Fitness Seller

Dragon Flag

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey, wat is nu de goeie uitvoering van de dragonflag ???


A:

dragon_flag_start.jpg

dragon_flag_half_mid.jpg

dragon_flag_full_mid.jpg



B:

dragon%20flag.jpg

dragon%20flag-2.jpg


C:
190rc1.jpg
190rc2.jpg

190rc3.jpg
190rc4.jpg
190rc5.jpg

190rc6.jpg
190rc7.jpg
190rc8.jpg



Of welke doen jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik brobeer hem zo stict mogelijk als B te doen, maar is wel erg zwaar.
 
Dus jij raakt enkel met je schouders en je achterkant kop de bank aan?
 
off-topic, wat is er speciaal aan deze oefening dat sommige dbb'ers alleen maar dragon flags voor buik doen ???
 
Dat weet ik niet, maar ik wil wel een keer wat anders dan crunches en leg raises... :cool:
 
En gaat bij jullie je rug ook hol - of is het de bedoeling dat je dat tegen gaat?
 
huckfinn zei:
Dus jij raakt enkel met je schouders en je achterkant kop de bank aan?

Yep. Voel je trouwens ook in je traps behoorlijk, en ik moet geloof ik oppassen dat ik zo geen bovenrugblessure krijg. Af en toe best een steek als ik m'n rug niet goed recht houd.
 
tswhey zei:
off-topic, wat is er speciaal aan deze oefening dat sommige dbb'ers alleen maar dragon flags voor buik doen ???

Het is gewoon een lekker zware buikoefening waar je geen speciale apparaten voor nodig hebt.
 
Als ik dragonflags op de "B-manier" doe, heb ik toch last van m'n rug hoor...

als ik ze doe probeer ik gewoon zover mogelijk "van de bank" te liggen, want is wel een goeie oefening...
 
Ik doe ze als C
Waarom bb'ers die zo vaak doen? Is volgens mij simpel, ik ken weinige oefeningen waar je zo stevig de spanning naar eigen behoren op je buikspieren kunt houden en we gaan even eerlijk zijn: de oefening is best zwaar!
 
ik heb begonnen met B en dan langzaam overgestapt op A.
doe je hem een tijdje niet dan lukt variantA nie meer!
dus opnieuw beginnen maar :D
 
Eeeeuh - ik kan 1 rep :D
 
Volgens mij wordt de dragon flag een ware rage op DBB.Com! :D
 
tswhey zei:
off-topic, wat is er speciaal aan deze oefening dat sommige dbb'ers alleen maar dragon flags voor buik doen ???

hij is gewoon cool :) (ik durf te wedden dat iedereen in de gym naar je staat te kijken als je die middelste variant doet.)
 
ik doe ze en zet een dumbbell tss mijn voeten van 4 kilo.
 
huckfinn zei:
En gaat bij jullie je rug ook hol - of is het de bedoeling dat je dat tegen gaat?

ja en nee, je rug moet wel krom gaan staan je kan niet als een plank blijven. een variatie die ik wel eens doe is helemaal doorbuigen naar de vloer, de vloer aantikken met mn voeten en weer omhoog (ik doe B he :))

en als je last van je rug krijgt zijn je obliques en/of onderrug niet sterk genoeg want ik heb er geen last van :)
 
wazzup zei:
hij is gewoon cool :) (ik durf te wedden dat iedereen in de gym naar je staat te kijken als je die middelste variant doet.)

dat kan je wel zeggen jah...... :rolleyes:
 
ik doe A
3 reps van 10
2x per week:D
ook als je A doet kijkt iedereen
 
off-topic, wat is er speciaal aan deze oefening dat sommige dbb'ers alleen maar dragon flags voor buik doen ???

bad ass compound oefening vs gay ass isolatie shit!

dragon flags zijn zwaar... ik kan alleen de negatieve fase
 
Back
Naar boven