AndroidHealthClinic

Dode bij Quote Challenge

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid sinds
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Hedenochtend is een zeer zwaar eenzijdig ongeluk voorgevallen in de derde etappe van The Quote Challenge. Galzignato Levis en David Nicolussi zijn met hun Ferrari 360 verongelukt in Bulgarije, ongeveer 100 kilometer voor de Turkse grens. De bijrijder zou onmiddellijk overleden zijn. Over het lot van de bestuurder kan niets met zekerheid worden gezegd. Hij is naar het ziekenhuis vervoerd.


Ooggetuige Eric Wolbert, zelf deelnemer aan de The Quote Challenge, spreekt over een raadselachtig ongeluk. 'Ze reden voor ons op een rustige tweebaansweg. Ineens zwabbert de Ferrari naar links, ramt de vangrail, schiet erover heen en raakt een paar bomen om uiteindelijk weer op de rechterhelft van de weg terug te stuiteren.' Volgens Wolbert was er geen sprake van hoge snelheiden, laat staan een gevaarlijke inhaalmanoeuvre. 'Onbegrijpelijk, het was een perfect stukje asfalt en die jongens waren helemaal geen jakkeraars.' Wolbert is geschokt en vreest de reacties. 'Ik weet wat er over The Quote Challenge gezegd wordt, maar veiligheid is ieders eigen verantwoordelijkheid en racen doe je op het circuit. Hoe verschrikkelijk ook, dit kan altijd en overal gebeuren.' De Bulgaarse recherche bevestigt die lezing en spreekt over een 'single driver accident', dat te wijten is aan een technisch defect van de auto danwel een plotselinge stuurfout van de bestuurder. Benadrukt wordt dat de weg volledig vrij was.
Ook organisator Sjoerd van Stokkum van Lambo Events laat weten dat veiligheid de individuele verantwoordelijkheid van iedere deelnemer is. 'In de Reglementen staat dat The Quote Challenge geen race is, maar een ralley voor mensen die houden van auto's en feesten. Er zijn vijftig deelnemers, ik waarschuw iedere dag dat we moeten oppassen, maar een ongeluk kun je nooit uitsluiten.' Quote is geen organisator of exploitant van The Quote Challenge, maar al wel vier jaar hoofdsponsor. Volgens hoofdredacteur Jort Kelder is het ongeval uitermate schokkend. 'Dit is een nachtmerrie-scenario', verklaart hij. 'Maar als je met vijftig teams zesduizend kilometer door Europa en Azië gaat rijden, kun je nooit iets uitsluiten. Dat weten de deelnemers ook. Er zijn altijd snelle jongens die de grenzen willen opzoeken. Wij hebben niets tegen doorrijden waar het kan, maar de veiligheid van de deelnemers en vooral de mede-weggebruikers mag nooit in gevaar worden gebracht. Deelnemers die dat wel doen verdienen diskwalificatie.' Volgens Kelder sponsort zijn blad The Quote Challenge niet primair als autoralley, maar als een netwerk-evenement van entrepreneurs en vrije geesten.

Indien noodzakelijk volgt nadere informatie op www.quotenet.nl
Perscontacten: Jort Kelder, hoofdredacteur (via 020.5353600)

(bron:Quote)


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Jaja, die ferrari 360 deed zomaar vreemd.... die gasten rijden altijd veel en veel te hard!!! :cool:
 
Kan gebeuren, risico van zo'n race.
 
zoiets kan ook gebeuren in het dagelijkse verkeer
 
Joyce zei:
zoiets kan ook gebeuren in het dagelijkse verkeer

Alleen zie ik in het dagelijks verkeer geen 360 van een paar ton rijden! :D

Laatst wel op de A4 tussen De Haag en Leiden een Porsche GT en Ferrari Enzo gezien... :eek: Prachtig die dingen!! :D
 
Ik heb de Gumballrally ik meen 2004 gezien laatst, is ook een best heftig ongeval in. Maar als je ziet hoe die gasten met hun auto's omgaan, geld genoeg hebben ze. Maar net als iedereen hebben ze maar 1 leven.
 
Zonde van die 360.
 
Dat krijg je met een ferrari..1 grote zooi is het... koop dan ook een Peugot man :D
 
Kan er niet wakker van liggen. :cool:

Ik gun niet makkelijk iemand de dood, maar ik kan dat soort Jort Keldertjes ook niet zien met hun hete aardappel in de bek.
 
Dat ze nog niet aan vermoeidheid hebben gedacht? misschien is die kerel gewoon in slaap gedondert.... als je zoveel km rijd in relatief kort tijdsbestek... dat is best slopend. zeker in zon plankharde ferrari.
 
Back
Naar boven