MuscleMeat

huidscheuringen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bodybuilder0102

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
1.134
Waardering
0
ik ben 50 kilo afgevallen en ik heb er nog 10 of 15 ofzo te gaan maar nu zie je heel duidelijk op me lichaam (vooral buik en schouders) allemaal huidscheuringen en dat is gewoon echt leeeelijk (kben pas 20) en ik wilde nog zo graag die 10 kilo afvalle en dan een mooi en strak buikje krijgen maar die scheuringen maken het nogal lelijk. Zijn deze weg te krijgen (wat ik betwijfel) zoniet hoe kan ik deze het beste camoufleren? en ik merk dat me huid nogal los zit omdat het zo uitgerekt is geweest, hoe kan je dit het beste strak krijgen...weet iemand of die cremes helpen?

bvd
 
Door te snel aante komen of aftevallen (in jou geval) heb je veel kans om huidscheuringen opte lopen
Hoelang heb jij er over gedaan om 50 kilo aftevallen

Je zou in de zon het kunnen liggen zodat het minder opvalt
Maar je kan erook pigment bij(of eruit) laseren tot het op je eigen huidskleur lijkt.
 
eeehm doordat ik zoveel ben bijgekomen destijd is me huid helemaal uitgerekt dus me buik zit echt helemaal onder de scheuren :( en nu heb ik bijna geen buik meer maar wel die lelijke scheuren :(

ik d8 idd ook aan zonnen maar zal niet echt veel helpen, het word volgens mij zelfs erger omdat de scheuren wit blijven en me huidskleur bruin. (was bij me schouders ooit)

:( kan t ooit goed komen?
ps: in 2 jaar ben ik 50 kilo afgevallen (1e jaar 30 2e 20)
maar nu sta ik helemaal stil het wil niet meer verder :(
maarja dat komt nog wel ooit op gang denk ik, hoop ik.
 
Tijdens een zwangerschap wordt de veerkracht van je lichaamshuid flink op proef gesteld. Vanwege de groei van de ongeboren baby wordt de huid opgerekt en krijgt het daardoor zwaar te verduren. Door deze toenemende spanning op de huid kan het onderhuidse bindweefsel gaan wijken. Hierdoor kunnen de elastische vezels van de huid scheuren en ontstaan er striae ofwel zwangerschapsstriemen.

Aanvankelijk zijn het roze of paarsrode streepjes, na de zwangerschap worden ze zilverwit van kleur. Behalve de buik zijn ook de borsten, bovenbenen, heupen en billen gevoelig voor striae. Omdat striae ontstaan als de huid in een relatief korte tijd snel wordt uitgerekt, kunnen ze niet alleen voorkomen tijdens de laatste maanden van de zwangerschap, maar ook tijdens een groeistuip in de puberteit of bij een snelle gewichtstoename.

Als dergelijke striemen eenmaal zijn ontstaan, zijn ze moeilijk uit te wissen. Ze kunnen eventueel wel wat vervagen. Maar voorkomen is beter! Daarbij moet op een juiste gewichtstoename gedurende de zwangerschapsperiode worden gelet en de huid tijdig verzorgd worden met een vochtregulerende crème.


BEHANDELING

Ter hoogte van de striemen zijn de lichaamshaartjes verdwenen en wordt geen talg of zweet afgescheiden. De collageenweefsels zijn slap en soms gebroken.

In het begin hebben de striae een roze of purpere kleur. In deze fase kunnen de striemen behandeld worden met micro-dermabrasie en dagelijkse massage met anti-littekenolie. De striemen vervagen door deze behandeling.

Door micro-dermabrasie verbetert de structuur van de huid. Er wordt nieuw collageen aangemaakt, waardoor de striemen herstellen en de huid zachter, gladder en jonger aanvoelt.
De behandeling dient 6 à 10 keer herhaald te worden voor een goed resultaat.

Striemen, die reeds een parelmoer witte kleur hebben, reageren minder goed op behandeling met micro-dermabrasie. Zijn ze in dit stadium alsnog storend, dan bestaat er het alternatief om de aangetaste huid te verwijderen, meestal in de vorm van een buikplastiek of een andere lichaamscontourende ingreep.

Hier heb ik wat links (misschien heb je er wat aan)

- http://www.tattoobert.nl/makeup.htm
- http://www.dr-vanderhoog.nl/mag-striae.htm
- http://www.wellnesskliniek.com/N_stretchmarks.htm
- http://dermakuur.nl/striae.htm
- http://home.planet.nl/~ruthcos/dodezee.htm
- http://www.trendystyle.nl/beauty/striemen.html

even een vraagje
Toen je zo erg ging aankomen smeerde je jezelf elke dag in met bijv. bodylotion?
 
heeey super man want ik heb op het internet gezocht (google) maar ik kon echt niks vinden wat me nogal verbaasde maar heel erg bedankt voor de links (de ene laatste is wel dood)

ik ben wat wijzer geworden helaas is er niks meer te doen volgens die websites want destijds was het wel paars maar nu is het echt wit dus het is al voorbij en langere tijd al. en ik heb helaas destijds geen bodylotion gebruikt (nooit nagedacht aan gevolgen oid en is me ook nooit verteld helaas).

er staat op een van de sites wel nog dat je bij een bruine huid het minste ziet dus ik moet denk ik gewoon zwaar gaan verbranden :D

en ik las nog iets over micro-dermabrasie dat is eigenlijk bedoeld voor als het nog paars is maar kan eventueel helpen als het al wit is dus ik moet hier iets meer onderzoek over doen.

HEEEEL ERG BEDANKT TrainingFreak !!!


-Littekencamouflage

Naast het camoufleren van littekens in het gelaat en elders op het lichaam, b.v. huidscheuren door sporten,dieeten en zwangerschappen is deze behandeling ook erg effectief voor tepelcorrecties b.v. na een bo


dit zou ook nog een optie zijn want ik krijg in de zomervakantie ook nog een gyno behandeling :help: (word weggehaald) en misschien kan ik bij deze gast voor 2 dinge tegelijk terecht dan.
Dit gaat best veel tijd en geld innemen maar ik heb het er echt voor over...dus komt goed i think
 
Originally posted by TrainingFreak
Tijdens een zwangerschap wordt de veerkracht van je lichaamshuid flink op proef gesteld. Vanwege de groei van de ongeboren baby wordt de huid opgerekt en krijgt het daardoor zwaar te verduren. Door deze toenemende spanning op de huid kan het onderhuidse bindweefsel gaan wijken. Hierdoor kunnen de elastische vezels van de huid scheuren en ontstaan er striae ofwel zwangerschapsstriemen.

Aanvankelijk zijn het roze of paarsrode streepjes, na de zwangerschap worden ze zilverwit van kleur. Behalve de buik zijn ook de borsten, bovenbenen, heupen en billen gevoelig voor striae. Omdat striae ontstaan als de huid in een relatief korte tijd snel wordt uitgerekt, kunnen ze niet alleen voorkomen tijdens de laatste maanden van de zwangerschap, maar ook tijdens een groeistuip in de puberteit of bij een snelle gewichtstoename.

Als dergelijke striemen eenmaal zijn ontstaan, zijn ze moeilijk uit te wissen. Ze kunnen eventueel wel wat vervagen. Maar voorkomen is beter! Daarbij moet op een juiste gewichtstoename gedurende de zwangerschapsperiode worden gelet en de huid tijdig verzorgd worden met een vochtregulerende crème.


BEHANDELING

Ter hoogte van de striemen zijn de lichaamshaartjes verdwenen en wordt geen talg of zweet afgescheiden. De collageenweefsels zijn slap en soms gebroken.

In het begin hebben de striae een roze of purpere kleur. In deze fase kunnen de striemen behandeld worden met micro-dermabrasie en dagelijkse massage met anti-littekenolie. De striemen vervagen door deze behandeling.

Door micro-dermabrasie verbetert de structuur van de huid. Er wordt nieuw collageen aangemaakt, waardoor de striemen herstellen en de huid zachter, gladder en jonger aanvoelt.
De behandeling dient 6 à 10 keer herhaald te worden voor een goed resultaat.

Striemen, die reeds een parelmoer witte kleur hebben, reageren minder goed op behandeling met micro-dermabrasie. Zijn ze in dit stadium alsnog storend, dan bestaat er het alternatief om de aangetaste huid te verwijderen, meestal in de vorm van een buikplastiek of een andere lichaamscontourende ingreep.

Hier heb ik wat links (misschien heb je er wat aan)

- http://www.tattoobert.nl/makeup.htm
- http://www.dr-vanderhoog.nl/mag-striae.htm
- http://www.wellnesskliniek.com/N_stretchmarks.htm
- http://dermakuur.nl/striae.htm
- http://home.planet.nl/~ruthcos/dodezee.htm
- http://www.trendystyle.nl/beauty/striemen.html

even een vraagje
Toen je zo erg ging aankomen smeerde je jezelf elke dag in met bijv. bodylotion?



ey man cool van je dat je die site's erop heb gezet thnx
 
Originally posted by bodybuilder0102
heeey super man want ik heb op het internet gezocht (google) maar ik kon echt niks vinden wat me nogal verbaasde maar heel erg bedankt voor de links (de ene laatste is wel dood)

ik ben wat wijzer geworden helaas is er niks meer te doen volgens die websites want destijds was het wel paars maar nu is het echt wit dus het is al voorbij en langere tijd al. en ik heb helaas destijds geen bodylotion gebruikt (nooit nagedacht aan gevolgen oid en is me ook nooit verteld helaas).

er staat op een van de sites wel nog dat je bij een bruine huid het minste ziet dus ik moet denk ik gewoon zwaar gaan verbranden :D

en ik las nog iets over micro-dermabrasie dat is eigenlijk bedoeld voor als het nog paars is maar kan eventueel helpen als het al wit is dus ik moet hier iets meer onderzoek over doen.

HEEEEL ERG BEDANKT TrainingFreak !!!


-Littekencamouflage

Naast het camoufleren van littekens in het gelaat en elders op het lichaam, b.v. huidscheuren door sporten,dieeten en zwangerschappen is deze behandeling ook erg effectief voor tepelcorrecties b.v. na een bo


dit zou ook nog een optie zijn want ik krijg in de zomervakantie ook nog een gyno behandeling :help: (word weggehaald) en misschien kan ik bij deze gast voor 2 dinge tegelijk terecht dan.
Dit gaat best veel tijd en geld innemen maar ik heb het er echt voor over...dus komt goed i think


wat is dat een gyno behandeling ??? is dat wat er in die link staat dat er de bovenstehuidlaag wordt weggehaald net als bij acne???
 
Dat is voor mensen die teveel en fout AS gebruikt hebben en dus bitch tits ontwikkeld hebben :D
 
Originally posted by Moen
Dat is voor mensen die teveel en fout AS gebruikt hebben en dus bitch tits ontwikkeld hebben :D

of door overgewicht als in mijn geval of door bepaalde medicatie
 
Ik heb zelf ook last van huidscheuren, in mijn geval komt het doordat er te weinig vet zit onder mijn huid en door mijn huidtype en ook door te snelle veranderingen in mijn omvang (breedte). Op het moment heb ik een vetpercentage van 15% en toen ik begon met trainen zat het hier ook op. Tijdens het groeien en ook door het kwijt raken van vet begon mijn huid als een bezetene te scheuren, overal: het ergst op mijn onderrug, schouders en lies. Ik ben erachter gekomen dat deze dingen voor mij helpen om het scheuren te voorkomen:

- Vitamine E nemen (pillen van IE 600)
- Vitamine E creme smeren op plekken die scheurgevoelig zijn; ik zelf smeer liever after sun omdat hier ook veel vitamine E in zit en binnen een minuut is ingetrokken.
- Zink tabletten (maakt de cellen van de huid steviger)
- Omega 3 vetzuren, zit veel in zalm, ik zelf neem het in de vorm van lijnzaadolie. Hierdoor wordt de huid vetter en soepeler.
 
Striae echt klote!

Ik heb je sinds ik beter ben gaan eten.

Ik gebruik nu lijnzaad, vitE olie, olijfolie, zinktabs.

En ze blijven maar komen, wel wat langzamer maartoch klote.
 
bloop zei:
Ik heb zelf ook last van huidscheuren, in mijn geval komt het doordat er te weinig vet zit onder mijn huid en door mijn huidtype en ook door te snelle veranderingen in mijn omvang (breedte). Op het moment heb ik een vetpercentage van 15% en toen ik begon met trainen zat het hier ook op. Tijdens het groeien en ook door het kwijt raken van vet begon mijn huid als een bezetene te scheuren, overal: het ergst op mijn onderrug, schouders en lies. Ik ben erachter gekomen dat deze dingen voor mij helpen om het scheuren te voorkomen:

- Vitamine E nemen (pillen van IE 600)
- Vitamine E creme smeren op plekken die scheurgevoelig zijn; ik zelf smeer liever after sun omdat hier ook veel vitamine E in zit en binnen een minuut is ingetrokken.
- Zink tabletten (maakt de cellen van de huid steviger)
- Omega 3 vetzuren, zit veel in zalm, ik zelf neem het in de vorm van lijnzaadolie. Hierdoor wordt de huid vetter en soepeler.


Doe je die Vitamine E creme dagelijks, of alleen trainingsdagen??? of vlak voor het trainen ofzo?
 
Ik denk dat hij het gewoon dagelijks moet doen hoor :)
 
Die vitamine E creme (eigenlijk olie) doe ik normaal gesproken 2 keer per dag heel dun. Direct na het douchen trekt hij heel snel in. Afdrogen, Smeren, en bij het aankleden is het al ingetrokken, aftersun bevat ook veel vitamine E en trekt bij mij sneller in.
Mijn vitamine E olie is nu net twee dagen op, gister borst getraind en ik zie gelijk mijn striemen rood worden, wanneer ik ze goed in zou smeren zie je ze bijna niet en scheuren ze ook niet.
Trouwens ook leuk voor op het strand, krijg je een mooi glimmend huidje van zonder zo'n olie gloed ;)
 
huidscheuren verdwijnen niet meer, ik heb ze zelf ook op mijn binnenzijde biceps/voorzijde schouders en oksels.
smeer nu dagelijks anti-striea creme, vitamine E. anti-zwangerschapsstriemen.
ze worden hierdoor alleen minder vurig/paars. weg gaan ze niet, maar ter voorkoming van meerdere strepen helpt het wel.
 
Mijn vrouw heeft van haar eerste zwangerschap ook striemen over gehouden. We zijn nu bijna 4 jaar verder maar ik kan je melden dat het zeker niet vanzelf weg gaat. Ze worden iets minder zichtbaar en kleuren wel wat bij, maar vanzelf weg gaan zal nooit meer gebeuren vrees ik.

Ook hier is voorkomen beter dan genezen. Goed smeren met vit. E cremé zou moeten schelen geloof ik. En dan ook dagelijks om de huid soepel te houden.
 
Heb t ook bij de aanhechting schouder borst echt ugly.
 
Biodermal heeft littekenweefselcreme en daar heb ik goede resultaten van gezien. Eerlijk is eerlijk helemaal weg was het niet, maar echt beduidend minder.
 
Ik was ook eens veel afgevallen en heb nu overtollig huid :(
 
Hoe kan het eigenlijk dat mensen zo dik kunnen zijn? Wil niet beledigend zijn maar als je aanleg hebt ga je toch niet net als de rest van de mensen op de middelbare school aan de broodjes kroket in de pauze? En ga je toch wat meer sporten?

Heb zelf ook twee strepen van zo'n 4 cm net boven mn oksel, dit ziet er nog stoer uit maar meer hoef ik niet.. check er dan ook regelmatig op. Op dit forum wordt regelmatig crèmes aanbevolen en shit, heb hier vraagtekens bij want zowel wiki, als mijn huisarts zegt dat er geen effectieve behandeling voor is.
 
Back
Naar boven