XXL Nutrition

TV show ; melk slecht?

Bezoekers in dit topic

PeterV

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2005
Berichten
296
Waardering
0
Laatst (paar maand geleden) was er een tv show op de televisie over het feit dat melk rete slecht is.
Hebben jullie dat ook gezien en wat vinden jullie daarvan?

Er werden 2 hoogleraren (professoren oxford of harvard?) geinterviewd en
die verklaarden dat melk, zeker in grote hoeveelheden zeer slecht zou zijn.
Kankercellen vermeerderend en ik geloof ook hart problemen bevorderend..
Dit omdat in het 'westen' (melk drinkend gedeelte) deze problemen het meeste voorkomen en dat melk alleen bedoeld was om kalfjes een groeispurt mee te geven. Als je als mens melk blijft drinken dan schaadt de grote hoeveelheden je systeem. Dat was ook de redenen waarom de nl-vrouw de grootste lengte heeft t.o.v andere bevolkingen. (iedereen wordt 'gepusht' om melk te drinken, kijk maar op de basisschool)
De Nl-overheid en de melkindustrie hield zich afzijdig van deze uitspraken.
Kan niets vinden op dit forum hierover.. maar mischien heb ik wel de verkeerde inputs in het searchvenster gegeven :D

Maar meer mensen gezien? (kan niet meer details herinneren)


Edited:
Heb de show gevonden
http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174#
Was een afl. van tros radar
En het hield iets meer in dan dat ik mij kon herinneren.. lol
 
Laatst bewerkt:
Die gasten moeten toch ook geld verdienen. Is precies als in Amerika, waarom de Extran's Gatorate's en al die hamburgers die door de overheid naar scholen worden gestuurd en geen gezond voedsel element eruit te halen valt.
Het probleem is geld.
 
Gewoon lekker laten lullen, tegenwoordig krijg je van alles kanker en tyfus en wat allemaal niet. Drink gewoon je litertje melk op een dag en het zal je alleen maar goed doen. Niet teveel naar dat soort onderzoeken luisteren, ik hecht er totaal geen waarde aan, je leeft maar 1 keer dus moet je af en toe ook kunnen eten en drinken waar je zin in hebt.
 
Heb het ook al enkele keren gehoord.. Ook van Belgische dokters..
 
Volgens een redelijk alternatieve dokter waar ik soms langsga is UHT-melk idd slecht. Maar melk rechtstreeks van bij de boer zou dan weer wel goed zijn...

Zelf hecht ik er geen belang aan... Al die rotzooi wat er op onze groenten en fruit neer regent en gespoten word lijkt mij erger.

Grtz
DiS

*edit* nog ff iets bij toevoegen: vroeger was een gewone biefstuk ook minder schadelijk, omder er mee cla in het vlees zat. Nu is de kwaliteit van vlees sterk verminderd, dus minder cla's en moet je dan weer cla pillen voor gaan bijnemen.

Verder blijft er nog altijd de vraag waarom sommigen wel kanker ontwikkelen en anderen niet, terwijl ze toch onder quasi dezelfde omstandigheden leven.
 
Laatst bewerkt:
In verschillende gezondheidsboeken lees je ook al dat melk slecht is; Het veroorzaakt o.a. een slijmlaag op de darmen, waardoor er minder voedingsstoffen worden opgenomen. De nieren verliezen calcium, waardoor je er meer moet opnemen om dat te maatstaven maar met meer melk vererger je dat proces (een vicieuze cirkel dus)...

In de jaren 30 werd er een Zuivelbureau opgericht in Nederland, omdat er een groot melkoverschot was. Dus moest de melk aan de man gebracht worden met de nadelen terzijde. Het is dus een economische reden dat men de jeugd opdraagd om melk te drinken.

Maar tegenwoordig is bijna alles ongezond, dus blijf ik lekker melk drinken :)
 
tjah ik drink sowieso nog geen liter melk op een dag, ik denk niet dat er zomaar zoveel ophef over is als melk rustig gedronken zou kunnen worden zoveel als je wilt...
 
dus Monster Strengs.. (wat een k*t naam) ik noem je gewoon wakaera..
dus Wakaera, geen 12 pakken meer per dag drinken :D
 
Ik zou die zogenaamde onderzoeken wel eens willen zien. Voor zover ik weet (en heb er uitgebreid onderzoek naar gedaan) kunnen ze gewoon geen fatsoenlijke argumenten naar voren brengen waarom melk ongezond is. Telkens gaat het om verhaaltjes, speculatie, valse beschuldigingen enzo meer.

Maar het is gewoon belachelijk, waarom zou een zoogdier ongezonde voeding geven aan het nageslacht? De natuur maakt voeding niet ongezond, de mens maakt voeding ongezond. Maar ketens als mc Donalds daar zeggen ze niets over, dat zwaarlijvigheid en kanker meestal te wijten is aan overdreven suikers en teveel slechte vetten in de voeding hoor je ook niemand over. Hoe zou dat nu komen?
 
Mc Donalds en andere ketens betalen de wetenschappers groot geld om hun mond te houden.

Melk is normaliter niet voor volwassenen gemaakt. En wetenschappers zitten er ook vaak naast, omdat ze niet alle factoren in hun onderzoek opnemen, die soms een groot verschil kunnen uitmaken in de resultaten.

Maar toen ik begon aan mijn voedingsschema, wat redelijke porties melk bevat, was mijn lichaam een paar weken niet goed ervan.
 
melk is goed voor elk........:D


vooral karnemelk:cool:
 
Dit is het gene wat ik weet en wat een bekende Amerikaanse vodingsgoeroe the vertellen heeft over melkproducten, oordeel zelf na het lezen van dit:

I wrote about the effects of dairy foods on weight loss. Specifically, research shows that dairy foods such as skim milk, fat free cheese and fat free yogurt can be a great tool for the dieting bodybuilder. Dairy foods, when combined with a low calorie or calorie reduced diet result in greater fat loss than diets that exclude dairy foods. Dairy increases the amount of a fat burning hormone in the body called calcitriol. Additional research shows dairy might decrease the appetite too! A study in The American Journal of Clinical Nutrition provided 300 ml, 450 ml and 600 ml of milk to young men. Thirty minutes after drinking the milk, the men were allowed to eat lunch from a buffet. Four hours after drinking the milk, they were free to choose food again from a buffet. In both cases the subjects who drank the greater portion of milk (the 600 ml) ate less food 30 minutes and 4 hours after drinking the milk. The importance for the bodybuilder trying to get ripped is twofold. First, we know dairy products influence hormones in the body that actually help you get leaner and milk is a premier source of dairy. Second, milk seems to help people eat less and a vital part of getting ripped for competition is to eat less food, to avoid over eating, and to avoid cheating on your diet. Including milk as part of your pre-contest diet makes sense in both areas; hormonal manipulation and appetite control. Other research has shown whey proteins also cause a decrease in the appetite, so protein powders – because they are dairy based products, would make a very good pre-contest protein source
 
MonsterGirl zei:
Bah, karnemelk.
dan doe je er een beetje vanillesuiker of jam in, dan smaakt het niet zo zuur;)

je eet toch zeker ook wel kwark? dat is ook wat zurig, alleen wat dikker dan karnemelk, en dan heb je ook nog yoghurt: lekker met deze warmte, om een shake van te maken.........:D ;)
 
Een paar glazen melk per dag kan geen kwaad, maar overdaad schaad ;)
 
Laatst bewerkt:
Big_T zei:
Maar het is gewoon belachelijk, waarom zou een zoogdier ongezonde voeding geven aan het nageslacht? De natuur maakt voeding niet ongezond, de mens maakt voeding ongezond. Maar ketens als mc Donalds daar zeggen ze niets over

Mc donalds is al dikwijls genoeg in opspraak gekomen, maar ja ze hebben geld genoeg dus daar is niks tegen te doen.
Ik ben ook tijdje bij een osteophaat geweest, die zei ook dat melk slecht was en dat er veel allergien door ontstonden bij kinderen..
Ik overdrijf gewoon niet , drink nooit meer dan halve liter per dag.
 
***mja sorry de link kwijt, zoek op google anders!**


Waarom melk drinken?


Melk is niet alleen bijzonder lekker, het is ook een bijna compleet voedingsmiddel.
Naast eiwitten, die tot de meest doeltreffende voedingsstoffen behoren voor de aanmaak en het onderhoud van weefsels, bevat het ook koolhydraten (suikers), namelijk lactose die de flora in het spijsverteringskanaal onderhouden. Sommige mensen bezitten echter onvoldoende enzymen die lactose helpen verteren en kunnen daarom slecht melk verdragen. Zij moeten kiezen voor melk zonder lactose of voor gefermenteerde melk.


In melk zitten bijna alle vitaminen en mineralen met uitzondering van vitamine C en ijzer. Een glas volle melk (25 cl) geeft je ongeveer 150 kcal en een glas magere melk 90 kcal.


Behalve dat het een bijna compleet voedingsmiddel is, is melk ook rijk aan calcium, de stof die noodzakelijk is voor de vorming en het onderhoud van de botmassa.


Op de leeftijd van 20 jaar bereikt onze botmassa het maximum, waarna ze geleidelijk aan weer begint af te nemen. Dat volledig normaal proces wordt bij vrouwen vooral merkbaar vanaf de menopauze, bij mannen vanaf de leeftijd van 55 jaar. Wie niet genoeg calcium opneemt, ziet zijn botmassa sterker afnemen. Dat kan uiteindelijk leiden tot botontkalking (osteoporose), rugproblemen of breuken (in het bijzonder heupbreuken).
 
als melk zwaar slecht is dan moet ik onderhand al onder de zoden liggen

denk dat gemiddelde persoon hier toch meer dan gemiddeld zuivel nuttigd....

shakes aanmaken met water :| gatsie :|
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven