus dat schiet ook niet op.. en om nou zelf als een gek om de halve minuut rennend op het + en - knopje te gaan staan rammen lijkt me ook geen optie.

is toch echt de enige optie kerel, zo doe ik het ook. het is allemaal zo high tech tegenwoordig maar inderdaad als je vraagt aan een instructeur wat HIIT is dan zit ie je aan te kijken alsof ie water ziet branden. een erg slechte zaak.
 
firedsoul zei:
Hmmm je kunt beter goed eten op als je steriods neemt. En H.I.I.T doen voor lager vet percantage in plaats van meteen minder calorien te nuttigen terwijl je die juist nodig hebt met steriods zoals Deca.

helemaal mee eens. ik heb beide manier geprobeerd, eerst geen cardio en minder calorieen en bij deze kuur cardio en meer eten, het laatste bevalt echt tien keer beter.
 
Toch ff een praktische vraag waar ik altijd mee zit als ik interval training doe op de loopband:

In het voorbeeld HIIT training dat hier wordt gegeven ga je elke 30 sec van 10km/h naar 17km/h. Op de meeste loopbanden doe je daar zo'n 15 sec over. Vanaf wanneer beginnen jullie de 30 sec interval te tellen? Zodra je op de 17 km/h zit, of zodra je de +knop van de snelheid begint in te drukken?
 
ik zodra ik de plus knop begin in te drukken, maar goed dat is binnen een paar tienden van een seconden toch gebeurt??
 
Hmmmm, een paar tienden zeker niet, maar misschien is bij nader inzien 15 sec ook wel erg ruim genomen. Weet je wat? ...ik ga het gewoon weer s proberen vanavond. Laat het morgen weten....
 
Naga zei:
Toch ff een praktische vraag waar ik altijd mee zit als ik interval training doe op de loopband:

In het voorbeeld HIIT training dat hier wordt gegeven ga je elke 30 sec van 10km/h naar 17km/h. Op de meeste loopbanden doe je daar zo'n 15 sec over. Vanaf wanneer beginnen jullie de 30 sec interval te tellen? Zodra je op de 17 km/h zit, of zodra je de +knop van de snelheid begint in te drukken?

bij mij duurt het maar 3 seconden voordat ik op de 17 k/m zit maar goed ik weet niet wat er zo erg is om - en + in te houden (in ieder geval ik hoef het alleen maar in te houden en de cijfers veranderen) ik hoef niet hele tijd te drukken inhouden gaat stukken sneller. Ik zou vor eerste van 10 k/m naar 15 k/m gaan elke 30 seconden voor 15 minuten lang. Mja kijk maar wat je aan kan toendertijd had ik volgens mij wel een aardige conditie. BTW als je al niet eens H.I.I.T alleen maar omdat je soms dat + of - moet inhouden is het ook niets voor jou(dit doelt naar Younggod) maar het is en blijft een geweldige manier om vet te verliezen en tog de meeste van je spieren te behouden. Ik zou ook niet alles aan instructeurs vragen meeste weten niet erg veel als het gaat om bodybuilding kun je beter research op internet doen IMO.
 
Laatst bewerkt:
op die loopbanden bij ons duurt het zeker 10 seconden dus dan is dat niet erg makkelijk (dus het is niet gebasseerd op luiheid :rolleyes: ) maar het zal vast wel te doen zijn. morgen maar ff proberen. en wat betreft die intructeurs, ik neem aan dat ze wel weten hoe de instellingen van de loopband werken of is dat zelfs te veel gevraagd??
 
younggod zei:
op die loopbanden bij ons duurt het zeker 10 seconden dus dan is dat niet erg makkelijk (dus het is niet gebasseerd op luiheid :rolleyes: ) maar het zal vast wel te doen zijn. morgen maar ff proberen. en wat betreft die intructeurs, ik neem aan dat ze wel weten hoe de instellingen van de loopband werken of is dat zelfs te veel gevraagd??

haha bij mij wel!
 
Als je met cardio vet wilt gaan verbranden moet je zeker geen HITT doen omdat je daarmee teveel spiermassa verbrand. Ga voor lange sessies met een hartslag van niet hoger dan 130 bpm. (ongeveer op 60-65 van je max BPM) Het is bewezen dat je doormiddel van lagere intensiteit cardio voornamelijk vet aanspreekt. Daarom lange wandelingen of lage intensiteit loopband. Met HITT verbrand je zeer zeker meer calorien echter wel door de verbranding van koolhydraten en eiwittten....

Alles boven de 130 bpm is goed voor je conditie maar minder voor je spiermassa.

Peace


younggod zei:
zoals jullie misschien wel gelezen hebben ben ik bezig met een deca / dbol kuur. Ik ben dan ook als een beest aan het bulken maar het lukt me niet om helemaal geen vet aan te zetten jammer genoeg :o Nu wil ik op mijn rust dagen gaan cardioen om mijn bf stabiel te houden maar met welke intensiteit kan ik cardioen zonder dat ik spiermassa ga verbruiken?
Moet ik dan op mijn hardslag letten of niet langer als een half uur.....???

ik heb nog nooit eerder hoeven te cutten dus weet hier niet zo veel van..

greetz
 
Elmo zei:
Als je met cardio vet wilt gaan verbranden moet je zeker geen HITT doen omdat je daarmee teveel spiermassa verbrand. Ga voor lange sessies met een hartslag van niet hoger dan 130 bpm. (ongeveer op 60-65 van je max BPM) Het is bewezen dat je doormiddel van lagere intensiteit cardio voornamelijk vet aanspreekt. Daarom lange wandelingen of lage intensiteit loopband. Met HITT verbrand je zeer zeker meer calorien echter wel door de verbranding van koolhydraten en eiwittten....

Alles boven de 130 bpm is goed voor je conditie maar minder voor je spiermassa.

Peace

Ik ken ook geen enkele serieuze BBer die HIIT doet. Stuk voor stuk doen ze low intensity cardio. Velen gaan niet verder dan flink doorwandelen.
 
Elmo zei:
Als je met cardio vet wilt gaan verbranden moet je zeker geen HITT doen omdat je daarmee teveel spiermassa verbrand. Ga voor lange sessies met een hartslag van niet hoger dan 130 bpm. (ongeveer op 60-65 van je max BPM) Het is bewezen dat je doormiddel van lagere intensiteit cardio voornamelijk vet aanspreekt. Daarom lange wandelingen of lage intensiteit loopband. Met HITT verbrand je zeer zeker meer calorien echter wel door de verbranding van koolhydraten en eiwittten....

Alles boven de 130 bpm is goed voor je conditie maar minder voor je spiermassa.

Peace

dat is idd wat mij ook is vertelt. Je hartslag onder de 140 houden en altijd langer dan 20 minuten omdat je na 20 minuten pas begint met verbranden.
Maar het zou best zo kunnen zijn dat je in een kwartier h.i.i.t cardio ook geen spiermassa verbruikt, maar daar zullen andere misschien wel meer van weten.

Als je dus op je hardslag let en op lage intensiteit cardiot, maakt het dan nog uit hoelang je dat doet? of verbruik je binnen een half uur net zo weinig spiermassa als na anderhalf uur?
 
Back
Naar boven