Fitness Seller

shrugs....hoe ?

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Wat is het verschil ?

Of ik doe dumbbell shrugs/barbell shrugs, waarbij ik alleen mijn traps omhoog beweeg, ff vasthouden en weer naar benenden?

Of; ik maak een van voor naar achtergaande schouder beweging...

wat ou het 'beste' zijn; let wel, ik wil er enkel en alleen mijn traps mee pakken !
Bij de eerste beweging kan ik veel meer kilo's pakken en heb ik het idee dat ik zwaarder ga?

Waar ligt het verschil in ?
 
Gewoon je eerste optie aanhouden, schouders recht op en neer.
Schouders draaien geeft veel kans op blessures.
Willeem 2
 
schouders draaien zorgt inderdaad voor meer kans op blessuren. Eigenlijk is het het beste om je schouders schuin naar achter omhoog te trekken i.p.v. recht omhoog.
 
Ik vindt dit 1 van de moeilijkste oefeningen om correct uit te voeren. Beweeg je schouders idd omhoog en iets naar achteren -> ga loodrecht terug -> herhaal. Je armen iets krommen (optrekkende beweging) kan voor iets meer intensiteit zorgen, en er voor zorgen dat je iets hoger uitkomt en naar mijn idee de spier dus vollediger pakt.
 
The Rock zei:
schouders draaien zorgt inderdaad voor meer kans op blessuren. Eigenlijk is het het beste om je schouders schuin naar achter omhoog te trekken i.p.v. recht omhoog.

Yep, mee eens. Het beste is om de armen in een natuurlijke houding te houden. Als je met dumbbells traint houdt dit in dat de dumbbells een beetje voor je hangen op je dijbenen, in plaats van helemaal aan de zijkant (beetje vaag uitgelegd, maar ik hoop dat het duidelijk is).
 
ga dit ( woe) proberen !
Thanx !
 
saint zei:
Yep, mee eens. Het beste is om de armen in een natuurlijke houding te houden. Als je met dumbbells traint houdt dit in dat de dumbbells een beetje voor je hangen op je dijbenen, in plaats van helemaal aan de zijkant (beetje vaag uitgelegd, maar ik hoop dat het duidelijk is).
Yup wat die dumbbells betreft, zo doe ik het ook
shrugs voelen vaak aan als een geforceerde oefening daarom is het ook belangrijk die correct uit te voeren, want niettegenstaande dit alles denk ik dat shrugs een geweldige vormgever zijn!
 
idd schouders richting achterhoofd en niet richting oren (wat je vaak hoort)

Let er verders ook goed op dat het idd de schouders zijn die naar boven gaan en niet het hoofdwat naar beneden zakt wat ik regelamtig zie bij mensen die een te zwaar gewicht gebruiken.

Zelf doe ik trouwens de dumbbell shrug altijd leunend tegen een bankje.
Gewoon bankje op ca 80gr, met je buik/borst er tegenaan gaan staan en dumbbells aan de voorkant laten hangen.

Je kan op deze manier minder met je benen werken en doordat je iets vooroverstaat trekt je automatisch de schouders richting achter hoofd

Probeer voor de variatie trouwens eens upright rows achter je. Ik weet het klinkt vreemd, maar probeer het eens
 
Ik zweer bij power shrugs!
 
Ook een hele goede, maar plaats'm dan wel ergens voor in een schema, als je onderrug nog vers is
 
En je onderarmen :)
 
3XL zei:
Probeer voor de variatie trouwens eens upright rows achter je. Ik weet het klinkt vreemd, maar probeer het eens

Upright rows achter je? Kan er iemand misschien een foto plaatsen ofzo...
 
Ik doe hem:

Barbell vast pakken, ligt voor over hangen zodat de barbell onder het midden van je dij (boven je knie) hangt. Dan strekken door je heupen naar voren te duwen (**** the air), op het moment dat je gestrekt raakt kom je met de hielen van de grond (op je tenen staan) en voer je de shrug uit. Kortom een explosief doch zeer zware shrug. Ook perfect om je grip te trainen :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Dumbbell shrugs, doen het voor mij erg goed
 
barbell shrugs doen t voor mij erg goed..dumbbell doe ik nooit
 
met draaien, knel je de slijmbeurzen af, of zoiets :P kan gaan ontsteken enzo
 
renato3 zei:
nee, zeker geen grap!

JumpShrug.gif
 
Back
Naar boven