XXL Nutrition

Zelda's nieuwe schema

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik ga vanaf begin augustus mijn schema helemaal omgooien. Ik heb tot nu toe altijd een schema gehad waarin ik elke spiergroep 2 keer in de week trainde. Ik wisselde de volgorde wel af maar heb lang getwijfeld of ik wel aan een 4-split schema wilde beginnen.
Maar goed, vind ik het dus tijd om es een keer heel wat anders te proberen, m'n lichaam ff goed te shockeren. Ik zit nog een beetje te puzzelen maar ik denk dat het schema ongeveer zo moet worden:

Maandag borst, buik, voorkant schouders
- Incline benchpress 15-8-8-8-3
- Dragon flags 4*8
- Flyes 3*8
- Barbell front raise 3*8
- Decline dumbbell press 4*8

Dinsdag rug, achterkant schouders
- Deadlift 10-8-8-6-4
- Bent over raise 3*8
- Chin up 12-8-8-8
- Shrugs 3*8
- Barbell row 3*8


Donderdag armen, zijkant schouders
- EZ-bar curl 12-8-8-8
- Lying triceps extension 3*8
- Side raises 3*8
- Concentration curl 3*8
- One arm triceps extension 3*8

Vrijdag benen, buik
- Squat 12-8-8-8
- Lying leg curl 12-8-8-8
- Crunches 3*40
- One legged calf raise 3*8
- Lunges 3*8
- Good morning 3*8
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit nu massa winnen jongen succes ermee :)
 
Lijkt een beetje op 3XL's schema als ik me niet vergist. Ik train nu ongeveer ook zo.
 
Niks mis mee. Ik zou zelf alleen nooit de schouders in 3 keer splitsen, maar voor jou zou het wel kunnen werken.

Succes ermee en we horen het wel.
 
Ziet er netjes uit, hoor. Ik sluit me aan bij Saint qua schouder splitsing. Ik zou de ruimte die je hebt met een 4-split liever gebruiken om bijvoorbeeld mijn quads/hams van mn kuiten te splitsen.
 
saint zei:
Niks mis mee. Ik zou zelf alleen nooit de schouders in 3 keer splitsen, maar voor jou zou het wel kunnen werken.

Succes ermee en we horen het wel.
Ik zou het juist wél doen, maar verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.
 
Ik doe het sinds kort ook en het lijkt wel goed te werken.
 
saint zei:
Niks mis mee. Ik zou zelf alleen nooit de schouders in 3 keer splitsen, maar voor jou zou het wel kunnen werken.

Succes ermee en we horen het wel.

En waaron niet precies?
 
Dr. Worf zei:
En waaron niet precies?

Ik merk dat mijn schouders het beste reageren op een korte maar krachtige volledige trainingsessies. Ik heb de verschillene koppen ook wel eens gesplitst, maar een echt voordeel kon ik niet ontdekken. Ik geloof ook niet dat je de drie koppen kunt zien als 3 apparte groepen. Daarnaast zijn mijn schouders mijn sterkste punt, zowel qua kracht als massa. Ik hoef ze niet zo heel vaak te trainen om resultaat te boeken. Ik denk dat het splitsen van de groepen wel nut kan hebben als je schouders achterlopen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Gr,
Saint
 
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Zeker duidelijk. Ik deel je mening niet helemaal, maar je onderbouwing is helder.. :thumbs:
 
De reden dat ik schouders opsplits is niet zozeer dat ik denk dat ze daardoor beter groeien maar dat ik niet zou weten op welke dag ik tijd over heb om ze in één keer te pakken. Het lijkt me verder ook weinig kwaad te kunnen zo.
 
Hmmmm, zal ook wel eens schouders splitsen(nog nooit gedaan), eens kijken welk effect het heeft.
Kan je ook zeggen welke oef. per spiergroep je doet en sets+reps
 
Ik weet nog niet hoe ik het precies ga invullen, maar het zal er ongeveer zo uit gaan zien:

Maandag borst, buik, voorkant schouders
- Incline benchpress 15-8-8-8-3
- Dragon flags 4*8
- Flyes 3*8
- Barbell front raise 3*8
- Decline dumbbell press 4*8

Dinsdag rug, achterkant schouders
- Deadlift 10-8-8-6-4
- Bent over raise 3*8
- Chin up 12-8-8-8
- Shrugs 3*8
- Barbell row 3*8


Donderdag armen, zijkant schouders
- EZ-bar curl 12-8-8-8
- Lying triceps extension 3*8
- Dumbbell shoulder press 3*8
- Concentration curl 3*8
- One arm triceps extension 3*8

Vrijdag benen, buik
- Squat 12-8-8-8
- Lying leg curl 12-8-8-8
- Crunches 3*40
- One legged calf raise 8-8-8
- Lunges 3*8
- Good morning 3*8

Ik zal de oefeningen nog wat varieren af en toe, en sommigen schrappen of toevoegen, als ik merk dat het teveel wordt of meer kan.
 
ziet er wel goed uit alleen 1 foutje: dumbbell shoulder press is een oefening voor voorkant schouder.
 
Daster zei:
ziet er wel goed uit alleen 1 foutje: dumbbell shoulder press is een oefening voor voorkant schouder.

Volgens mij niet, iemand?
 
Volgens mij heeft Daster gelijk, ik merk bij mezelf dat ik bij bench-press ook veel front shoulder train, bench-press ligt dicht bij shoulder press kwa schouderspieren.
 
Je kan natuurlijk ook laiteral side raises doen, dan pak je echt goed de zijkant van je schouders.
 
Jep, schoulderpress=voorkant, je zal waarschijnlijk ook wel je zijkant gebruiken(denk ik), ik voel hem toch aan de voorkant.
 
Ik doe dit schema ook en werkt voor mij erg goed!
 
Back
Naar boven