XXL Nutrition

Favoriete fatburner (1 bezoeker)

Wat is je favoriete fatburner?

  • Hydroxycut

    Stemmen: 12 9,6%
  • Xenadrine (RFA of EFX)

    Stemmen: 26 20,8%
  • ECA stack

    Stemmen: 25 20,0%
  • Charge

    Stemmen: 3 2,4%
  • Jacked

    Stemmen: 0 0,0%
  • Adipokinetix

    Stemmen: 0 0,0%
  • Clenbuterol

    Stemmen: 18 14,4%
  • Clenbutrx

    Stemmen: 2 1,6%
  • Ik maak mijn eigen stack

    Stemmen: 13 10,4%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 26 20,8%

  • Totaal stemmers
    125

Bezoekers in dit topic

bestoldschool

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.485
Waardering
0
Wat is jullie favoriete fatburner? (naast cardio en dieet dan)
(ook geen T3/DNP etc aub)
 
Laatst bewerkt:
Ik geef geen geld meer uit aan dure merken, gewoon zelf samenstellen met producten uit de reformwinkel/drogist.
 
Wat zijn die anderen?

Hi

de eerste drie ken ik maar wat is dan bv clenbutrx? Een andere soort clenbuterol? Enne hoort ephedrine hier ook niet thuis ?

Enne wat is die andere Charge, Jacked en Adipokinetix ?

Iemand die links heeft ?

Xerxes
 
Het voordeel van EC's ten opzichte van clenbuterol is dat ze niet specifieke adrenergische stimulatoren zijn. Ephedrine verhoogt de neurotransmittor norepinephrine of noradrenaline (NA) in de synaptische spleet. Die kan binden op alle alpha en beta adrenergische receptoren. Clenbuterol is een specifieke beta-2 agonist, die enkel die receptor bind. Maar die zal die receptor ook desensitiseren. ofwel door de receptor in de cel te trekken waardoor ze niet meer kan gebonden worden, ofwel door het te ontkoppelen van zijn second messenger in de cel. Hierdoor werkt clen maar effectief voor een aantal weken en is daarna een lange herstelperiode nodig voor het weer effectief is.

Met ephedrine is het zo dat de effecten verdeeld zijn over de receptoren en dus ten eerste de desensitisatie niet zo drastisch nog zo snel gebeurd, en dat het ook werkt op de beta-3 receptor. En die receptor desensitiseert heel moeilijk. Dus dat is het voordeel van ephedrine. Maar uiteraard is clen sterker. Dus wat je eigenlijk wil doen is een vetverbrander op ephedrine basis gebruiken voor het eerste deel van je cutting cycle en dan de laatste 3 weken over te stappen op clenbuterol.

Nu komt het leuke van stacken. Ephedrine kan op vele manieren versterkt worden. Naast beta-receptoren kan NA ook de alpha 2 receptor binden. Die geeft feedback waardoor de boodschap van de beta receptoren niet kan overgedragen worden en bevordert de heropname van NA. Dus kun je best gebruik maken van een alpha 2 antagonist om dat te voorkomen. Zo zijn er twee die effectief zijn : yohimbine Hcl en Synephrine. De eerste is iets sterker.

Eenmaal NA bind op de cel activeert dat een systeem in de cel, een signaal wordt over gedragen via Gs proteinen waardoor adenylaat cyclase toeneemt. Die splits twee phosphaten van ATP en bind het laatste nog eens op de 3' positie. Zo onstaat cAMP. Dat is de second messenger die in de nucleus het bevel geeft aan proteine kinase A om triacylglycerol af te breken in vetzuren en glycerol. Die vetzuren kunnen dan getransporteerd en verbrand worden. belangrijk is wel DAT ze verbrand worden, anders vormen ze gewoon opnieuw triacylglycerol en sta je dus weer op nul. Dus dieet en cardio vblijven belangrijk. Nu kun je dus ook forskolin toevoegen, dat bevordert de werking van adenylaat cyclase waardoor meer cAMP beschikbaar is voor signaal overdracht.

Moet je ook weten dat een van de feedback mechanismen zo is dat de werking van de receptor losgekoppeld wordt van de Gs proteinen. Waardoor dus adenylaat cyclase niet kan geactiveerd worden. Dit gebeurd door phosphodiesterasen. Hier komt caffeine binnen. Het is een phosphodiesterase blokker die dat belet.

Een ander mechanisme voor feedback is de productie van adenosine die bij beta receptor stimulatie plaatsvind. Wanneer adenosine zijn receptor bind Zal het eveneens het effect van NA op de vetcel remmen. Hier komt het hormoon leptine. Dit is een vetregelaar. Als leptine hoog is, dan is ook cAMP hoog en adenosine laag. Als leptine laag is dan vermindert cAMP en verhoogt adenosine. Op een laag calorisch dieet heeft dat tot gevolg dat je meer spieren en minder vet gaat verbranden om je calorien te compenseren. Dit kan men deels oplossen door het dieet aan te passen met refeeds, maar ook bepaalde supplementen hebben een effect op het leptine gehalte, zoals Vitamine E en zinc. Dus die zijn wat mij betreft even essentieel omdat ik liefst A) zo snel mogelijk vet verbrand en B) zo min mogelijk spieren kwijt wil.

Bijgevolg ziet mijn vetverbrander er zo uit : per pil

12 mg ephderine (of 200 mg ma huang)
100 mg caffeine
2.5 mg yohimbine Hcl
2.5 mg Synephrine
20 mg forskolin
5 mg zinc aspartaat
50 IU Vitamine E

Je neemt een pil 6 maal per dag, om de 2.5 uur (want ephedrine heeft slechts een korte levensduur) Doe dit twaalf weken voor datum, tot 4 weken voor datum. De laatste drie weken schakel je over op clenbuterol.
 
Adipokinetix wordt trouwens niet meer in zijn originele vorm gemaakt omdat norephedrine Hcl nu illegaal is ...
 
Goed zo !

Hi BC

goed verhaal, nu zijn veel dingen duidelijk en tegelijkertijd komen er veel andere vragen op. :D

De technische gedeelte: waar de vetzuren ontkoppeld worden en getransporteerd worden is me niet helemaal duidelijk, hoe dat precies gebeurt maar ja ik heb geen fysiologie gehad. :(

Enne hoever dus hoe gevorderd moet je nu zijn voordat je hieraan begint ?

Xerxes
 
cAMP bind aan zijn receptor op proteine kinase A, en die engageert een catalytische unit. Die unit zet het enzym HSL om in HSL-P door phosphaat te koppelen en HSL-P bind dan op het eerste vetzuur van triacylglycerol, breekt het af, zet zich dan op het tweede vetzuur en breekt het af en dan het derde vetzuur. Snap niet hoe dat het duidelijker maakt maar enfin, hoop dat je er iets mee bent.

Die dingen zijn legaal verkrijgbaar, als je verstand hebt van correct dieten, ouder dan 18 bent en geen bloeddruk problemen hebt mag je dit van mij eender wanneer proberen. Onthoud alleen dat de ontwenning van ephedrine depressie kan veroorzaken.
 
Bedankt voor je toelichting, zeer leerzaam!
Hoe maak je jouw pil?
Gooi je dit alles in een capsule of is het 1 grote poedermassa of gooi je er binders en fillers tussen?

Ik weet dat Adipo niet meer gemaakt wordt, had echter een voorraad besteld toenm ik hoorde dat het van de planken genomen zou worden en moet zeggen dat het aardig sterk is (op JACKED na)

Xerxes:
Clenbutrx is van VPX sports verkrijgbaar in voeibare vorm (uuuggh) en capsule, best wel goed op zich, staat meestal in de amerikaanse bb magazines geadverteerd (ik weet niet of het ook in de ned bladen staat)
Charge! is van Labrada
JACKED is van Chad Nicholls

Ephedrine kon er idd ook tussen en zo nog anderen maar ik had maar 10 opties om in te vullen in de poll.
 
Wel hoe ik het nu laat maken is door deze briliante uitvinding aan te bieden aan een firma, die dit gaat maken en verkopen, en in plaats van er geld voor te vragen, krijg ik ze gewoon gratis. Higher Power is momenteel dus aan het werken om mijn formule uit te brengen.
 
En hoe gaan wij het gebruiken of hoeveel moeten wij daarvoor betalen of moeten we ook een firma zoeken die het voor ons doet en doen alsof de copyrights tot onszelf behoren??

Trouwens voor Xerxes: JACKED bevat:
Per 2 Capsules (120 capsules per bottle):

Ma Huang Extract (Ephedrasinica)
(stem and leaf)(56 mg ephedra alkaloids) 700 mg

Caffeine 200 mg

Guarana Extract (Pauliniacupana)
(seed) (44 mg caffeine) 200 mg

White Willow Extract (salix alba)
(bark) (std. for 15% salicin) 200 mg

L-Tyrosine 150 mg

Passion Flower Extract
(Passiflora incarnata) (herb) 100 mg

Ginger Root (Zingiber officinale) 100 mg

N-Acetyl Carnitine 100 mg
 
Kunt ze evengoed zelf samenstellen, maar de zoektocht kan lang en kostelijk zijn. Zo is yohimbine Hcl in kleine hoeveelheden hier nagenoeg niet meer te vinden, en is de enige vorm van forskolin XXX van syntrax, die tegen belachelijke prijzen verkocht wordt.

De vraag was ook niet "welke vetverbrander moet ik gebruiken". De vraag was "wat is je favorite vetverbrander"
 
...met als bedoeling om ideeen te krijgen wat anderen goed vinden werken.
Xerxes heeft bijv nog nooit van clenbutrx gehoord, misschien wil hij dat wel proberen.
Heb je je eigen probeersel al gebruikt? Of is dit gewoon uit theorie voortgesproten en ga je nu de practische kant bekijken?
 
Meerdere malen gebruikt, maar wordt wat kostelijk tegenwoordig, nu yohimbine en ephedrine zo moeilijk te vinden zijn.
 
nog effe

Hi

maar als ik het goed begrijp is clenbutrx nog illegaal in NL, vanwege de Yohimbe HCL die erin verwerkt is bv. Ik dacht trouwens dat Clenbutrx eigenlijk min of meer zelfde was Clen.

Groeten, Xerxes
 
Van die Yohimbine HCL wist ik niet dat dat niet kon in ned.

nee, VPX sports brengt allerlei producten op de markt die lijken op de prescription drugs qua naam: "EQ", "1-Test", "Paradrol", "Paradeca", Decavar", zijn andere voorbeelden van hun productlijn.
 
Ja, hun motto is 10 maal minder effect voor 10 maal duurdere prijs, en om de pil wat te vergulden gaan we onze crappy producten noemen naar producten die wel werken.
 
hmm

Ja, hun motto is 10 maal minder effect voor 10 maal duurdere prijs, en om de pil wat te vergulden gaan we onze crappy producten noemen naar producten die wel werken.

LOL, dat is inderdaad wel slim dat moet je ze wel nageven Big Cat... :D

groetjes, Xerxes
 
Er zit een loophole in de europese wetgeving die je kunt benutten; veel middelen die in nederland niet mogen VERKOCHT worden zijn in engeland te koop per postorder. Aangezien engeland een shengerland is hebben we vrijtransport van goederen en personen met Engeland ..... en zie hoe zich hier een plan ontvouwt.
 
Aha, ziehier het antwoord op mijn vraag in de andere draad.. E & Y koop je dus per postorder uit GB. Of ik laat me wat opsturen door mijn fietsvriendjes in diet crime...
 
Originally posted by bestoldschool
Van die Yohimbine HCL wist ik niet dat dat niet kon in ned.

Volgens mijn bronnen zou Yohimbine HCL ook in de VS niet meer zonder papiertje te verkrijgen zijn...
 
Back
Naar boven