MuscleMeat

Meerdere explosies in Londen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
http://www.nu.nl/news/553204/29/Explosies_in_centrum_Londen.html

Explosies in centrum Londen (video)

Uitgegeven: 7 juli 2005 10:37
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 11:39

LONDEN - In de metro van de Britse hoofdstad heeft zich donderdagmorgen tijdens de spits "een ernstig incident" voorgedaan. Dat meldde de politie. Hierbij is een aantal gewonden gevallen. De BBC meldt dat in ieder geval één persoon ernstig gewond is geraakt.

Bekijk video: Modem</U>/ Breedband</U>

Getuigen zeggen dat mensen die het metrostation Aldgate in de Britse hoofdstad Londen verlaten "bedekt zijn onder bloed".

Verscheidene metrostations zijn ontruimd nadat bij het metrostation Liverpool Street een 'knal ' was gehoord. Een woordvoerder van de metro zei dat er "een tweede incident" had plaatsgevonden. Het metroverkeer in Londen is helemaal stilgelegd.

De politie verklaarde kort na het voorval dat er sprake was van een plotselinge voltageverhoging op vijf verschillende metrostations. Het zou gaan om de stations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square.

Bus ontploft

Op Tavistock Square in het centrum van Londen is een bus ontploft, kort nadat zich in het metrostelsel van de Britse hoofdstad een onbekend aantal explosies had voorgedaan. De omgeving van het plein is afgezet. Dat heeft een politiefunctionaris gezegd.

Ooggetuigen zeiden tegen de televisiezender Sky News dat een explosie een dubbeldeks autobus "volledig uiteen heeft gereten". Scotland Yard wilde dat echter niet bevestigen en zei dat de meldingen worden onderzocht.

De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen



Voor deze keer een simpele knip en plak actie, het is weer eens goed raak helaas.
 
dit klinkt als een terrorristische aanslag :(
 
Soow, die Olympische Spelen zijn wel als een bom ingeslagen :D
 
Ik zie allemaal lijken afgevoerd worden:(
 
Rhinemann, geen grappig bedoelde opmerkingen in dit soort topics graag. Er zijn waarschijnlijk doden bij gevallen, niet iets om grappig over te doen.
 
us moet terug uit midden oosten dan is alles weer koek en ei
 
EricR zei:
Rhinemann, geen grappig bedoelde opmerkingen in dit soort topics graag. Er zijn waarschijnlijk doden bij gevallen, niet iets om grappig over te doen.

Je hebt gelijk, maar het was niet grappig bedoeld, ik denk namelijk dat het hier direct mee te maken heeft. Het is wel heel toevallig dat het een hele tijd rustig geweest is in Engeland qua aanslagen en nu bekend is dat de Olympische Spelen naar Engeland komen op meerdere plaatsen calamiteiten zijn die lijken op terroristische aanslagen.
 
Ook geen bespiegelingen over de politieke situatie waar dan ook, totaal niet duidelijk wie deze aanslagen heeft gepleegd. Dit is geen topic voor flames.
 
Ben benieuwd wie het heeft gedaan. Russen? Fransen? New Yorkers?
 
Het zijn vast geen moslims, dat is een vredelievend geloof, die zouden nooit zoiets doen.

Laten we hopen dat hetmeevalt allemaal.
 
Als het een aanslag is houd ik me hart vast.
 
Zelda zei:
Het zijn vast geen moslims, dat is een vredelievend geloof, die zouden nooit zoiets doen.

Laten we hopen dat hetmeevalt allemaal.

Engeland kent een rijke historie van aanslagen. IRA is een goed voorbeeld hiervan.

Natuurlijk zou het een moslimactie kunnen zijn, maar op zo'n kleine schaal? Ik denk eerlijk gezegd dat die het wel iets groter zouden willen aanpakken ala 09/11
 
Zelda zei:
Laten we hopen dat hetmeevalt allemaal.

Ben bang van niet, Sky News: "at least 90 casulties at the station while Home Secretary Charles Clarke called them 'terrible'."
 
Minstens 5 metro stations en 3 bussen getroffen.
 
Ik verwacht dat hij vanmiddag wordt opgeëist!!

Maar we mogen nog geen overhaastte conclusies trekken.
 
Andere bronnen leggen een verbinding met de G8 top die in Schotland gaande is. En 5 metrostations en 3 bussen is wel heel toevallig, dat moet een georganiseerde reeks aanslagen zijn.
 
het komt zo wel heel dichtbij,

welke organisatie het ook op zijn geweten heeft, ik vindt het zo ACHTERLIJK

moets het ff kwijt
 
Back
Naar boven