MuscleMeat

Het heilige Groene thee informatietopic :P

Bezoekers in dit topic

DumphuiZ

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
4 sep 2003
Berichten
3.347
Waardering
0
Ik heb deze informatie at random van internet geplukt (o.a. ergogenics) en er kunnen dus onwaarheden in staan. Toch ben ik van overtuigd dat de meeste informatie valide is. Voel je vrij om onwaarheden hier uit te filteren :). Toevoegingen zijn welkom.

1. Wie regelmatig groene thee drinkt, loopt minder risico op kanker, hoge bloeddruk en hart- en vaataandoeningen zoals angina pectoris (hartkramp), hartinfarcten en beroertes.

2. Groene thee stimuleert de spijsvertering en het afweersysteem, en heeft bovendien een antibiotische werking tegen virussen en schimmels.

3. Uitwendig gebruikt beschermt groene thee onze huid tegen gifstoffen in het milieu en tegen de felle zon; daardoor is de theeplant - wat maar weinig mensen weten - niet meer weg te denken uit de huidverzorgingsproducten van de cosmetica-industrie.

4. Het maakt het ons makkelijker te ontspannen en toch alert te zijn; het vergroot de opmerkzaamheid, het concentratievermogen en het creatieve denken.

5. Groene thee die cafeïne bevat blijkt de hoeveelheid energie die mannen hebben over een periode van 24 uur langzamer te kunnen doen afnemen.

6. Groene thee versterkt kraakbeen in gewrichten.

7. Groene thee is een uitstekende insulinebooster die na de training het effect van het koolhydraatladen versterkt. Deze thee maakt menselijke cellen vijftien keer gevoeliger voor insuline dan normaal. De duur hiervan is maximaal 4 uur.

8. Groene thee versnelt de afbraak van oestrogenen.

9. Groene thee zit boordevol anti-oxidanten.

10. Groene thee laat de lever meer vet verbranden.
 
Ik vraag me alleen af of al die verschillende soorten groene thee hetzelfde zijn (lees: dezelfde effecten veroorzaken). Iedere supermarkt verkoopt namelijk wel weer andere merken.

Ikzelf neem 's ochtends altijd een kop groene thee, die ik haal bij een Chinese winkel in Rotterdam...
 
groene thee is goed bij cutten/droog worden
 
(groene-)thee heeft ook een anti-oestrogene werking...
 
Laat groene thee nu net de meest onsmakelijke thee zijn :)
 
Ah groene thee is zo vies nog niet :P. Tis net als met kwark, gewoon naar binnen gieten en je raakt er vanzelf aan gewend.
 
DumphuiZ zei:
Ah groene thee is zo vies nog niet :P. Tis net als met kwark, gewoon naar binnen gieten en je raakt er vanzelf aan gewend.

idd:thumb:, niets mis met groene thee
 
ok, iets te snel door de punten gelezen dus... :)

Thee is lekker, vooral ook met koekjes... :( Hehehe...
 
bestaan er geen groene thee pillen ? of kan je het niet gewoon droog opeten? :D (just kiddin')

Vind het opzich wel vies, drink liever koffie... :p misschien binnenkort toch maar weer eens aan de thee gaan..
 
OK, k ben overtuigd. Waar haal je die groene thee?
 
Iedere respectabele supermarkt heeft volgens mij wel groene thee... en anders even langsgaan bij de apotheek/natuurwinkel enz :)
 
wie lekkere groene thee wil, moet gewoon die van Celestial Seasonings kopen... en dan niet zeuren dat het te duur is!
 
RendezVous zei:
bestaan er geen groene thee pillen ? of kan je het niet gewoon droog opeten? :D (just kiddin')

Vind het opzich wel vies, drink liever koffie... :p misschien binnenkort toch maar weer eens aan de thee gaan..

Capsules met groene thee-extract zijn d`r genoeg!
 
Groene thee is er ook in vetverbranders :D, moet je maar eens goed kijken tussen al die supplementen in potjes e.d.

Twordt wel eens met ephedra en nogwat gestackt.
 
Thee kan je toch heel gemakkelijk stacken als de smaak je niet aanstaat?

Bv. 3 zakjes groene thee en 2 zakjes kamille in 1l water ofzo - smaakt meteen beter en 0 calorieën.
 
Groene thee met vanille is goeie!
Vrouwelijke visite is d`r ook heel blij mee.
@RendezVous: hebbe ze overal, kijk `s bij de drogist. Over capsules van Now ben ik zelf heel tevreden.
 
Gewoon drinken die handel ...
Tegenwoordig drink ik groene thee zonder suiker terwijl ik vroeger altijd thee dronk met minimaal 2 theelepels suiker. Je moet het gewoon willen drinken en dan went het vanzelf, ik vind groene thee de lekkerste thee en lust niet eens meer normale thee :D
 
Back
Naar boven