AndroidHealthClinic

caffeine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Is het wat om dit te gebruiken als energie-booster voor je training?
Drink zelf geen koffie, thee of cola.
Kan voor 15 euro een potje met 100 caps.(200mg) bestellen. Duur?
 
Niet als je creatine gebruikt in ieder geval. Volgens mij heeft het geen effect op de opname, dus het is geen ramp als je caffeine binnen krijgt, maar het doet wel de werking van creatine teniet. Dus ik neem binnen ongeveer 8 uur voor een training geen koffie meer, maar je moet dus ook geen caffeine caps gaan nemen.
Ik weet niet of je het als energie-booster echt zult merken, het zou wel als fatburner kunnen werken(maar dan zou je het moeten combineren met Ma Huang om het effect te vergroten.)
 
Ik heb in de Flex gelezen dat het gebruik van cafeine en crea in geen enkel geval elkaar beinvloeden. Ik neem voor mijn training een grote mok koffie en eerlijk gezegd heb ik meer energie dan zonder. Ik zou eerder zeggen dat het een positieve uitwerking heeft.

maar goed, dat verschilt per persoon ...
 
Dat zou dan(op zich hele mooie, want dan kan ik misschien overdag gewoon weer aan de koffie) nieuwe informatie zijn, want alle informatie die ik heb wijst erop dat caffeine de werking van crea teniet doet (en ik geloof dat het ong 8 uur in je lichaam blijft)
 
Originally posted by Jordees
Ik heb in de Flex gelezen dat het gebruik van cafeine en crea in geen enkel geval elkaar beinvloeden.

Lees je die gekkigheid nog???
 
Het kan in de juiste dosis dan misschien wel je energie boosten, maar wat heb je eraan!? Uiteindelijk is het belangrijker om progressie te boeken op gebied van groei en kracht. En daar doet het weinig voor. Tot op zekere hoogte werken caffeine en creatine elkaar tegen, daarnaast werkt caffeine duretisch, iets waar ik buiten het cutten om geen voordeel van zie...
 
Originally posted by Robin
Het kan in de juiste dosis dan misschien wel je energie boosten, maar wat heb je eraan!? Uiteindelijk is het belangrijker om progressie te boeken op gebied van groei en kracht. En daar doet het weinig voor. Tot op zekere hoogte werken caffeine en creatine elkaar tegen, daarnaast werkt caffeine duretisch, iets waar ik buiten het cutten om geen voordeel van zie...

Als je meer energie hebt om te trainen, dan kan je net die ene rep meer maken en dat resulteert toch ook in een krachttoename en meer groei.
Ik heb op internet wel positieve artikels gelezen.
Ik zou ze graag posten, maar dat gaat nog niet met 100+ posts.
 
Waarom houd iedereen toch vast aan de Belgische onzin onderzoek uit 1996 dat creatine niet met cafeine genomen moet worden

Later onderzoek heeft uitgewezen dat het niets uitmaakt

Vanakoski J, Kosunen V, Meririnne E, et al: Creatine and caffeine in anaerobic and aerobic exercise: effects on physical performance and pharmacokinetic considerations. Int J Clin Pharmacol Ther 1998;36(5):258-262


En ook in het onderzoek uit 1996 kwam naar voren dat de enige nadelige werking het vochtafdrijvende effect van de cafeine was. Maw als je je creatine met koffie neemt moet je extra water erbij nemen
 
Originally posted by maniac


Als je meer energie hebt om te trainen, dan kan je net die ene rep meer maken en dat resulteert toch ook in een krachttoename en meer groei.
Ik heb op internet wel positieve artikels gelezen.
Ik zou ze graag posten, maar dat gaat nog niet met 100+ posts.

Nee, ik zou die krachttoenamen niet aan de energie die je van de caffeine krijgt refereren... Dat zit meer tussen de oren. Daarbij komt dat caffeine duretisch is, iets dat niet echt bevorderlijk is voor spiergroei :finger:
 
Originally posted by Robin


Daarbij komt dat caffeine duretisch is, iets dat niet echt bevorderlijk is voor spiergroei :finger:

Ok
 
Recent onderzoek heeft uitgewezen dat 1 a 2 koppen koffie niet veel uitmaakt bij het gebruik van crea, maar als je rond de 4/5 koppen gaat drinken op een dag kan dit zeker de werking van je creatine teniet doen.
 
Wat noem jij recent?
 
Ik drink 2 a 3 mokken koffie per dag. Hierdoor weet ik zeker dat mijn spijsvertering hoog blijft en ik vind het gewoon lekker. In de afgelopen 8 weken heb ik creatine gebruikt en daarmee ook (mede door de koffie) extra water gedronken en heb er geen enkele hinder van ondervonden.
 
Back
Naar boven